Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niestety po sprawdzeniu okazało się że wytrzymałość stropu to 150kg/m2 czyli bardzo słabo. Niestety więc musi zostać to akwarium.



150kg/m^2 czyli 150 x ilość metrów pokoju, a to już da Ci całkiem przyzwoitą nośność stropu.


W przeciwnym wypadku bał bym się do Ciebie wejść do mieszkania :) a gdybyś zaprosił 3 osoby o mojej wadze i wszystkie moje klony stanęły by przy Twojej skromnej 270 to już była by katastrofa budowlana.


Powiedz mi, masz blok z płyty czy nowy ? Postaram się podrzucić ciekawy artykuł.

Sam miałem dylematy o nośność stropu, ale je rozwiałem i teraz oczekuje na zalanie 666 litrów, które z dekoracją i szafką po zalaniu pewnie będzie ważyło około 900kg.



-- dołączony post:


Dodam jeszcze, że skoro masz 50cm głebokie i 45cm wysokie to akwarium, to może spróbujesz oprzeć filtrację na kaseciaku, to niewielka skrzynka (można ją okleić kamieniami) która spełnia rolę i mechanika i biologa i możesz dodatkowo umieścić tam grzałkę i złoże jonowymienne obniżające No3 i klarujące wodę.

Koszt wykonania takiej skrzyneczki to ~50zł razem z klejem. Do kasety trzeba doliczyć pompę, na Twój litraż niskobudżetowa ale polecana tu na forum to Atman AT306 za ~90zł. Oraz gąbkę - koszt 20zł z przesyłką ;)

Opublikowano

Wytrzymałość stropu jest taka jak napisałem czyli 150kg/m2. Jest to wytrzymałość użytkowa. Nie wiem jak ma się to do obciążenia dopuszczalnego. Tyle się dowiedziałem z dokumentacji technicznej domku jednorodzinnego.


Świetlówki jakie posiadam to Narva biovital. Światło jest typowe dla roślin. Barwa nie podoba mi się i dlatego myślałem żeby zamienić na coś bardziej niebieskiego.


Posiadam żwir w obecnym akwarium i juz zakupiłem piach kreisel 099. W filtrze posiadam oryginalne wkłady z filtra Jbl czyli gąbki i kulki mikromec.|


Deccorativo Twój pomysł jest bardzo fajny i piwo też sie znajdzie ale niestety mieszkamy sporo km od siebie :)

Opublikowano

Witaj według norm budownictwa nacisk na m2 powierzchni uzytkowej powinien wynosić 2kN czyli około 200kg oczywiście nie powinno być mniej ale wiadomo jak to bywa :-)

Opublikowano

Niestety akwarium dużo większe musi poczekać. Jeśli faktycznie będzie taka potrzeba to zrobię w garażu dużo większy zbiornik :)

Kaseciak to na prawdę super sprawa ale nie jestem w stanie wykonać go samodzielnie.

Kupie unimaxa 500 lub 700 i zasypie go w całości ceramiką a na zasysie zastosuje prefiltr. Zakupię też uszczelkę nową do obecnego filtra i zobaczymy czy nie będzie przeciekał. Jaki cyrkulator proponujecie ?

Opublikowano
Jeśli faktycznie będzie taka potrzeba to zrobię w garażu dużo większy zbiornik :)

Kaseciak to na prawdę super sprawa ale nie jestem w stanie wykonać go samodzielnie.




yyy... czyli "nie ma kłopotu żeby zrobić akwarium, ale nie potrafię skleić kaseciaka"? Bo nie kumam ;))

Opublikowano
yyy... czyli "nie ma kłopotu żeby zrobić akwarium, ale nie potrafię skleić kaseciaka"? Bo nie kumam ;))


Zapewne chodziło o to, że kupi większy zbiornik i postawi w garażu :) a zrobi w znaczeniu udekoruje i postawi, nie sklei :)

Opublikowano

Hehhe oczywiscie że nie potrafie kleić akwarium :) kaseciaka też a może po prostu sie tego obawiam. Czasami tak bywa że nam się coś wydaje strasznie trudne do zrobienia a tak nie jest. Wrócmy jednak do pytań jakie zadałem :)


Deccorativo ok przekonałeś mnie na 100 % do tego żeby spróbować przynajmniej zrobić kaseciaka. Gdzie szukać informacji jak duży ma być ten kaseciak . Gdzie go umieścić w rogu ?

