Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie otrzymałem zakupione w Chinach diody LED RGBW 4*3W


http://pl.aliexpress.com/store/product/20PCS-RGBW-RGB-W-4-3W-12W-LED-Lamp-Emitter-Diodes-with-PCB-star-heatsink-For/437561_32377616690.html?storeId=437561



f087d9278a3b24camed.jpg




całe 20szt ledów za 120zł :D pozwala to zbudować oświetlenie do każdego biotopowego akwarium bo ma potencjał 240W mocy ledowej oraz strumienia świetlnego 8400lm a co najważniejsze daje światło o niemal pełnym spektrum widma od czerwonego aż do niebieskiego w miarę równomiernie rozłożonego. Bardzo zbliżonego do spektrum światła słonecznego - czyli ideału światła dla człowieka - o Ra 100%

Pozwala to dać i dużo światła w morskim czy roślinnym biotopie z uwzględnieniem potrzeb roślin i korali z chlorofilu A i B jak i wybarwić wszystkie kolory naszych ryb, glonów i roślin.

W połączeniu ze sterownikiem Romka staje się uniwersalnym automatem oświetleniowym dla każdego biotopu - wystarczy graficznie zaprogramować dowolny cykl dobowy.

Pozwala dowolnie regulować cykl dobowy z płynną regulacją jasności i barwy światła białego dla każdego biotopu.

Zadowoli więc każdego.


Najbardziej mnie cieszy że nie jestem sam w tej budowie bo równolegle zaczyna także swoje światełko na RGBW kolega gofero68 z którym konsultujemy na pw nasze dwa różne rozwiązania ale na tych samych ledach.:D


Mam nadzieję że aktywnie włączy się w opis tematu.

Będę systematycznie w miarę postępu prac opisywał w szczegółach z wyliczeniami całą konstrukcję.


Moje założenia wstępne są takie.

- zasilacz montażowy 24V (+/- 10% <-to ważne by tą regulację miał) no i 150W Mean Wall ( bo te mogą stale być obciążone na full)

- dwa równolegle łańcuchy z szeregowo połączonymi po 8 szt diodami RGBW czyli razem 16 szt

- radiator po byku bo taki już miałem - z ogromnym naddatkiem przenoszenia mocy diod LED

pod baniak 120cm

post-14371-1469572925918_thumb.jpg

Opublikowano

Najbardziej mnie cieszy że nie jestem sam w tej budowie bo równolegle zaczyna także swoje światełko na RGBW kolega gofero68 z którym konsultujemy na pw nasze dwa różne rozwiązania ale na tych samych ledach.:D

Mam nadzieję że aktywnie włączy się w opis tematu.

Będę systematycznie w miarę postępu prac opisywał w szczegółach z wyliczeniami całą konstrukcję.



Ja również czekam na swoje ;)

Z budową ruszę pewnie w lipcu, będę miał wtedy więcej czasu.

Liczę na Waszą pomoc, bo w tym temacie to raczej zielonkawy jestem ;)

Opublikowano
Ja również czekam na swoje ;)

Z budową ruszę pewnie w lipcu, będę miał wtedy więcej czasu.

Liczę na Waszą pomoc, bo w tym temacie to raczej zielonkawy jestem ;)



Adam spoko jak pisałem na pw - pomogę.

Temat będę pisał jak dla kompletnego laika więc każdy zrobi swoje RGBW:D


Na początek zawsze są dwa pytania :


1/ ile szt tego dać na mój baniak

2/ od czego zacząć budowę.


Ad1 - zawsze pytam gościa ile miałeś przedtem świetlówek i jakich i czy jasność była ok , za duża , za mała na podstawie tego odszukiwałem kartę techniczną świetlówki i ile daje strumienia świetlnego jak jest nowa. Ponieważ świetlówka daje strumień światła dookulnie a dioda led tylko w jednym kierunku to wystarczy przyjąć 60-70% strumienia by led świecił tak samo jasno jak bywsza świetlówka:D O barwach i odczuciach bieli w ogóle nie gadamy.:D

Mocy w watach leda i świetlówki nie można porównywać absolutnie.

Jak wiedziałem ile lumenów gościa satysfakcjonuje - z parametru diody wiedziałem ile mu trzeba szt. - proste i nie trzeba szukać porad innych szczególnie jak jesteś pierwszy z tym rozwiązaniem.


Ad2 - W tym przypadku zaczynamy od rejestracji własnego konta na aliexpress ( to takie chińskie allegro) i kupujemy diody.

Przestrzegano mnie przed zakupem kartą płatniczą że to niebezpieczne ale po wnikliwej analizie sądzę że nie jest to niebezpieczne bo to nie CIA, Pentagon czy Kreml by hakerom chciało się włamywać do mojej karty i golić mi konto - tak samo płacę na allegro od lat licząc na zabezpieczenia bankowe, logowanie przez przeglądarkę bez zostawiania śladów i antywirus z szyfrowaniem operacji bankowych a o uczciwość chińczyka jestem spokojniejszy niż o wielu tych z allegro.

