Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli mocniejszy mechanik nie wchodzi w grę to dołóż falownik. Każda opcja jest dobra...:rolleyes: Tylko nie pytaj jak masz je ustawić ponieważ musisz sam do tego dojść metodą prób i błędów. Pamiętaj- każdy baniak jest inny;)

Opublikowano
Chyba jednak nie obędzie się bez tego falownika

W twoim przypadku to jest najlepsza opcja i zarazem skuteczna,żeby mieć odpowiednią cyrkulację w akwarium i czyściutkie dno bez żadnych zanieczyszczeń,odchodów ryb...

Sam w swoim akwarium 100x40x50(200l) mam mechanika,biologa+falownik(odpowiednio ustawiony) ,który zmiata wszystkie zanieczyszczenia z dna wprost do mechanika...

I co ważne jest to skuteczne ;)...

Jeżeli mocniejszy mechanik nie wchodzi w grę to dołóż falownik. Każda opcja jest dobra...:rolleyes: Tylko nie pytaj jak masz je ustawić ponieważ musisz sam do tego dojść metodą prób i błędów. Pamiętaj- każdy baniak jest inny;)

DanieL84 Dokładnie tak jak piszesz...Ale wypadało by koledze trochę podpowiedzieć co i jak mniej więcej ;) ...


Ja u siebie mechanika mam na prawej bocznej szybie...Jego wylot mam skierowany na taflę wody trochę po skosie na tylną szybę...


Wylot z biologa mam z lewej strony,skierowany w dół po skosie na prawą stronę gdzieś w połowie długości przedniej szyby...


Falownik mam na tej samej stronie co mechanik,ale jego wylot mam ustawiony lekko w dół,tak aby nie zmiatał piasku...


Ogólnie ten filmik autorstwa kolegi stan powinien rozwiązać twój problem z ustawieniem odpowiedniej cyrkulacji ;)

CYRKULACJA WODY W AKWARIUM (biotop malawi) ponad 1000L - YouTube


Mam jeszcze pytanie odnośnie oświetlenia.

Tak jak bajron1984 pisze,zadawaj pytania w odpowiednich działach do tego przeznaczonych,a szybciej otrzymasz pomoc,no i nikt nas nie pogoni za OT ;)...

Opublikowano

Dziękuję za podpowiedzi, chyba zostanę przy obecnej filtracji, jedynie pokombinuje z ustawieniem. Dziś okazyjnie kupiłem za śmieszne pieniądzę falownik JVP 110 2000l/h . Wiem że to chińczyk i nieduża moc, ale to mam być tylko wspomagacz głównie do "natlenienia akwarium". Z filtrem mechanicznym miałem tylko taki problem, że on owszem ma moc jak na te 200l, przy skierowaniu go w górę w taflę, tafla poruszona, ale woda niżej ledwo się poruszała. Myślałem nad kupnem tego Aquaela 2000l/h, ale po konsultacjach z Wami i przemyśleniach stwierdziłem, że ten Aquael 2000l/h raczej niewiele pomoże gdybym go chciał zastosować równocześnie do natlenienia i ruchu ogólnego wody ( ma za wąskie gardło i będzie miał za wysoko wylot)jak na potrzeby malawi gdzie będzie na dnie pełno kup i kamienia które jeszcze spowalniają ruch ogólny wody. Sprobuje umiejscowić mechanika z gąbką na prawym boku baniaka całkiem na dole tyle ile można i przy szybie tylnej a wylot puścić prostopadle wzdłuż tylnej szyby w kierunku drugiego boku (sprobuje schować go za kamieniami) a falownik po lewej stronie pod taflą wody z wylotem delikatnie na powierzchnię

i po skosie na środek przedniej szyby. Być może da to efekt:-) . Napewno dam znać czy ta opcja się sprawdziła. Ewentualnie czekam na sugestie, opinie. Pozdrawiam:)

Opublikowano
Dziękuję za podpowiedzi, chyba zostanę przy obecnej filtracji, jedynie pokombinuje z ustawieniem. Dziś okazyjnie kupiłem za śmieszne pieniądzę falownik JVP 110 2000l/h . Wiem że to chińczyk i nieduża moc, ale to mam być tylko wspomagacz głównie do "natlenienia akwarium".

Teraz już brakuje tylko odpowiedniego ustawienia wylotów i wszystko powinno być ok ;)...

Oczywiście pytaj w razie problemów...Powodzenia :)...

Opublikowano

No właśnie jak to mówią co nagle to po diable. Wczoraj wieczorkiem podpiąłem ten falownik i mam wrażenie że jednak mogłem kupić mocniejszy. No nic spróbuje poczekać i jak już zrobię wystrój to sprawdzę jeszcze raz, najwyżej kupie taki 2500-3000l/h

-- dołączony post:

Napisz czy jezeli jednak kupie ta glowice 2000l/h i w mechaniku zastapie nia ta obecna to obędzie sie bez falownika?W pogotowiu zawsze bede mial ta 1000l/h, ale czy teoretycznie ten JBL i np. Glowica 1500-2000l/h da rade w tym akwarium? Planuje ok 10 sztuk pyszczaka saulosi

Opublikowano
Napisz czy jezeli jednak kupie ta glowice 2000l/h i w mechaniku zastapie nia ta obecna to obędzie sie bez falownika?W pogotowiu zawsze bede mial ta 1000l/h, ale czy teoretycznie ten JBL i np. Glowica 1500-2000l/h da rade w tym akwarium? Planuje ok 10 sztuk pyszczaka saulosi


Głowica 2000l/h spokojnie da radę w twoim zbiorniku,nawet bez falownika...

