Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja widzę na górze kamieni resztki glonu zielonego zapewne w odwrocie

Na piasku chyba czarne krasnorosty też słabnące bo zaraz obok niechybnie sinice w natarciu.


Czy można zaradzić? owszem jak podasz wszystkie szczegóły dotyczące baniaka od kiedy zalany , od kiedy ryby czym karmisz i ile ( mrożonki?) podmiany ile jak często oraz wkleisz komplet pomiarów testami kropelkowymi koniecznie JBLem tak w baniaku ale i w kranie

pH zakresem 7,4-9

NO2

NO3

koniecznie PO4

Opublikowano
  deccorativo napisał(a):
Ja widzę na górze kamieni resztki glonu zielonego zapewne w odwrocie

Na piasku chyba czarne krasnorosty też słabnące bo zaraz obok niechybnie sinice w natarciu.


Czy można zaradzić? owszem jak podasz wszystkie szczegóły dotyczące baniaka od kiedy zalany , od kiedy ryby czym karmisz i ile ( mrożonki?) podmiany ile jak często oraz wkleisz komplet pomiarów testami kropelkowymi koniecznie JBLem tak w baniaku ale i w kranie

pH zakresem 7,4-9

NO2

NO3

koniecznie PO4




Ty to potrafisz człowieka op... zmotywować.


Więc tak akwarium zalane w listopadzie 2015. Testy zrobione teraz na wodzie AQWA /KRAN


TETRA:


JBL NO2: 0.01 / 0.01

JBL NO3: 20-40 / 10

JBL GH: 8 / 8.5

JBL KH: 4 / 7.5


JBL PH wychodzi poza skalę ale mam test 6 - 7.6, jedyny test który był od ręki w sklepie jest ZOOLTEK'a w zakresie 4.5-9 i 6-8 ale pokazuje totalne bzdury


Kupiłem test PO4 sera ( nie było innego w sklepie ) i w/g niego nic się nie wybarwia zarówno w aqwa jak i w kranie.


Rybki karmie czymś takim:


KARMA.jpg


Co do podmianek to przyznam się, że od czasu starty były mocno neregularne... ostatnie dwie 2 tygodnie temu 30l i tydzien temu 20l.


I dzisiaj się szykuje do podmiany

Opublikowano
  acid napisał(a):
Ty to potrafisz człowieka op... zmotywować.


A co tu ukrywać - należy ci się:D

Na pierwszy rzut widać zaniedbane akwarium.:( Prezes napomknął o sinicach ale ktoś musi napisać jak jest.

Piszę nie by szczypnąć ale rybkom poprawić, bo widzę 3 i pochowane a powinny w 300l baniaku śmigać jak rakiety po całym a pod kamieniami doły aż do podkładu a piasek przemielony a nie pokryty czymś. One w ogóle nie kopią nie ma nic na kamieniach nanoszone - siedzą w dzuplach i dyszą.


Ale do rzeczy:

zajrzyj w swój profil bo liczyłem że dowiem się o obsadzie i ilości ryb.;)

jeśli masz krasnorosty na piasku chyba dolomitowym albo innym wapiennym bo nie wygląda na kwarcowy to go pysie w ogóle nie kopią - a dlaczego? bo woda stara z ogromnym ładunkiem organiki i te NO3 20/40 to mało wiarygodne przy kranowicie z NO3 -10 nie ma cyrkulacji wody a testy nie wiem podajesz Tetry a zaraz obok JBLa.

Ty chyba nie jesteś rodowity Krakowianin bo szastasz kasą na zbędne testy - a pisałem jakie kupić dokładnie.. Idziesz do sklepu i bierzesz co jest.

chodzi o to że test PO4 JBLa znamy i wiemy że pokazuje o 300% za mało więc wynik x3 i mamy prawdę o fosforanach . Sery PO4 leżą aż się przeterminują i nic nie pokazują a jak nawet to nie wiemy jaka jest prawda.


pH - wodę w kranie masz pH 7,6 więc w baniaku oceniam że tak pod 7,8 to tylko test o skali 7,4-9 pokaże w miarę dokładnie inne pokażą bzdury bo są poza zakresem pomiarowym - szkoda kasy na nie, a pisałem.