Zakupy na ali to bajka jedyna wada to czas realizacji - nie krótszy niż 2tygodnie od zapłacenia. Masz na bieżąco potwierdzenia wpłaty i wysłania towaru - potem tylko to czekanie.

Taka uwaga - często na ali ten sam towar u tego samego dostawcy raz jest po 47$ by za chwilę chińczyk wstawił go za 27$ - trzeba czasami kilka dni poczekać.


Jak już wiemy ile RGBW szt z 20 zamówionych wykorzystamy i mamy to zamówione to trzeba pogrzebać w szafkach:D


Mamy dwie drogi:

1/- albo w szafkach znajdziemy sprawny zasilacz od kompa, laptopa lub innego ustrojstwa i dostosujemy resztę pod ten zasilacz

2/- albo jak nie znajdziemy zasilacza to zaprojektujemy układ a zasilacz na końcu zakupimy dokładnie dopasowany pod projekt.


Nie robimy tak że kupujemy te diody i na pałę z allegro zasilacz 12V x wat .


Ad1. Nie nadają się wszystkie zasilacze stałoprądowe tzn drivery gdzie podane są tak parametry

"

Napięcie wejściowe: 85-265V 50/60HZ


Napięcie wyjściowe: DC 54-105V


Prąd wyjściowy stały: 600mA

"



Nadają się wszystkie zasilacze stałonapięciowe stabilizowane o napięciu wyjściowym od 12V do 36V i mocy wynikającej z ilości diod RGBW x 10W z zapasem mocy co najmniej 20-30%.

nadaje się więc zasilacz od laptopa np taki


Zasilacz ładowarka ASUS TOSHIBA 19V 6,3A 120W

ORYGINALNY ZASILACZ ŁADOWARKA ASUS 19V 4,74A 90W


ORYGINALNY ZASILACZ ŁADOWARKA ASUS 19V 4,74A 90W (5858226963) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img03.allegroimg.pl/photos/400x300/58/58/22/69/5858226963@@AMEPARAM@@03@@AMEPARAM@@58/58/22/69@@AMEPARAM@@5858226963



dla tego zasilacza 19V ilość diod w szeregu to 6 szt o łącznej mocy 60W


jak to liczyć dla innych zasilaczy?


Nap wyjściowe zasilacza /podzielić przez 3,2V = ilość szt diod zaokrąglone w górę.

dla zasilacza 12V wyjdzie 4szt

dla 15V - 5szt

dla 24V -8szt itd.:D


zawsze można spytać na pw lub mój mail w profilu:D


Jutro inne detale elektroniczne do zakupu.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Heniu czy warto mi zmieniać moje światełko na te nowe diody ?

Obecnie jest na 4 diodach RGB 10W

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka





Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie wiem czy gofero68 zbudował już swoje oświetlenie, ale mnie już moje udało.
Było to możliwe przy ogromnej pomocy Decco (Henryka). Jeszcze raz serdeczne dzięki.
Kupiłem dwa takie (http://allegro.pl/show_item.php?item=6312686547&snapshot=MjAxNi0wNy0yNlQwODo0MDo1Nlo7YnV5ZXI7NTBjM2NhN2VlOTRmNTdkZGE0N2E1MzBhNjM5NzRhZDA3NDI5NTkyMTQyZWI2MTliZWQzNTM2OGFiNDBhZjZlNg==) radiatory o długości 1.7m w komplecie z osłonkami z pleksi.
Do tego zasilacz 12V (http://allegro.pl/show_item.php?item=6251491420&snapshot=MjAxNi0wNy0yNVQyMTowNzoyMlo7YnV5ZXI7MDY1MzdkMjk4NGU5ZjJkMzgyZWJjMGYwYzBjMjA1Y2ZhNGZiMzczZjk3ZjcxZGZjNGUxMmZkMDk2YjMzOTI3Ng==) i sterownik LedDimmerPro.
Z 20 kupionych na AliExpres diod wykorzystałem 16. Ponieważ zasilacz jest 12V, są więc 4 obwody po 4 diody.
Ponieważ napięcie na czerwonym kolorze jest niższe, dla każdej czwórki diod na czerwonym dołożony jest opornik 5.7 ohma (http://www.tme.eu/pl/details/ax5w-5r6/rezystory-drutowe-5w/royal-ohm/prw05wjw56jb00/)

Po dłuższym świeceniu stwierdzam, że profil i diody prawie się nie grzeją. Nie wiem czy jest to zasługa profilu (jest on dość potężny jak na 8 szt diod), czy tez kleju termoprzewodzącego (http://www.tme.eu/pl/details/thermopox/kleje/amepox-microelectronic/thermopox-85ct/

), który polecił mi Henryk, czy też po prostu te diody aż tak się nie grzeją. Grzeją się tylko oporniki.

