Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Przeskoczyłem ze 112l zbiornika na 260l

W starym mam chińczyka HW 302 tylko z ceramiką i prefiltrami oraz Aquael Circulator 1000 wewnątrz z gąbką.

Zwiększyłem obsadę:

Było:

Saulosi 7 szt

Jest:

Saulosi 10 szt

Hongi Sweden 10szt

Acei Ngara 10szt

Obsada docelowo do redukcji. Ryby mają obecnie ok 3-5 cm


Czy jeżeli zostawię stary kubeł i wypełnię go wydajniejszą ceramiką Bioceramax 1600 i Purigenem a wewnetrzny wymienię np na 2000 to da radę biologia w przyszłości?

Myślałem nad wymianą kubełka na Aquael Unimax 500 lub Fluval 406, ewentualnie HW 303 (wyjdzie najtaniej) a ze starego kubełka zrobić mechanika.

Nie chcę wydawać niepotrzebnie 600 PLN.

Opublikowano

Witam...

Myślę że tylko wystarczy przełożyć obecne filtry z złożami do nowego zbiornika i będzie ok,ewentualnie zobaczysz z czasem jak sprawa będzie się miała z zanieczyszczeniami z dna,potem najwyżej dokupisz Aquaela 2000 i dasz go zamiast Circulator 1000...

Szkoda zakupywać nowe złoża jak te w starym kuble spełniają swoje zadanie,no chyba że ceramika skruszyła się ;)...

Swoją droga to pomyśl o purolite zamiast purigenu(purolite działa tak samo,ale jest zdecydowanie tańszy 1l kosztuje 38zł)...


Ps.Co do filtrów to już mnie uprzedził kolega eljot ;)...

Opublikowano
Acei w 260l to zły pomysł.

Ngara będzie mniejsza więc zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. Może 120cm im starczy


Purolite? Dzięki za podpowiedź

Teraz No3 pokazuje ok 20 i podmieniam 15% wody co tydzień

Widzę, że będę musiał jednak podmienić Circulator 1000 na mocniejszy bo kupy troszkę zostaja na dnie.

Dziękuję Wam za pomoc

Opublikowano
Swoją droga to pomyśl o purolite zamiast purigenu(purolite działa tak samo,ale jest zdecydowanie tańszy 1l kosztuje 38zł)...

Działa całkowicie odmiennie ;) Purigen "pochłania" głównie amoniak i azotyny hamując wzrost NO3 w przeciwieństwie do purolite które to "wciąga" głównie NO3 i trzeba uważać na sinice ;).

Opublikowano
Działa całkowicie odmiennie ;) Purigen "pochłania" głównie amoniak i azotyny hamując wzrost NO3 w przeciwieństwie do purolite które to "wciąga" głównie NO3 i trzeba uważać na sinice ;).

No zgadzam się ;),ale ogólnie chodziło mi o końcowe zbijanie czy tam hamowanie NO3 przez purigen,oraz krystalizację wody...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No i mam dalej dylemat.

Przerzuciłem HW 302 do nowego zbiornika.

Mam prefiltry na wlocie i mega szybko spada przepływ.

Tworzy sie film bakteryjny. Teraz - szczególnie w te upały- boję się o niedotlenienie wody.

Kolega użyczył mi Circulator 2000 żeby zobaczyć jak będzie wyglądała cyrkulacja ale wydaje mi sie, że wylot z kubełka jest za słaby. Ledwo porusza taflę wody a w kubełku mam tylko ceramikę ok 2l.

Zastanawiałem się nad zakupem np Unimaxa 500 lub JBL 1501 a stary HW 302 wypełnić gabkami i przerobić na prefiltr lub ewentualnie dokupić HW 603.

Wyrzucę wtedy z baniaka szpecący Circulator z gąbką i pozbędę się z wlotów prefiltrów.

Nie będę wtedy musiał wyciągać gąbek ze środką akwa do czyszczenia i przybędzie miejsca dla ryb.

Dobrze rozumuję?;)

Opublikowano
No i mam dalej dylemat.

Przerzuciłem HW 302 do nowego zbiornika.

Mam prefiltry na wlocie i mega szybko spada przepływ.

Tworzy sie film bakteryjny. Ledwo porusza taflę wody a w kubełku mam tylko ceramikę ok 2l.

Zastanawiałem się nad zakupem np Unimaxa 500 lub JBL 1501 a stary HW 302 wypełnić gabkami i przerobić na prefiltr lub ewentualnie dokupić HW 603.

Wyrzucę wtedy z baniaka szpecący Circulator z gąbką i pozbędę się z wlotów prefiltrów.

Nie będę wtedy musiał wyciągać gąbek ze środką akwa i przybędzie miejsca dla ryb.

Dobrze rozumuję?;)



Moim zdaniem nie zbyt bardzo:D


Po pierwsze zawsze zdążysz wydać dodatkową kasę.

Po drugie dlaczego piszesz w liczbie mnogiej o prefiltrach jak HW302 ma tylko jeden zasys? może wklej fotkę to wiele wyjaśni

Po trzecie jak kupisz nawet te nowe wielkie kubły to prefiltr w postaci gąbki i tak powinien pozostać a jak kubeł ma dwa zasysy to dwie gąbki, więc idea by w baniaku nic nie waliło po oczach słuszna acz przy kubełku trudna do zrealizowania.


Moja propozycja jest taka.

