Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako laik powerledowy mam jedno ogromne pytanie, z którego rodzi się masa innych pytań.

Mam:

-sporo power ledów 1w 6500k i 8000k 3,4-3,6v 350mA

-niebieskie i czerwone takie same V i mA jak w białych

-zasilacz modułowy 100w 8,5A

- Pcb

- oporniki/rezystory ale nie wiem które potrzebne

-kable

-alu 3mm płyty.


Chciałbym to jakoś złączyć ale nie rozumiem tej plątaniny kabli ze zdjęć innych tematów a każdy temat jest z goła inny:)


Mam do dyspozycji 3 płyty 40x40, w każdej zrobić 3-4 rzędy po 10 ledów w mieszane (dla 30szt 15-6500k; 9-red i blue; 6-8000k)

6w na osobną tasme led która w nocy sobie poświeci, także 94w na zasilaczu zostają


Ktoś jakąś drogę wskaże lub pomoże?

Opublikowano

Jak wejdziesz nawet na allegro masz bardzo fajne schematy jak spinać. Generalnie jak ma 12V zasilacz (nie driver) to musisz dobrać ilość ledów pod te 12V na 1 linię. Np. ja mam po 3,7V to 3 szt + rezystor. Czyli mam 3 nitki po 3 x 3W x 3,7V. Zrobiłem to (jako samouk, a więc może ktoś z kolegów zna lepszy sposób, ale u mnie działa wraz z zach i wsch "słońca") wychodząc kabelkiem od "+" zasilacz nast. w szeregu stopka +dioda- kabelek +dioda- kabelek +dioda- dalej kabelek od ostatniej stopki minus na diodzie (a dokładnie radiatorze) do rezystor a nast. rezystor na minus zasilacz.

podaj swój mail to wyślę Ci zdjęcia mój adres - maciejber@poczta.onet.pl bo nie wiem jak się wstawia :( Prześlę schemat, zdjęcie zasilacza i rezystorow, oraz mój sterownik a/bistabilny

-- dołączony post:

No znalazłem - generalnie sprzedający dużo mi wyjaśnił na temat typów i itp. dotyczących PowerLed. Zobacz http://www.leaderled.pl/schematy/poradniki.html są bardzo proste schematy połączeń. Też generalnie prąd przeważnie mnie kopie ale to mi się udało i świeci. Poniżej Twojej wiadomości jest mój post o mocy jaką mam i jaki jest efekt

Opublikowano

Wszystko zależy od tego czego od tych ledów oczekujesz. Czy to ma być tylko on i off, czy sciemnianie na potencjometrze czy może wschody i zachody ze sterownikiem. To jest najważniejsze pytanie.

Opublikowano

Tylko on off, ewentualne zmiany później wmontuję, bo już nie będą takim "problemem".

Czyli wyjście z zasilacza + i do + diody, dobrać do 12v i na końcu -- diody opornik i -- zasilacza.


Wiem że rezystor ma W i Ohm, jak wat pasuje to ohm tez, Wyszło mi z obliczeń że biała 2w, niebieska 3w, czerwona 3w - takimi rezystorami potraktować pojedyńczą diodę. Ale jak to się ma do 3 sztuk w szeregu? Czy potraktować wszystkie 5 watowym:)

Email kopec07@wp.pl

Opublikowano

Przyjmij średnio 3,5V na diodę. To daje max 3 diody w szereg, czyli 10,5V. Na rezystorze odkłada się reszta, czyli 1,5V. Proponuję wysterować diody trochę niższym prądem, powiedzmy 300mA. W szeregu płynie ten sam prąd. To daje rezystor:

R=U/I=1,5/0,3=5 Ohm

Moc jaka odłoży się na oporniku:

P=U*I=1,5*0,3=0,45 W

czyli taki o mocy 0,5W będzie ok.






Wysłane z telefonu

Opublikowano

Czyli przyjąć 300mA na diodę i dać 0,5w opornik na szereg.

Ok a jeśli chcę 9 diod w rzędzie mieć (zasilacz 12v) to w takim wypadku muszę puścić 3 kabelki z zasilacza osobno pod każdy szereg, czy np: 3diody rezystor 3diody rezystor 3diody rezystor (to wszystko razem połączone)?

Opublikowano

Dzisiaj na ebayu kupowałem ledy i zasilacze do nich. Można kupić już gotowy zasilacz przeznaczony na odpowiednią ilość diod. Ja kupiłem 6-10x3w, zapłaciłem za niego jakieś 12-13zl. I takie Ci w zupełności wystarcza. Łatwo połączyć bez rezystorow ale tylko on off.

Jak chcesz sterowanie to musisz mieć do zasilacza driver, bo spala się diody albo zasilacz. I do tego sterownik. Tutaj jest spory wybór, zaczynając od 3 dolarów a kończąc na kilku stowkach.

Opublikowano

"Jak chcesz sterowanie to musisz mieć do zasilacza driver, bo spala się diody albo zasilacz. I do tego sterownik. Tutaj jest spory wybór, zaczynając od 3 dolarów a kończąc na kilku stowkach"


Jeżeli zastosuje zwykły zasilacz stałonapięciowy + rezystory i podłączy pod sterownik bi-/astabilny to bez drivera pociągnie sterowanie zmierzchem i wschodem. Oczywiście jeżeli nie ma zasilacza i jest kolega na etapie zakupu elementów to prościej na driverach zrobić zasianie + o wiele bardziej skomplikowane sterowania można podłaczyć

Opublikowano
"Jak chcesz sterowanie to musisz mieć do zasilacza driver, bo spala się diody albo zasilacz. I do tego sterownik. Tutaj jest spory wybór, zaczynając od 3 dolarów a kończąc na kilku stowkach"


Jeżeli zastosuje zwykły zasilacz stałonapięciowy + rezystory i podłączy pod sterownik bi-/astabilny to bez drivera pociągnie sterowanie zmierzchem i wschodem. Oczywiście jeżeli nie ma zasilacza i jest kolega na etapie zakupu elementów to prościej na driverach zrobić zasianie + o wiele bardziej skomplikowane sterowania można podłaczyć



Być może aż tak biegły w tym nie jestem :P

Potrafię tylko złożyć podstawowe lampki ze sterowaniem lub bez, z gotowych i sprawdzonych przez wielu elementów i to mi wystarcza :D

Opublikowano
Czyli przyjąć 300mA na diodę i dać 0,5w opornik na szereg.

Ok a jeśli chcę 9 diod w rzędzie mieć (zasilacz 12v) to w takim wypadku muszę puścić 3 kabelki z zasilacza osobno pod każdy szereg, czy np: 3diody rezystor 3diody rezystor 3diody rezystor (to wszystko razem połączone)?


Zaznaczę, że ja bym ograniczył prąd do tych 300mA :)

Tak, trzy takie zestawy (3xLED + rezystor) łączysz równolegle.


@endriu0 - możesz rzucić linkiem?


Nie rozumiem, po co drivery? Skoro one robią tą samą robotę co rezystory - mają za zadanie ograniczyć prąd płynący przez diody...

Diody z drivery można bez problemu podłączyć pod sterownik Romka LEDDimmerPro i mieć wszystkie bajery z tym związane ;)


Wysłane z telefonu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.