Końce zamknąłem niesymetrycznym kawałkiem kątownika aluminiowego. Na jednej stronie z otworem na przewód. Wszystko dookoła zalane jest szczelnie silikonem akwarystycznym. Trochę mało estetycznie, ale nie będzie tego widać ;)
Do środka wkleiłem dodatkowo takie tabletki  (http://allegro.pl/show_item.php?item=6320992105&snapshot=MjAxNi0wOC0wM1QxMDo0NTozOVo7YnV5ZXI7ODE1ZTU1ODQ3MmUwMzgxYjVjMGVmNGM2MjcxZDA4MGQ0NzlmMTExZjI5YzgxZTJkNDZiYjAxYjVjMzJlYjdlZg==), żeby wchłonęły wilgoć z powietrza po szczelnym zamknięciu całości i przy zmianach temperatury nic się ewentualnie nie wykraplało.

Świeci to jasno, nawet bardzo jasno. Zobaczymy jak będzie w działającym akwarium. 

troad-belki_led1.jpg

troad-belki_led2.jpg

troad-belki_led3.jpg

troad-belki_led4.jpg

troad-belki_led5.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A czy mogłbym prosić żebyś wyjaśnił jak podłonczyc taką listwe pod sterownik p. Romana.

Diody rgbw maja 4 styki? Czyli 4 kable i kazdy kabel podłanczamy pod osobny kanał? A zasilacz podłanczamy do kontrolera? Przepraszam jeżeli zadaje głupie pytanie . Wiem uparłem sie na power ledy ale po częsci to zasługa kolegi Deccorativo. Pozdrawiam serdecznie

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Na szczęście Romek zrobił sterownik 4ro kanałowy - dokładnie tak podłączasz jak piszesz.

Ale z ciebie maruda:D i po co ci to wiedzieć jak tych diod jeszcze nie kupisz w Polsce.

Na razie do nas dotarły taśmy RGBW ale od razu odradzam.

Ty mnie nie wrabiaj sam od początku chciałeś power ledy a nie moduły. Owszem ja tylko potwierdziłem że świecą lepiej i mocnej i to prawda.

Owszem są RGBW Cree po 40zł/szt i na tme.ue po 35zł/szt. ale te dobre i tanie co kupiliśmy z Adamem to nawet w Chinach zabrakło.:(

Chyba Adamowi zostało 4 szt i  mnie zostało 4 szt  a to wychodzi światełko LED 80W  i 3300lm z pełnym spektrum wybarwienia ryb :D

 

Opublikowano

A czy bylibyście chetni je odsprzedać? A jak nie to i tak pierwsze zakupy za okolo 2 tyg może sie pojawią ale w najgorszym wypadku skorzystam albo z 3w lub 1w z tym ze "studiuje" rozne wpisy tematy i niestety nigdzie nie zauwazylem jak takowe podłonczyc pod sterownik p. Romana bo.większosć osób korzysta z oporników i driverow a to troche ponad moje siły chyba ze ktos rozrysowałby mi schemat bo jakbym mial skorzystac z 1w to chciałbym miec biale zimne ,rgb i.do.tego cos dla roslin (ktorych narazie nie mam) albo te full spectrum badz troche red i blue . Wiem wiem Marudze ale taki juz jestem . I mam dobre checi

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Opublikowano
Cytuj

Po dłuższym świeceniu stwierdzam, że profil i diody prawie się nie grzeją. Nie wiem czy jest to zasługa profilu (jest on dość potężny jak na 8 szt diod), czy tez kleju termoprzewodzącego

To jest zasługa również tego, że :

Cytuj

Ponieważ zasilacz jest 12V, są więc 4 obwody po 4 diody

Bo zamiast 350mA (3,2-3,3V) przez diodę płynie około 180-200mA I(2,9-3,0V)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
12 godzin temu, maruda123 napisał:

A czy bylibyście chetni je odsprzedać?

 

Szczerze to wolałbym sobie je zostawić i mieć zapas na ewentualną wymianę
Drugą opcję nad którą myślałem, to dołożenie jeszcze jednej krótkiej belki z 4 diodami. Ponieważ zasilacz jest 250W to chyba powinien wystarczyć.

A propos marudzenia to może i ja trochę pomarudzę.
Przez krótki czas jak miałem to światełko włączone nad zalanym akwarium z moimi nieszczęsnymi kamieniami to miejscami powstawał efekt "dyskoteki".
Wzmocnienia działają trochę jak pryzmat (woda trochę też) i rozszczepiają światło na tęczę, falująca tafla wody potęgowała efekt migotania. Diody świecą szerokim kątem i jakby belki nie ustawiać to zawsze gdzieś na dnie lub fragmencie kamienia kolorowo migotało.

Przy świetlówkach takiego efektu nie miałem. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.