Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja rozwiązałem mocowanie modułów LED w sposób pokazany tu: http://forum.klub-malawi.pl/showpost.php?p=331665&postcount=19. Sprawdza się to świetnie.

Zrobiłem belkę z samymi białymi w dwóch rzędach sugerując się dokładnie twoim pomysłem na ceowniku 20, do belki z modułami rgb kupiłem ceownik 22 żeby mieć więcej miejsca na kombinacje ze względu na większą sztywność 4 przewodów.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.
Obiecałem że napiszę jak zrobię do swojego akwarium 120x50x50 oświetlenie. 
Po przeczytaniu wielu postów na temat oświetlenia LED zrobiłem swój projekt i wykorzystałem do tego:

Profil aluminiowy o szerokości 16 cm z prowadnicami ok 40 zł
http://allegro.pl/profil-aluminiowy-led-120cm-x-16cm-belka-i6019494442.html

zamówiłem pod wymiar pleksi przeźroczyste pod wymiar profilu około 20 zł
silikon uszczelniający profil-pleksi,
stary kabel w który włożyłem okablowanie modułów LED który idzie od góry profilu do poza akwarium.

Od góry w profilu wywierciłem otwór w który włożyłem kabel w którym wpuszczone zostały kable z modułów i zasilikonowałem żeby był szczelny.
Boki profilu są zamknięte skrawkami kątowników i osilikonowane.

Do listwy przykleiłem moduły potrójne:
9 szt białe 11000k
https://led-labs.pl/120,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html
9 szt białe 7500k
https://led-labs.pl/122,modul-goq-samsung-3xled-150-stopni-bialy-7-500k.html
12 szt RGB
https://led-labs.pl/127,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html
razem 30 modułów 
zasilacz 60W

Oczywiście sterownik od Pana Romana - dziękuję za profesjonalną pomoc w rozwiązaniu problemów.

Przy okazji zrobiłem też pokrywę na bazie dociętego na wymiar tubondu (polecam materiał gr. 3 mm bardzo ładny wygląd, sztywny, idealnie docięty na wymiar cienki i elegancji) od zewnątrz czarny mat wewnątrz srebrny całość opiera się na kątownikach aluminiowych.

Belka jest ruchoma na kątownikach aluminiowych po szerokości całego akwarium. 

Moje spostrzeżenia po 6 tygodniach użytkowania.

Lubię jak jest bardzo jasno w akwarium. Ustawione jest na 70 % świecenia ledy biał i rgb (zielone całkowicie wyłączyłem) niebieski i czerowny na 255 w skali w sterowniku - efekt jest bardzo jasno, z żoną stwierdziliśmy że najładniej prezentuje się akwarium przy 40-50 % mocy więc jest zapas. 
Śmiało można wziąć białe moduły 11000K zamiast części 7500. 
Mimo wąskiego akwarium 50 cm i profilu 16 cm ledy jednak nie oświetlają do końca górnej części akwarium z tyłu przy ustawieniu profilu na środku akwarium. Kompletnie mi to nie przeszkadza ale przy oświetleniu 2xT8 tego efektu nie było być może dlatego że profil jest bliżej lustra wody.
Nie zauważyłem też efektu grzania się profilu nie jest oczywiście zimny - jest lekko ciepły tak jak i pleksi - wcześniejsza obudowa wromaka była bardziej ciepła niż sam profil czy też pleksi więc jest ok. Dodam, że pleksi prawie dotyka modułów.
Woda i wilgoć absolutnie nie dostaje się do modułów, okablowania - jest dobra szczelność.

Eksperymentuje jak ustawić moduły LED i nie mam pomysłu reguluje tylko mocą świecenia żeby uzyskać wschód i zachód w ciągu dnia taka sama moc świecenia jak białe, zielony kolor wyłączam niebieski i czerowny daje max czyli 255 i to daje kolor fiolet. Może tu ktoś podpowie? 

Ogólnie z efektu jest bardzo zadowolony bez porównania lepiej do wcześniejszych świetlówek. 

Dziękuję za pomoc w wątku dla Spiochu, za pomoc w wykonaniu swojemu Tacie i Żonie za opinie w testowaniu.
W załączniku jak to wygląda.

 

1.JPG3.JPG4.jpg

 

  • Dziękuję 2
Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, slawek268 napisał:

Eksperymentuje jak ustawić moduły LED i nie mam pomysłu reguluje tylko mocą świecenia żeby uzyskać wschód i zachód w ciągu dnia taka sama moc świecenia jak białe, zielony kolor wyłączam niebieski i czerowny daje max czyli 255 i to daje kolor fiolet. Może tu ktoś podpowie? 

Może sprawdź moje ustawienie oświetlenia na sterowniku Romka,też mam wyłaczony całkowicie kolor zielony...Wcześniej tez miałem kolor fioletowy ale po zmniejszeniu koloru niebieskiego oraz czerwonego moc 5-10 % jest widoczna poprawa... 

http://forum.palabras.pl/index.php?topic=29.0

Ps.tylko nie zapomnij się zalogować żeby ściągnąc ten plik :) 

Edytowane przez egon44
Opublikowano

Sławek, pociągnij to silikonem, tak jak radzi Decco i jak ja zrobiłem. Bo jednej przez roztargnienie nie uszczelniłem i jakoś dziwnym trafem po 2 miesiącach ta jedna padła - przypadek ?

Co do Twoich obaw kilka postów wyżej, odnośnie wymiany przepalonego modułu, jak Ci się przepali jeden to raczej to olejesz tak jak ja. 

A jeśli będzie Cię drażniło, to to jest tylko sylikon, weźmiesz nóż do tapet i wyłuskasz moduł do wymiany. 

Opublikowano
Godzinę temu, Pleziorro napisał:

Sławek, pociągnij to silikonem, tak jak radzi Decco i jak ja zrobiłem. Bo jednej przez roztargnienie nie uszczelniłem i jakoś dziwnym trafem po 2 miesiącach ta jedna padła - przypadek ?

Co do Twoich obaw kilka postów wyżej, odnośnie wymiany przepalonego modułu, jak Ci się przepali jeden to raczej to olejesz tak jak ja. 

A jeśli będzie Cię drażniło, to to jest tylko sylikon, weźmiesz nóż do tapet i wyłuskasz moduł do wymiany. 

Pleziorro nie mam już co silikonować, lampa jest dobrze uszczelniona na łączeniu pleksi i profila (może nie widać tego na zdjęciu pleksi jest przeźroczysta a silikon bezbarwny), nawet para się tam nie dostaje. Modułów jest zapas, jeśli się spali ich kilka, łatwo można zdjąć pleksi usuwając silikon, włożyć nowe moduły, pleksi i zasilikonować od nowa. Jak któryś moduł się spali dam znać w tym wątku sam jestem ciekawy ile one wytrzymują.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Jak się nie zbiera para to masz rację nie ma co przesadzać, myślałem, że jednak coś tam się skrapla jak to u nas akwarystów pod pokrywami. Szacun za bardzo estetyczne wykonanie belki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.