Nic nie posłuchałeś co ci proponowałem.


Do czasu poprawy zalecam.:D


1/ w baniaku 300l co tygodniowa podmianka 20% wody czyli 60l na raz z użyciem węgla aktywnego bo widzę 0,5mg/l żywego chloru w kranowicie. Może dlatego po wielu tygodniach bez podmianki po pierwszej to wybuchło - mogła zostać ciut uszkodzona biologia i wtedy tak jest, choć NO2 nie pokazuje ale nie wiem naprawdę jaki to test.

2/ opisać filtrację jaka jest biologiczna co tam siedzi i kiedy płukane oraz co pracuje jako mechanik. Jeśli to kubeł to podnieś powrót wody i butelką 2l po coli złapać czas napełniania i wyliczyć ile to l/h.

3/ jak nie kupisz testu JBLa PO4 to nie dojdziemy jaki jest stosunek NO3/PO4 i nie będziemy wiedzieli czy jesteś w zakresie sinic czy glonów.

Na razie więc oczywiste oczywistości podpowiadam. Fotka całego baniaka by się przydała bo można wypatrzeć czego nie zapodasz:D

Karma wygląda na Spirulinę i Astocolor Tropicala - mam obie i wiem że mocno podbijają fosforany w baniaku , karmisz mrożonkami?

Zabolało?:D no musi ciut ale głowa do góry - damy radę:D

Opublikowano

Wszystkie wyniki są tesami JBL tetra się wkradła przez pyrzpadek


Karmię tylko tym co na zdjęciu.


Cały zbiornik + jakieś tak detale: https://www.dropbox.com/sh/3r6wu53vduiv934/AAAIDQuzbfcFU8IwY8Nkcm1Ea/Akwarium/03.09?dl=0


W zbiorniku 8 saulosi i 8 red redów. Coś tam kopią

Dodatkowo 5 military helmet i 20 świderków ( te się chyba troszkę rozpłodziły )



Filtr EHEIM ecco pro 300 2036. (1.75 butelki wody w 25 sekund)

Ehiem skim 350

Jeabo RW-8


Piasek ten: http://archiwum.allegro.pl/oferta/piasek-bialy-jak-snieg-dolomit-do-akwarium-malawi-i5644241435.html


I testy miały być JBL sorry nie tetra ;]


Co do podmianek nie mam aktywnego węgla możesz podpowiedzieć co ewentualnie zakupić? Czy mogę go zastąpić Sachem Prime (bo mam:))


p.s. tak nie jestem z Krakowa ;]

-- dołączony post:

deccorativo aktualnie zlałem z akwa 60l wody.


Czekam na dalsze instrukcje :P:P


Przepłukałem troche filtr w wodzie z wymianki i ponownie zmierzyłem nadal 1.75 litra / 25 sekund.


Co robić? :P

Opublikowano

Jak twój profil jest aktualny to baniak 300l i filtracja mechaniczna 250l/h zawsze da to co właśnie masz - nazywamy to stojącą wodą choć RW może kręcić nią jak w pralce.

Ten Ehiem jest zdecydowanie za słaby do tak dużego baniaka.

Ma motorek 8W i teoretycznie 750l/h a praktycznie sama zdjęta głowica i wsadzona do wanny z wodą da 450l/h jak dasz tam złoża to masz te 250l/h - wszystko się zgadza:(

To co masz nie zbiera gówienek co prawda RW powoduje że latają po całym baniaku ale ten zasys kubełka tego nie chwyta., więc rozpuszcza się w wodzie i daje co masz.

Moim zdaniem masz wiele opcji rozwiązania problemu począwszy od kaseciaka poprzez zmianę kubła na zdecydowanie większy po wsadzenie tam AqC Turbo 2000 z gęstą gąbką wybór należy do ciebie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

rozumiem że AQUAEL TURBO 2000 to jako dodatkowy filtr?


