Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja rozwiązałem mocowanie modułów LED w sposób pokazany tu: http://forum.klub-malawi.pl/showpost.php?p=331665&postcount=19. Sprawdza się to świetnie.

Zrobiłem belkę z samymi białymi w dwóch rzędach sugerując się dokładnie twoim pomysłem na ceowniku 20, do belki z modułami rgb kupiłem ceownik 22 żeby mieć więcej miejsca na kombinacje ze względu na większą sztywność 4 przewodów.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.
Obiecałem że napiszę jak zrobię do swojego akwarium 120x50x50 oświetlenie. 
Po przeczytaniu wielu postów na temat oświetlenia LED zrobiłem swój projekt i wykorzystałem do tego:

Profil aluminiowy o szerokości 16 cm z prowadnicami ok 40 zł
http://allegro.pl/profil-aluminiowy-led-120cm-x-16cm-belka-i6019494442.html

zamówiłem pod wymiar pleksi przeźroczyste pod wymiar profilu około 20 zł
silikon uszczelniający profil-pleksi,
stary kabel w który włożyłem okablowanie modułów LED który idzie od góry profilu do poza akwarium.

Od góry w profilu wywierciłem otwór w który włożyłem kabel w którym wpuszczone zostały kable z modułów i zasilikonowałem żeby był szczelny.
Boki profilu są zamknięte skrawkami kątowników i osilikonowane.

Do listwy przykleiłem moduły potrójne:
9 szt białe 11000k
https://led-labs.pl/120,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html
9 szt białe 7500k
https://led-labs.pl/122,modul-goq-samsung-3xled-150-stopni-bialy-7-500k.html
12 szt RGB
https://led-labs.pl/127,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html
razem 30 modułów 
zasilacz 60W

Oczywiście sterownik od Pana Romana - dziękuję za profesjonalną pomoc w rozwiązaniu problemów.

Przy okazji zrobiłem też pokrywę na bazie dociętego na wymiar tubondu (polecam materiał gr. 3 mm bardzo ładny wygląd, sztywny, idealnie docięty na wymiar cienki i elegancji) od zewnątrz czarny mat wewnątrz srebrny całość opiera się na kątownikach aluminiowych.

Belka jest ruchoma na kątownikach aluminiowych po szerokości całego akwarium. 

Moje spostrzeżenia po 6 tygodniach użytkowania.

Lubię jak jest bardzo jasno w akwarium. Ustawione jest na 70 % świecenia ledy biał i rgb (zielone całkowicie wyłączyłem) niebieski i czerowny na 255 w skali w sterowniku - efekt jest bardzo jasno, z żoną stwierdziliśmy że najładniej prezentuje się akwarium przy 40-50 % mocy więc jest zapas. 
Śmiało można wziąć białe moduły 11000K zamiast części 7500. 
Mimo wąskiego akwarium 50 cm i profilu 16 cm ledy jednak nie oświetlają do końca górnej części akwarium z tyłu przy ustawieniu profilu na środku akwarium. Kompletnie mi to nie przeszkadza ale przy oświetleniu 2xT8 tego efektu nie było być może dlatego że profil jest bliżej lustra wody.
Nie zauważyłem też efektu grzania się profilu nie jest oczywiście zimny - jest lekko ciepły tak jak i pleksi - wcześniejsza obudowa wromaka była bardziej ciepła niż sam profil czy też pleksi więc jest ok. Dodam, że pleksi prawie dotyka modułów.
Woda i wilgoć absolutnie nie dostaje się do modułów, okablowania - jest dobra szczelność.

Eksperymentuje jak ustawić moduły LED i nie mam pomysłu reguluje tylko mocą świecenia żeby uzyskać wschód i zachód w ciągu dnia taka sama moc świecenia jak białe, zielony kolor wyłączam niebieski i czerowny daje max czyli 255 i to daje kolor fiolet. Może tu ktoś podpowie? 

Ogólnie z efektu jest bardzo zadowolony bez porównania lepiej do wcześniejszych świetlówek. 

Dziękuję za pomoc w wątku dla Spiochu, za pomoc w wykonaniu swojemu Tacie i Żonie za opinie w testowaniu.
W załączniku jak to wygląda.

 

1.JPG3.JPG4.jpg

 

  • Dziękuję 2
Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, slawek268 napisał:

Eksperymentuje jak ustawić moduły LED i nie mam pomysłu reguluje tylko mocą świecenia żeby uzyskać wschód i zachód w ciągu dnia taka sama moc świecenia jak białe, zielony kolor wyłączam niebieski i czerowny daje max czyli 255 i to daje kolor fiolet. Może tu ktoś podpowie? 

Może sprawdź moje ustawienie oświetlenia na sterowniku Romka,też mam wyłaczony całkowicie kolor zielony...Wcześniej tez miałem kolor fioletowy ale po zmniejszeniu koloru niebieskiego oraz czerwonego moc 5-10 % jest widoczna poprawa... 

http://forum.palabras.pl/index.php?topic=29.0

Ps.tylko nie zapomnij się zalogować żeby ściągnąc ten plik :) 

Edytowane przez egon44
Opublikowano

Sławek, pociągnij to silikonem, tak jak radzi Decco i jak ja zrobiłem. Bo jednej przez roztargnienie nie uszczelniłem i jakoś dziwnym trafem po 2 miesiącach ta jedna padła - przypadek ?

Co do Twoich obaw kilka postów wyżej, odnośnie wymiany przepalonego modułu, jak Ci się przepali jeden to raczej to olejesz tak jak ja. 

A jeśli będzie Cię drażniło, to to jest tylko sylikon, weźmiesz nóż do tapet i wyłuskasz moduł do wymiany. 

Opublikowano
Godzinę temu, Pleziorro napisał:

Sławek, pociągnij to silikonem, tak jak radzi Decco i jak ja zrobiłem. Bo jednej przez roztargnienie nie uszczelniłem i jakoś dziwnym trafem po 2 miesiącach ta jedna padła - przypadek ?

Co do Twoich obaw kilka postów wyżej, odnośnie wymiany przepalonego modułu, jak Ci się przepali jeden to raczej to olejesz tak jak ja. 

A jeśli będzie Cię drażniło, to to jest tylko sylikon, weźmiesz nóż do tapet i wyłuskasz moduł do wymiany. 

Pleziorro nie mam już co silikonować, lampa jest dobrze uszczelniona na łączeniu pleksi i profila (może nie widać tego na zdjęciu pleksi jest przeźroczysta a silikon bezbarwny), nawet para się tam nie dostaje. Modułów jest zapas, jeśli się spali ich kilka, łatwo można zdjąć pleksi usuwając silikon, włożyć nowe moduły, pleksi i zasilikonować od nowa. Jak któryś moduł się spali dam znać w tym wątku sam jestem ciekawy ile one wytrzymują.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Jak się nie zbiera para to masz rację nie ma co przesadzać, myślałem, że jednak coś tam się skrapla jak to u nas akwarystów pod pokrywami. Szacun za bardzo estetyczne wykonanie belki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.