Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przymierzam się do robienie tła z Cr65 . I mam kilka pytań do osób co już to robiły.


1.Czy tło robiliście od razu w akwarium czy tylko wkładaliście je do przymiarek a prace trwały gdzie indziej ???


2.Jak duże otwory powinny być w obudowie z tła na filtr wewnętrzny...czym sie sugerowaliście przy zakrywaniu filtra oprócz tego żeby go nie było widać..


3.Jaki kolor ma CR65 po wyschnięciu jeśli sie nie daję żadnych barwników


4.Czy ktoś ma takie tło i deszczownice??? Jak ukryliście ją aby je nie było widać???


To chyba na tyle.


Dziękuje z góry za odpowiedzi .

Pozdr.

Opublikowano

A więc ja robiłem tło zupełnie poza akwarium - zupełnie tzn. w akwa pływały rybki, a ja wziąłem tylko wymiary i robiłem je przez cały czas opierając się o wymiary. Nie jest to rozwiązanie optymalne - wymiary czasami się nie zgadzają..., coś się źle zmierzy, czegoś nie przewidzi. Wiem, że chyba Leeri (zob. artykuł na stronie głównej klubu) robił tło bezpośrednio w akwa. Ma to tą zaletę, że nie ryzykujesz, iż tło Ci się przy wkładaniu uszkodzi (mnie się zdarzyło, jeśli robi się rozbudowane tło, to nie trudno o otarcie uderzenie), plus masz pewność, że będzie pasować :)

Ponadto, co b. ważne! - możesz dokładnie przykleić tło do tylnej szyby silikonem, w celu zniwelowania jego wyporności - Cezarix np. zastosował tylko wciśnięcie tła pod listwę wzmacniającą, niemniej ja z wypornością tla mam niestety niemiłe doświadczenia - po prostu mi je wyparło częściowo i miałem / mam niezłego stresa, że mi je całkowicie wybije na pow. Oby nie, ale nie lekceważ tego problemu. Dlatego polecam Ci nie tynkować tyłu tła i wkleić je na silikon. Ja chciałem tego uniknąć, ale się nie udało. Nie chciałem kleić tła do tylnej szyby, by w przyszłości móc je bezproblemowo wyjąć i zmienić. Niemniej po całej tej robocie dochodzę do wniosku, że raczej zmiana szybko nie nastąpi - jest przy tym dość dużo grzebania i za szybko to mi się raczej nie będzie chciało. Aha. I polecam Ci jednak użyć barwnika, ewentualnie pomalować Faustem - koszt niewielki, a efekt IMHO dużo lepszy.

Ja na filtr wewn. zrobiłem komin tak by ukryć także grzałkę, wlot i wylot kubła. Sugerowałem się tym, by wylot filtra był minimalnie pod lustrem wody, by powodować jej ruch i natlenianie. Sugeruję zrobić nieco większy komin, tak by nie było problemu przy upychaniu sprzętu - grzałka nie powinna dotykać innych sprzętów, komin powinien być odpowiednio głęboki by zmieścić filtr i grzałkę (na wysokość).

Ceresit ma kolor jasnoszary po przeschnięciu. Zob. w galerii - Marcin Msobo robił tło z CR bez barwnika.

Deszczownicy nie mam, więc nie pomogę.

Pozdro i powodzenia! Napisz do jakiego baniaka to robisz i co planujesz.

