Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam upatrzone dwa gatunki a mianowicie:

Metriaclima sp. Msobo, Magunga i 

Pseudotropheus acei ngara

Proszę o dopasowanie obsady która będzie pasowała żywieniowo i temperamentem do tych dwóch i podpowiedź ile sztuk i w jakich układach (haremach) docelowo do mojego akwarium 

 

ps. czy jest szansa na :Maison Reef ?

Przepraszam jeśli jakieś błędy popisałem.

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Metriaclima Msobo Magunga  3+6/8 piękne samce i samice, które rozświetlą zbiornik 

Pseudotropheus acei ngara 3+6/8 ładnie pływają w stadzie

Metriaclima  Maison Reef 1+4/5 samiec będzie na pewno ozdobą akwarium, 

Osobiście dodałbym do tego jakieś poziome pasy albo coś OB. M.Auratus, M. estherae OB, M.Zebra Gold Kawanga z samicami OB.

Masz duży zbiornik, który ma bardzo duże możliwości z obsadą. Poczekaj na opinie innych i działaj !

 

Opublikowano

Zobacz też na :

Cynotilapia zebroides red top Likoma - samice średnio urodziwe, za to samiec jest piękny

Labidochromis sp. Perlmutt -  piękny samiec i bardzo ładne samice 

 

Opublikowano

Godziny czytania i oglądania i dalej mętlik w głowie  , ale mam chociaż pewne "typy" (czyli mniej-więcej wiem co bym chciał)

-maylandia estherae red red - 8 sztuk
-metriaclima msobo magunga - 8 sztuk
-Melanochromis cyaneorhabdos - maingano - 8 sztuk
-metriaclima zebra chilumba maison reef - 8 sztuk
-metriaclima zebra gold kawanga - 8 sztuk
-pseudotropheus acei ngara - 10 sztuk
-melanochromis auratus - 8 sztuk 


Chciał bym jeszcze pseudotropheus sp. elongatus neon spot

Z tej propozycji planuję zostawić 5-6 haremów , jedynie w przypadku "msobo magunga" i "pseudotropheus acei" będzie więcej niż jeden samiec . Jeśli chodzi o "zebry" - będzie albo "maison reef" , albo "gold kwanga"
Docelowo w akwarium ok. 40 rybek czyli mniej więcej 1 sztuka na 20 litrów wody
Na razie tyle , jeśli Ktoś coś może podpowiedzieć to czekam na wpisy jaki układ będzie dobry?
 
Akwarium zalane od tygodnia , od razu mówię że rośliny będą (anubias, bolbitis i microsorium) mimo że nie wszystkim to się podoba , zostaną tak długo jak im na to rybki pozwoląSmile
 

Opublikowano (edytowane)

Moja propozycja jest następująca

M. Msobo Magunga lub  Red Red , lub ze względu na podobne kolory samic, chyba że lubisz żółty (lekko pomarańczowy)

 M Zebrę Maison Reef zamień na C hara Gallireya Reef samiec kolorystycznie podobny do Maisona i Hara ma ładniejsze samice i aby zrekompensować sobie Maison Reff dorzuć  sobie M.Zebra Luwino Reef

Acei Ngara zostaje

Maingano zostaje

 No i tak się zastanawiam na Auratus bo to niezły killer i może być trochę dymu z Luwino Reef. To może Labidochromis Hongi ryba z charakterem ale spokojniejsza od Auratusa.

 

Neon spot to może być za mały do tych ryb które planujesz zakupić i w pełni nie pokaże swojej piękności.

 

PS używałem starszych nazw ryb ze względu ,że łatwiej będzie odnaleźć koledze ryby na YT lub u hodowców.

Edytowane przez Mortis
Opublikowano
12 minut temu, Mortis napisał:

PS używałem starszych nazw ryb ze względu ,że łatwiej będzie odnaleźć koledze ryby na YT lub u hodowców.

Dzięki - faktycznie dla mnie- laika będzie łatwiej , resztę propozycji ogarnę jutro

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i są rybki , niestety z braku dostępności w mojej okolicy , zakupiłem przy okazji wyjazdu na Śląsk kilka gatunków młodzieży . 

Obecnie pływa w akwarium :

pseudotropheus socolofi - 10 szt.

pseudotropheus saulosi- 17szt.

pseudotropheus acei msuli - 10szt.

pseudotropheus elongatus neon spot - 10szt.

melanochromis cyaneorhabdos - 7szt.

lodotropheus sprengerae - 7szt.

I zupełnie przez przypadek (prezent) trafiły do mnie maluszki dwóch gatunków :

labidochromis sp. Hongi - 10szt

cynotilapia sp. Hara - 10szt.

Co do dwóch ostatnich - nie jestem pewny że to właśnie te ryby 

Wiem że plany były zupełnie inne , ale tak wyszło , oczywiście rybki do dużej redukcji jak podrosną (poza "acei" "rdzawymi" i "neonkami")

I teraz zasadnicze pytanie - pozbyć się tych "sprezentowanych" rybek , i co Myślicie o pozostałych ? Będzie dobrze ?

 

 

 

 

Opublikowano

1000l mbunarium,  hmmm piękności na którą przyjdzie czas po predatorach. 

A mój pomysł na obsadę będzie mniej więcej taki. 

Labeotropheus trewavasae 

Labeotropheus fuelle 

Metriaclima zebra gold OB 

Metriaclima zebra jakas ciekawa pasiata ( musiał bym poszukać co tam oferuje cichlidstadl czy aqua treff ;-) )  

Cynotilapia zebroides (jeszcze nie wiem jaka odmiana ale super jest likom którą posiadam)

Petrotilapia jakakolwiek

A dno i kamienie zasypał bym pseudotropheus demasoni i melanochromis auratus. 

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

STAN  , dzięki za wypowiedź , niestety , albo stety jest jak jest , moje pytanie wciąż to samo - co zostawić z mojej obsady? w jakich proporcjach samiec-samica ? i czy mogę dodać moje "FAWORYTY' msobo magunga???

Edytowane przez pudło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.