Opublikowano
Jeśli faktycznie będzie taka potrzeba to zrobię w garażu dużo większy zbiornik :)



Ja czytam że pasji pyszczakowej jeszcze brak:( a w garażu trzymamy samochód a nie pyszczaki.





Kaseciak to na prawdę super sprawa ale nie jestem w stanie wykonać go samodzielnie.



Tym mnie zaskoczyłeś że nie powiem ostrzej - jak masz syna czy córkę tak z 7 lat to ci one skleją. Kaseciak to taka konstrukcja że działa doskonale nawet jak krzywo sklejony i szpary nie większe niż 1cm - tam zupełnie obojętne czy sklejone szczelnie czy przecieka. To nie jest klejenie akwarium - każdy błąd wybacza ta konstrukcja. Zamawiasz formatki i klej sekundowy CosmoPlast500 pożyczasz od dzieci ekierkę z kątem prostym, stawiasz dwie kropki kleju na końcach ścianki i przystawiasz drugą przy ekierce kąt prosty - dociskasz i po 2 sekundach trzyma. Bierzesz do góry wpuszczasz kropelkę kleju od środka by ściekała w szparę rozprowadzasz zaostrzoną zapałką i dociskasz - koniec.

Pisało do mnie by im skleić kasetę wielu - każdemu odmówiłem i każdy z nich w końcu skleił sam - odrobina wiary w siebie jest potrzebna.:D wiesz jaka to satysfakcja jak się okaże nie nie masz dwu lewych rąk:p






Kupie unimaxa 500 lub 700 i zasypie go w całości ceramiką a na zasysie zastosuje prefiltr. Zakupię też uszczelkę nową do obecnego filtra i zobaczymy czy nie będzie przeciekał. Jaki cyrkulator proponujecie ?



Po co my ci podpowiadamy. Ustaliłeś w pierwszym poście że ma być ten drugi byk Unimax i mimo że nikt ci nie napisał że ten obecny jbl nie wydoli to się tego trzymasz jak pijany płotu..

A jak to się ma do tego by w baniaku nie było widać gratów o czym pisałeś?


Bezsensu co możesz zrobić to właśnie zawalić oba te kubły na max ceramiką nie zostawiając miejsca na mądre rozwiązania. Wodę masz w kranie twardą od cholery pH wysokie jak diabli do baniaka 270l wystarcza z naddatkiem 1l złoża ceramicznego nawet tego najtańszego - rurki po 6zł/l reszta zbędnie hamuje wodę i zbiera gówna. Jak ci prąd wyłączą to będzie z tego zgromadzonego g.. ekstra siarkowodór. Masz już piękne złoże Micromecu zapewne 1 litr czyli do baniaka 800l a masz tylko baniak 270l - dociera do ciebie ?.

Nawet jak dasz 20l ceramiki to i tak to nie usuwa tego NO3 10ppm w kranie i następnych 20-30ppm od rybek nie usuwa PO4 ani nie klaruje wody z humusu.

Robisz jakąś filtrację monstrum do 270l gdzie wody 200l i do tego będą dwa kubły ceramiki i nic co usuwa NO3 i PO4.i klaruje wodę. Zostaje ci durne kubłowanie po 50% co tydzień.

I tak zrobisz po swojemu - ja kończę porady bo to bez sensu.

Opublikowano

Czy moge poprosić kolegów o wymiary fomatek filtra do mojego akwarium. Widzialem że niektórzy z was maja powieszone filtry na wzmocnieniach. Moje akwarium niestety nie ma posiada wzmocnien.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.