Jak by cyrkulacja była za duża,to zawsze na głowicy można ją troszkę skręcić...

Opublikowano
No właśnie jak to mówią co nagle to po diable. Wczoraj wieczorkiem podpiąłem ten falownik i mam wrażenie że jednak mogłem kupić mocniejszy. No nic spróbuje poczekać i jak już zrobię wystrój to sprawdzę jeszcze raz, najwyżej kupie taki 2500-3000l/h

Dokładnie tak jak napisałeś. Zrób wystrój, wpuść rybki w swoim czasie i wtedy dopiero kombinuj z cyrkulacją w akwarium. Będziesz wtedy mógł obserwować czy odchody są prawidłowo zbierane z dna.Według mnie ten Aquael 1000l/h +falownik dadzą spokojnie radę.

Opublikowano
Wami i przemyśleniach stwierdziłem, że ten Aquael 2000l/h raczej niewiele pomoże gdybym go chciał zastosować równocześnie do natlenienia i ruchu ogólnego wody ( ma za wąskie gardło i będzie miał za wysoko wylot)jak na potrzeby malawi gdzie będzie na dnie pełno kup i kamienia które jeszcze spowalniają ruch ogólny wody.


..to są błędne przemyślenia.

Opublikowano

Witam ponownie! Ryby oddane. Akwarium w trakcie sprzątania, teraz musze się rozejrzeć za piaskiem i skałką, najlepiej wapieniem, bądź piaskowcem. Zależy co w jakiej cenie. Zakupiłem wczoraj Aquael Turbo 2000 gdyż cena byka prawie identyczna co Aquael Circulator 2000 a dodatkowy pojemnik o gąbka zawsze sie przyda. Oczywiście na głowicę założę tylko gąbkę, myślę że nadwyżka mocy zawsze się przyda. Mam nadzieję że wystarczy bo rzeczywiście jest spory i może być ciężko go dobrze schować, ale oglądałem pompę Resun, nie pamiętam modelu, też 2000l/h ale to dopiero kobyła. Jak coś to będę informował, pytał, trzymajcie się.

-- dołączony post:

Witam ponownie.Podczas czyszczenia okazało się, że zassało mi kilka sztuk młodych molinezji do kubełka JBL. Kubełek ma oczywiście założony oryginalny koszyczek na wlot z dość żadkimi otworami i musiałbym bym chyba zastosować jakiś prefiltr. Tylko gąbka czy może coś takiego:

Stalowy prefiltr na rurkę 16mm - PLANTA GARDEN (5453393401) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

. Poradźcie mi jeszcze czy pojedynczy mocniejszy kubełek np. JBL e1501 nie sprawdziłby się podobnie do tego mechanika Aquael i JBL e901 razem wziętych? Wiem że dużo kombinuje, ale znalazłem używane JBL e1501 na OLX i nie wiem czy warto zaryzykować. Zwolniło by się trochę miejsca zajętego przez tego Aquael w baniaku.

Nie wiem czy to dobry pomysł. W razie czego mogę jeszcze tego Aquaela oddać do sklepu albo sprzedać

-- dołączony post:

Witam

Podczas czyszczenia okazało się, że zassało mi kilka sztuk młodych molinezji do kubełka JBL. Kubełek ma oczywiście założony oryginalny koszyczek na wlot z dość żadkimi otworami i musiałbym bym chyba zastosować jakiś prefiltr. Tylko gąbka czy może coś takiego:





Stalowy prefiltr na rurkę 16mm - PLANTA GARDEN (5453393401) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



. Poradźcie mi jeszcze czy pojedynczy mocniejszy kubełek np. JBL e1501 nie sprawdziłby się podobnie do tego mechanika Aquael i JBL e901 razem wziętych? Wiem że dużo kombinuje, ale znalazłem używane JBL e1501 na OLX i nie wiem czy warto zaryzykować. Zwolniło by się trochę miejsca zajętego przez tego Aquael w baniaku.

Nie wiem czy to dobry pomysł. W razie czego mogę jeszcze tego Aquaela oddać do sklepu albo sprzedać :(

Opublikowano
Podczas czyszczenia okazało się, że zassało mi kilka sztuk młodych molinezji do kubełka JBL. Kubełek ma oczywiście założony oryginalny koszyczek na wlot z dość żadkimi otworami i musiałbym bym chyba zastosować jakiś prefiltr. Tylko gąbka czy może coś takiego:


http://forum.klub-malawi.pl/filtr-kubelkowy-prefiltr-p349089.html#post349089 przeczytaj post nr 5. Wg mnie lepiej zda egzamin jak ten metalowy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.