Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no i zaczęło się, styropian zakupiony ceresit CR65 zakupiony, no to do dzieła.

dsc0091jj.jpg

Aby wspomóc tworzenie tła wykorzystałem jako podstawę konstrukcję na której przewiozłem szkło.


dsc0096yx.jpg

dsc0098ln.jpg

Do wykonania tła wykorzystałem styropian grubość 16 cm oraz 5 cm

dsc0110oc.jpg

dsc0111dh.jpg

pierwsze wycinki, te widoczne dziurki to są wejścia do kryjówek ( grubość styropianu daje możliwość wydrążenia od tylnej strony)


cdn

Opublikowano
hmm super czym wycinales styropian?

nie martwisz sie ze bedzie Ci sie syf zbierał tam z "drugiej strony" ?



Styropian cięty nożem z ostrzem 20 cm z ząbkami,


ogólnie się martwie co z tym syfkiem będzie, ale zakładam dużą cyrkulację

wody, aktualnie mam akwa z takimi kryjówkami ale w wersji z piaskowca, i

jak robiłem generalne czyszczenie to byłem miło zaskoczony. Niemniej,

groty są w większości połączone tunelami i mam nadzieję że będą się

przeczyszczać.

Opublikowano
wow :shock: barian, jak Ty to zatopisz?? :lol:


wole powalczyć z wypornością styropianu niż taszczyć na piętro dźwig do

wkładania kamlotów do akwa :D choć ubolewam bo został mi płaściutki

piaskowiec który miał robić za tło, a tak będzie podtrzymywał tło od dna. :D

Opublikowano

a martwi mnie to, bo sam niedawno, żeby zatopić blok styropianu o wielkości około 60x50x14cm (jakby go policzyć w bloku a nie w kawałkach) musiałem zużyć 14kg ceresitu...


a Ty masz 3x po metrowej płycie + jeden bok... obawiam się że te paskowce mogą nie wystarczyć - trzymam kciuki bo będzie nie lada wyzwanie - moim zdaniem bez dużych porcji silikonu się nie obejdzie

Opublikowano
a martwi mnie to, bo sam niedawno, żeby zatopić blok styropianu o wielkości około 60x50x14cm (jakby go policzyć w bloku a nie w kawałkach) musiałem zużyć 14kg ceresitu...


a Ty masz 3x po metrowej płycie + jeden bok... obawiam się że te paiskowce

mogą nie wystarczyć - trzymam kciuki bo będzie nie lada wyzwanie - moim

zdaniem bez dużych porcji silikonu się nie obejdzie

nie ukrywam że

wycinam na max wszelkie nadmiary styropianu, stąd powstają te groty dla

mbuna zwłaszcza, najbardziej obawiam się styropianu który tworzy półkę

górną. Ale to dopiero początki, nie jedno się zweryfikuje


a jeśli problemem będzie ceresanit. to mam nieustające źródło o silikonie nie wspomne :D


nie będę ukrywał, Że to co zrobiłem , czyli 1:3 roboty zajęło mi cały dzień, i daleki jestem od zadowolenia, a woda którą wleje dopiero pokaże REZULTAT

:D

Opublikowano

barian - mam już baniak sklejony , wstawiaj na bieżąco zdjęcia - postępów z tłem , zapewne skorzystam z twoich doświadczeń - ja czekam aż baniak wyschnie i biorę się za to samo -TŁO , TŁO , TŁO !!!!


życzę powodzenia

Opublikowano

Barian, posłuchaj Smile'a - dobrze radzi o tej wyporności. Poczytaj moje uwagi o tym w wątku o podwieszanych skałach. Patrząc z perspektywy i spozierając nieśmiało na Twój styropian myślę, że będziesz miał niełzły orzech do zgryzienia. Jeśli nie wiesz jak wielki, spróbuj już teraz zanużyć jeden z bloków/kawałków w wannie, a zobaczysz, jaka to siła ta wyporność. Ja uważam, że samym CRem tego nie zniwelujesz. Pomyślałbym o zrobieniu 'półki przydennej (ale odpowiednio dużej) i przywalenie jej kamieniem, kamieniami. Alernatywnie pomyśl o zatopieniu w tle prawdziwego kamienia - ja bym zrobił coś takiego w postaci specjalnej komory/komór balastowych, które wypełniłbym mieszanką Ceresitu z grysem lub kawałkami kamieni, albo wypełniłbym taką komorę jednym dużym otoczakiem, a resztę wypełnił CRem. Mam nadzieję, że mniej więcej się jasno wyraziłem. Z moich doświadczeń stwierdzam, że wyporność to naprawdę duży problem i lepiej pomyśleć o niej już teraz, a nie dopiero jak mamy gotowe tło. Radzę tak, bo sam popełniłem ten błąd i później walczyłem z tłem...

Aha - jeśli planujesz wklejać tło to nie tynkuj tylnych ścian, które będą przylegać do szyby - jeśli otynkujesz je, to albo oderwie Ci się CR od styropianu, albo w ogóle słabo Ci się przyklei, gdyż nie ma siły - CR jest porowaty i nie będzie idealnie przylegał do szyby. Zostawiając czysty styropian będziesz miał super płaszczyzny do sklejenia silikonem.

Pozdrawiam

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcami. Wyporność styropianu to naprawdę ciężka sprawa, ja cały czas nad tym myślę, mam pewien sposób jak to zrobić. Po prostu od tyłu tła będę się pozbywał nadmiaru styropianu. W końcu w paru miejscach grubość mojego tła przekracza 11cm :!: nie ma szans, żeby to tylko od tak wsadzić do akwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.