Chciałbym uniknąć dodatkowego wyposażenia wewnątrz akwarium ;/ A nie za bardzo mam miejsce na coś większego w miejscu gdzie stoi kubeł


2016-03-11%2010.02.55.jpg

Opublikowano

AqC2000 to nie dodatkowy filtr tylko jako mechanik którego teraz nie masz.

Co to za baniak na pilota LG - długo kombinowałem zanim wpadłem że zdjęcie obrócone wkleiłeś.

Jak masz mało miejsca to wywal te całe styropianowe konstrukcje i zrób kaseciaka - to tu będzie pusto i pozostanie tylko pilot LG:D

Opublikowano
  deccorativo napisał(a):
AqC2000 to nie dodatkowy filtr tylko jako mechanik którego teraz nie masz.

Co to za baniak na pilota LG - długo kombinowałem zanim wpadłem że zdjęcie obrócone wkleiłeś.

Jak masz mało miejsca to wywal te całe styropianowe konstrukcje i zrób kaseciaka - to tu będzie pusto i pozostanie tylko pilot LG:D



To nie styropian tylko ytongi :D


Czekaj czekaj powoli. W sensie montuje te ACG2000 zamiast kubła czy mam je naraz? hm...


w sumie to spoko miejsca aby coś tam jeszcze zamontować, masz pod ręką jakieś sensowne DIY dla kaseciaka? I rozumiem że go po prostu mam zrobić i użyc zamiast kubła co mam teraz?



ooooo dziuęki!! znalazłeś pilota do telewizora którego szukamy od 2 tygodni :D


Czy od aktualnego stanu rybki mi nie padną? ;/

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • 1. Preparaty z aloesu są genotoksyczne/rakotwórcze i zakazane w PL od 2022 r (dla ludzi). Pewnie brak regulacji dla ryb... 2. Boję się też, że jeśli "coś ogranicza rozwój glonów" i zmienia kolor, to jest jakimś barwnikiem/dezynfektantem, a te skuteczniej uszkadza delikatniejsze komórki skrzeli ryb niż komórki glonów.  3. Jeśli na mikrofibrze się dużo zbiera + zielone to wskazuje to na biologiczne pochodzenia zmętnienia. Filtracja zaczyna dojrzewać  
    • Przy okazji moich ostatnich niemiłych przygód po wprowadzeniu ryb do zbiornika nieco czytałem o kuracjach Protosolem i pojawiały się tam opinie, że jest on skuteczny ale przy podawaniu z pokarmem. Podobnie do Twoich Acei u mnie zachowywał się samiec Dimidiochromis Strigatus. Coś tam niby jadł, ale często jedzenie wypluwał.  W związku z tym, że było to w czasie kiedy i tak prowadziłem kurację Protosolem (zgodnie z instrukcją producenta) postanowiłem podawać ten lek rybom przez tydzień również z karmą. Najpierw przegłodziłem je dwa dni. Coś tam jadły tego pokarmu, większość raczej wypluwały. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktyczne działanie leku ale po skończonej kuracji pan Dimidio zaczął lepiej jeść a po zakupie pokarmu Aller Futura je już bardzo ładnie i przestał mieć wklęsły brzuch. Mam nadzieję, że tak już mu zostanie.
    • Tutaj nie chodzi o zmianę koloru tylko o "rozwój glonów w zbiorniku zostaje znacznie ograniczony".
    • Od ponad pół roku mam ryby jak w stopce. Z renomowanej hodowli. Mam problem z niektórymi egzemplarzami Acei Itungi. Od samego początku mają problem z przyjmowaniem pokarmu. Płatkami plują spożywając tylko male kawałki. Jakikolwiek granulat odpada. Leczyłem w grudniu Metronidazolem i Protosolem. Było lepiej ale znów widzę, że jakby były chore.  Wrócił brak apetytu. Ryby są blade i lekko wychudzone Leczyłem Protosolem. 2 dni - dawka 20ml/100l. Czyżby za mało? A może to nie wiciowce? Reszta obsady w porządku. Jakieś porady co z tym fantem zrobić?  
    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.