HW302 to kubeł teoretycznie 1000l/h i 18W więc w 260l na krawędzi wydolności ale powinien wystarczyć jako biolog a może i mechanik jak go odetkasz i wywalisz z niego te 2l czegoś co jest złożem biologii pozostawiając tylko 0,5l tego czegoś:confused: co by to nie było.

Jak widać po kaseciakach jedna gąbka ppi45 wystarcza by w wodzie nie było zawiesiny a 0,5l Purolite potrafi wyczyścić i sklarować wodę jak mega sump przy okazji zwalając NO3 do kilku ppm - w moim przekonaniu nie ilość decyduje a jakość zastosowanych mediów.

więc to wystarczy a na zasysie kubła pozostaw gąbkę 10x7cm drobną.

Potem wykonaj pomiar wydajności kubła i jak wyjdzie ok 800l/h to styknie i biologia i mechanika.

Zabraknie ci na pewno cyrkulacji by zamiatać gówienka pod tą gąbkę - oszczędnie kup jvp102b a patrząc perspektywicznie to Jebao RW4 a może i RW8 .

Opublikowano

"Prefiltry" - przejęzyczenie ;) - mam oczywiście 1 prefiltr z rzadką gąbką 45 ppi na wlocie

W HW 302 są 1 litr zwykłej ceramiki Bioceramax 600 i 1 litr kulek Bioceramax 1600. To raczej nie tłumi kubełka bo rozsypane jest w 3 koszykach i jest spory luz w każdym z nich

Jeżeli zastosuję prefiltr w postaci np HW 603 to dlaczego mam mieć jeszcze prefiltry na wlotach? Przecież wtedy robię niepotrzebnie "prefiltr prefiltra".

Uważasz, że 0,5 l ceramiki starczy dla młodej obsady ok 20 ryb do redukcji?

Rozumiem, że jeżeli mam zostać przy aktualnym kubełku to zostawiam cyrkulator 2000 i daję falownik? To kolejne ustrojstwo w akwa.

Przy 2 wlotach i wylotach jak to jest w Unimaxie to mozna jeden wylot dać na dole i będzie dmuchał na piach i zamiatał pod wlot i dalej do prefiltra. wtedy wywalam cyrkulator ze środka

Zastanawiałem się nad kaseciakiem ale mam wielkie obawy co do wielkości tego w baniaku.

Nie potrzebuję w nim miejsca na grzałkę bo u mnie temperatura niezależnie od pory roku jest zawsze pow 26 st i nigdy jej nie stosowałem więc jedna komora mniej.

Purolite bym tam włożył ( nawet go mam i czeka w gotowości :D )


Sądzę, że nie mam 800l/h ale oczywiście zmierzę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witaj Bartku @Bartek_De, skoro już zostałem wspomniany, napiszę parę słów. Dobrze pamiętasz że miałem je w zbiorniku jednogatunkowym, niecałe 700L. Jeśli chodzi o niepolecanie tej ryby początkującym to myślę że gdy zapewni się im odpowiednio duży zbiornik, dobrze dobrane inne gatunki no i co najważniejsze u tej ryby odpowiednio dużą grupę (15 osobników) nie powinny one sprawiać nikomu problemów. Dodam też że moje pierwsze Demasoni pochodziły z odłowu i te ryby były znacznie mniej agresywne niż hodowlane. Wpływ na to może miało to że ryby dzikie były w zbiorniku z innymi gatunkami. Na szybko znalazłem dwie fotki.
    • Ja pisałem w innym temacie, że są delikatne, na podstawie własnych obserwacji. Jako początkujący (kilkanaście lat temu), dwa razy robiłem podejście do tej ryby i w obu przypadkach przy niewielkim pogorszeniu się parametrów wody te ryby padały jako pierwsze. Demasoni może także sprawiać problemy jeśli chodzi o dobór odpowiedniej diety. W wielu opisach wyczytałem, że jest to ortodoksyjny roślinożerca. Agresja, o której wspomniał Andrzej, zbyt mały zbiornik, źle dobrana reszta obsady (ryba stadna) powodują, że chyba w nie tylko mojej opinii, nie jest to ryba dla początkujących. Szkoda, że nie jest już aktywny na forum @SlavekG o ile pamięć mnie nie myli, miał piękne Demonarium coś ponad 800l. Ale są @_BM_ @Gonera1992 którzy z powodzeniem hodują ten gatunek (też w dużych baniakach) może podzielą się swoimi spostrzeżeniami.
    • Myślę , że @Bartek_DeBartkowi chodziło o ich agresję. Miałem stado Demasoni w akwa700 litrowym z dwoma czy też trzema gatunkami.  Były spokojne to znaczy nie agresywne wobec innych ryb. Jedne z piękniejszych ryb w moim akwarium. To , że były spokojne to miało na to wpływ kilka czynników: wielkość akwarium , reszta obsady , aranżacja. Pewnie o to chodziło Bartkowi , że jak będzie je miał  "mało doświadczony " akwarysta z naszym biotopem to mogą być problemy gdy nie dochowa wspomnianych warunków. Ale jeżeli będzie je miał jednogatunkowo ( to jest moje zdanie ) to da spokojnie rade. Ktoś powyżej napisał , że są delikatne. Z tym akurat się nie zgodzę ale każdy może mieć i ma swoje obserwacje. Dodam tylko , że w ówczesnym składzie była to najczęściej i bez kontroli rozmnażająca się ryba. Bartku..sorry , że wystąpiłem w charakterze Twojego mecenasa  . Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie jednego z osobników Dmasoni z mojego akwarium:    
    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szafce można spać przy nim dzięki za pompoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.