Opublikowano
A więc ja robiłem tło zupełnie poza akwarium - zupełnie tzn. w akwa pływały rybki, a ja wziąłem tylko wymiary i robiłem je przez cały czas opierając się o wymiary. Nie jest to rozwiązanie optymalne - wymiary czasami się nie zgadzają..., coś się źle zmierzy, czegoś nie przewidzi. Wiem, że chyba Leeri (zob. artykuł na stronie głównej klubu) robił tło bezpośrednio w akwa. Ma to tą zaletę, że nie ryzykujesz, iż tło Ci się przy wkładaniu uszkodzi (mnie się zdarzyło, jeśli robi się rozbudowane tło, to nie trudno o otarcie uderzenie), plus masz pewność, że będzie pasować :)

Ponadto, co b. ważne! - możesz dokładnie przykleić tło do tylnej szyby silikonem, w celu zniwelowania jego wyporności - Cezarix np. zastosował tylko wciśnięcie tła pod listwę wzmacniającą, niemniej ja z wypornością tla mam niestety niemiłe doświadczenia - po prostu mi je wyparło częściowo i miałem / mam niezłego stresa, że mi je całkowicie wybije na pow. Oby nie, ale nie lekceważ tego problemu. Dlatego polecam Ci nie tynkować tyłu tła i wkleić je na silikon. Ja chciałem tego uniknąć, ale się nie udało. Nie chciałem kleić tła do tylnej szyby, by w przyszłości móc je bezproblemowo wyjąć i zmienić. Niemniej po całej tej robocie dochodzę do wniosku, że raczej zmiana szybko nie nastąpi - jest przy tym dość dużo grzebania i za szybko to mi się raczej nie będzie chciało. Aha. I polecam Ci jednak użyć barwnika, ewentualnie pomalować Faustem - koszt niewielki, a efekt IMHO dużo lepszy.

Ja na filtr wewn. zrobiłem komin tak by ukryć także grzałkę, wlot i wylot kubła. Sugerowałem się tym, by wylot filtra był minimalnie pod lustrem wody, by powodować jej ruch i natlenianie. Sugeruję zrobić nieco większy komin, tak by nie było problemu przy upychaniu sprzętu - grzałka nie powinna dotykać innych sprzętów, komin powinien być odpowiednio głęboki by zmieścić filtr i grzałkę (na wysokość).

Ceresit ma kolor jasnoszary po przeschnięciu. Zob. w galerii - Marcin Msobo robił tło z CR bez barwnika.

Deszczownicy nie mam, więc nie pomogę.

Pozdro i powodzenia! Napisz do jakiego baniaka to robisz i co planujesz.




Akwarium 240L

Planuje jasne tło z CR65 piasek budowlany i Wapień Filipiński drążony . I bardzo chciał bym uzyskać kolor tła taki jak kamieni....i nie wiem czy bedzie trzeba malować czy nie....

Opublikowano

zdecydowanie i bez dwóch zdań jezeli chcesz uzyskac taki sam kolor to logiczne ze bedziesz musial malowac kamole

niebarwiony ceresit ma kolor brzydkiego szarego

wapien wiadomo jest jasniejszy

osobiscie swoje tło malowałem na czarno i mi sie podoba 8)

pzdr

Opublikowano

Zależy jakie skały chcesz, ale ogólnie niemalowany CR to najbardziej podpada pod odcień wapienia filipińskiego, ale to i tak nie to samo. Wiem, że Marcin M_sobo ma niemalowane tło z CR. Poza tym pamiętaj by zrobić kontrast - gdy dajesz jasny piasek, daj ciemniejsze tło i skałki, bo jeśli będzie za jasno, to ryby będą się płoszyć.

Opublikowano

Witam, niemalowany ceresit jest szarawy, wapień jest powiedzmy biały, jeśli wszystko zalejesz wodą to po czasie wszystko Ci jednakowo zarośnie i nie będzie różnicy, a jeśli pomalujesz lub zabarwisz tło to kamienie też będziesz "musiał" malować, więc wybór należy do Ciebie :D najlepiej zajrzyj do galerii.

Opublikowano

Kamienie niekoniecznie trzeba malować. Ja mam u siebie granit i łupek filitowy (odcienie czarnego) wraz z czarnym malowanym tłem (z antracytem miejscami) i wygląda w miare spójnie. Ja kamieni bym racej nie malował, bo jest ryzyko odprysków, uszkodzeń, etc. Tak sądzę, ale nie sprawdzałem tego , zastrzegam.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.