Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam 14 modułów led zimnych i 10 rgb ,chce to umieścić na 2 ruchomych belkach i teraz pytanie czy je wymieszać 7 białych+5 rgb na każdej belce,czy na jednej dać same białe a na drugiej belce same rgb?do modułów mam sterownik led dimmer.

Opublikowano

Moim zdaniem nie ma to znaczenia pod warunkiem że jedna belka np białych nie będzie zupełnie z przodu a druga z RGB zupełnie na tłe.

Wszystkie moduły mają kąt świecenia 120 st więc świecą bardzo szeroko na całą wodę doskonale mieszając oba rodzaje światła.

RGB też daje światło białe tylko możliwe jest o innej temperaturze barwowej.

Zasadą dobrego oświetlenia baniaka jest świecenie możliwie od przodu by nie podświetlać ryb od tyłu bo to błąd.

Światło białych zimnych led to ok 6000K - 12000K i spektrum zdecydowanie przesunięte na kolor niebieski natomiast RGB daje pełne spektrum barw wzbogacone o niebieski, zielony, żółty i czerwony co dopiero razem daje silny strumień świetlny ale i wybarwia ryby w tych kolorach.

Możesz nawet to wszystko dać na jednej belce bo moduły nie grzeją się silnie i całość przesunąć blisko szyby przedniej ważne by tylko rozkład białych i rgb był równy na całej długości belki - wtedy na pewno nie będzie efektu kameleona na rybach.


Moje moduły RGB przyklejone pod pokrywą na tą taśmę 3M po czasie się odkleiły od wilgoci i utonęły w wodzie więc radzę od razu złapać je dodatkowo kroplą silikonu akwarystycznego do belki. Ja obsmarowałem silikonem wyprowadzenia przewodów z modułu a po przyklejeniu na taśmę przewody przykleiłem jeszcze silikonem do belki. Jedno żródło penetracji wody do wnętrza modułu mniej.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Nie do końca zgadzam się, z tym podświetlaniem z tyłu, ja u siebie posiadam dwie belki z modułami. Na pierwszej są RGB i białe 9x. A na tylnej 6x biała, która domyśnie jest skręcona na 25% i podświetla od tyłu skały, moim zdaniem daje to bardzo dobry efekt. Oby tylko tył nie świecił jaśniej niż przód ;)

Opublikowano

Zagrała dusza fotografa bo widziałem twoje fotki i widać talent .

Oświetlenie z tyłu i z góry wydobywa fakturę skał i podkreśla każdy załamek ale także podświetla mocno tło które mimo że czarne to zaczyna dawać efekt czarnej ściany a nie czarnej głębi ( doskonale to widać na twojej fotce) - co kto lubi ale oczywiście ze wszystkim się zgadzam i pozdrawiam całą rodzinkę łącznie z kotem.:D i nowym narybkiem w pysku.:D

Opublikowano
Moim zdaniem nie ma to znaczenia pod warunkiem że jedna belka np białych nie będzie zupełnie z przodu a druga z RGB zupełnie na tłe.

Wszystkie moduły mają kąt świecenia 120 st więc świecą bardzo szeroko na całą wodę doskonale mieszając oba rodzaje światła.

RGB też daje światło białe tylko możliwe jest o innej temperaturze barwowej.

Zasadą dobrego oświetlenia baniaka jest świecenie możliwie od przodu by nie podświetlać ryb od tyłu bo to błąd.

Światło białych zimnych led to ok 6000K - 12000K i spektrum zdecydowanie przesunięte na kolor niebieski natomiast RGB daje pełne spektrum barw wzbogacone o niebieski, zielony, żółty i czerwony co dopiero razem daje silny strumień świetlny ale i wybarwia ryby w tych kolorach.

Możesz nawet to wszystko dać na jednej belce bo moduły nie grzeją się silnie i całość przesunąć blisko szyby przedniej ważne by tylko rozkład białych i rgb był równy na całej długości belki - wtedy na pewno nie będzie efektu kameleona na rybach.


Moje moduły RGB przyklejone pod pokrywą na tą taśmę 3M po czasie się odkleiły od wilgoci i utonęły w wodzie więc radzę od razu złapać je dodatkowo kroplą silikonu akwarystycznego do belki. Ja obsmarowałem silikonem wyprowadzenia przewodów z modułu a po przyklejeniu na taśmę przewody przykleiłem jeszcze silikonem do belki. Jedno żródło penetracji wody do wnętrza modułu mniej.




obie belki są przesuwane więc moge je dowolnie umieścić koło siebie.


pytanie jeszcze lepiej lutować moduły czy kostkami łączyć i zaizolować dobrze.

Opublikowano

pytanie jeszcze lepiej lutować moduły czy kostkami łączyć i zaizolować dobrze.



Jak chcesz z IP68 zrobić IP42 to tnij - potem nie ma znaczenia co dasz i zrobisz.


Pytanie dodatkowe do tych co im się wilgoć dostała do modułów i się spaliły - czy też cieliście?

Opublikowano
Jak chcesz z IP68 zrobić IP42 to tnij - potem nie ma znaczenia co dasz i zrobisz.


Pytanie dodatkowe do tych co im się wilgoć dostała do modułów i się spaliły - czy też cieliście?



nie zamierzam właśnie ciąć,stąd też było moje wcześniejsze pytanie o mieszaniu ledów, ale jakos musze sterownik pod nie podłączyć czyli w jednym miejsc musze dać kostke albo je zlutować.

Opublikowano
pytanie jeszcze lepiej lutować moduły czy kostkami łączyć i zaizolować dobrze.


Ja swoje moduły lutowałem,dodatkowo dałem koszulkę termokurczliwą i jest ok...

Opublikowano

Ja mam dwie belki przesuwne, na jednej mam same białe a na drugiej RGB nic nie ciąłem i nie łączyłem, zastosowałem po 12 szt na belce 4xled samsung 1,44W co pozwoliło mi zamontowanie modułów na całej szerokości zbiornika bez cięcia przewodów. białą mam pierwszą a za nią RGB na suchym zbiorniku nie zauważyłem przechodzenia z białego na kolor, miedzy innym też zastowoałem tyle modułów aby rownomiernie rozpraszały światło.

Inne będą efekty stosując 4 moduły a 12 do szerokości zbiornika 150cm

Jak dam na 100% to jest bardzo jasno, akwarium jeszcze nie zalane ale myślę że nie będę świecił mocniej niż ok 30-40% wszystko się okaże jak zaleje wodą to jeszcze w tym tyg.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.