Skocz do zawartości

Tropical Africa Carnivore i Herbivore


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale przy diecie 60/40 lub nawet 70/40 na rzecz mięsa a taką dietęstosujemy przy chodowli mbuny mięsożernej , podstawą diety będzie mieso nie sprulina gdyż ta już raczej będzie uzupełniem.Nie można zakładać że każdy trzyma ryby wszystkożerne.

Trzymając obsadę raczej mięsożerną podstawą mojej diety zrobiłem właśnie mięso a spirulinę podaję tylko 3 x w tygodniu.


Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ludziska jak spojrzycie na skład pokarmów nawet dla tzw. roślinozercow to tam też jest od cholery białka zwierzęcego (fakt ekstrudowanego przez co łatwo przyswajalne dla roślinozercow) i tak naprawdę każda mbuna pojedzie na tym. Bo pisząc mbuna mięsożerna to przecież nie oznacza to że jedzą mięso tylko jakiś plankton bo nawet ślimaków czy małży nie są w stanie zjeść czy polknac. Więc dalej im bliżej do mbuny roślinozernej i podawanie gotowych pokarmów premium dla cichlids będzie odpowiednie i dla tzw roślinozercow i mięsożercow z grupy mbuna.

Opublikowano

No tak zapomniałem o skorupiakach ;-) Ale yellow o tym nie wie i rośnie jak trzeba na każdym pokarmie premium dla herbivorów ;-)

Opublikowano

Błagam Jarku, przeczytaj na opakowaniu jaki jest skład. W tego typu pokarmach jest nawet 35 - 40%białka. Jak myślisz co jest źródłem takiej ilości białka? Pokarmy roślinne oprócz spiruliny czy soi słabo stoją z jej zawartością. Pomijam fakt że rybie aż taka ilość wogóle nie jest potrzebna w zupełności 20-25% by stykało.

U siebie mam klasycznego roślinozerce(labeotropheus trewavasae) i mięsożernego zebroidesa. Jadą na tym samym pokarmie i sam możesz zobaczyć na fotkach jak te ryby wyglądają. A ni jeden nie jest za chudy, a drugi za gruby.

Opublikowano
Akurat yellow żywi się larwami owadów i małymi skorupuakami.


Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


Powiedz to moim które na Warszawskich Dniach Akwarystyki pięknie skubały glony z kamieni. No, chyba, że chciały się popisać przed kolegami z Klubu ;)


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Ja swoje parę groszy też dorzucę. Wydaje mi się, że firma Tropical bardzo podwyższyła jakość swoich pokarmów. Jeszcze 4-5 lat temu karmy Tropicala traktowałem jako karmy niskiej jakości. W tej chwili coraz częściej po nie sięgam. W tej chwili oprócz OSI są to moje podstawowe karmy, którymi karmię moją non-mbune.


Najnowszą linią karm karmię jeszcze za krótko aby się o nich więcej wypowiedzieć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.