Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Stosuje ktoś naświetlacze LED RGB w akwariach? Tak mnie nosi na nowe światełko a nie chce mi się robić belek LED. Chodzi mi dokładnie czy po zaniku napięcia włącza się światło białe czy jakiś automatyczny program? Naświetlacze LED RGB dają całe spectrum świetlne i dlatego chciałbym je w moim baniaku bo od 3 lat nie mogę doczekać się glonów. Coś tam niby rośnie ale szału nie ma.

Opublikowano
Chodzi mi dokładnie czy po zaniku napięcia włącza się światło białe czy jakiś automatyczny program?

Jeśli chodzi tobie o taki naświetlacz z pilotem,to zapewne po zaniku napięcia zapamiętuje on ostatnie ustawienia koloru który był włączony jako ostatni... http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=na%C5%9Bwietlacz+led+rgb+ip65+z+pilotem&bmatch=base-relevance-uni-1-2-0510


Kiedyś miałem paski LED RGB w rurce akrylowej z tym samym pilotem i tak właśnie miałem po zaniku napięcia,więc całkiem prawdopodobne że będzie to samo...

Opublikowano
Kiedyś miałem paski LED RGB w rurce akrylowej z tym samym pilotem i tak właśnie miałem po zaniku napięcia,więc całkiem prawdopodobne że będzie to samo...

Niestety się mylisz.

Opublikowano
u mnie też sterownik LED http://eweled.pl/pol_pl_Sterownik-do-tasmy-LED-RGB-z-pilotem-44-przyciski-72W-3069_2.jpg po zaniku napięcia wracał do ostatniego aktywnego trybu

Zgadzam się z tobą w zupełności...

Niestety się mylisz.

Skąd masz takie przypuszczenia?

Naświetlacz RGB ma w środku wbudowany kontroler,dzięki któremu własnie ustawiamy sobie daną barwę,a w przypadku zaniku napięcia zapamiętuje on ostatnie ustawienia...

Dla pewności popatrz na filmik (20 sekunda) ;)

Naświetlacz 10W RGB Warszawa - ustaw dowolny kolor pilotem - www.LEDco.pl ( Halogen ) - YouTube

...
Opublikowano

W naświetlaczach RGB są 3 podstawowe problemy z punktu widzenia zastosowań akwarystycznych:


1/ Jak każde RGB mają pełne spektrum światła białego ale za to strumień świetlny ( jasność świecenia) tak ok 40% diody LED białej tej samej mocy.

Więc naświetlacz RGB 10W świeci coś jak jedna dioda biała 3-5W


2/ Niestety wszystkie mi znane są na pilocie IR 24 z tylko jednym fabrycznie ustawionym światłem białym które najczęściej nie jest takie jakie byśmy chcieli.

Przejście na pilota IR44 z 6cioma dowolnie ustawianymi przez ciebie światłami białymi wymagałoby zakupu sterownika i pilota za 30zł i wymiany wewnętrznego sterownika.

Komplet pracuje na swoich odrębnych falach i wymiana samego pilota nie powoduje że całość zadziała.


3/ Tak jak piszecie są dwa rodzaje sterowników i nie zawsze jest to podane w ofercie.

Jedne po zaniku napięcia gubią ostatnie ustawienie i przechodzą w tryb - dyskoteki.

Oraz drugie czasami to podają że zapamiętują ostatnie ustawienie i po powrocie zasilania świecą wg ostatnich ustawień.


Nie wspomnę że jest jeszcze czwarty problem bo do naświetlaczy używa się ostatniego sortu diod LED tak białych jak i RGB więc świecą najgorzej i najczęściej się uszkadzają.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Elektryk ze mnie żaden ale coś muszę pomyśleć. Tak jak myślałem, że będzie dyskoteka bo na jednej stronie sprzedający napisał, że po zaniku napięcia włącza się tryb automatyczny.

Natomiast gdy naświetlacz jest włączany/ wyłączany pilotem to ustawienia zapamiętuje. Niestety i na szczęście u mnie światło załącza włącznik czasowy. Pozostaje chyba jedynie zrobić belkę LED RGB samemu na sterowniku Romana.

Opublikowano
Skąd masz takie przypuszczenia?

To nie przypuszczenia mam taki jak pokazałeś na aukcji, zapamiętuje jak wyłączysz go pilotem ale przy zaniku napięcia leci na kolorowo.

Opublikowano
To nie przypuszczenia mam taki jak pokazałeś na aukcji, zapamiętuje jak wyłączysz go pilotem ale przy zaniku napięcia leci na kolorowo.

No to widocznie masz drugi rodzaj sterownika(dyskotekowy) ;),o których też pisał Deccorativo...

3/ Tak jak piszecie są dwa rodzaje sterowników i nie zawsze jest to podane w ofercie.

Jedne po zaniku napięcia gubią ostatnie ustawienie i przechodzą w tryb - dyskoteki.

Oraz drugie czasami to podają że zapamiętują ostatnie ustawienie i po powrocie zasilania świecą wg ostatnich ustawień.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.