Skocz do zawartości

Parametry Wody- Jakie powinny być?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście to dotyczy wymienionych testów, bo niech ręka Boska broni kupować zoolekowskich testów na NO3 czy PO4 :twisted:



Mała uwaga: test JBL na PO4 jest gorszy w swoich wskazaniach od Zoolek'a :) Co nie znaczy, że ten drugi jest dobry. Temat był już opisywany.

Opublikowano

Bardzo niedobrze jak mądra i cenna wypowiedz dotycząca KH i GH


następnie robi wodę z mózgów młodzianków:D jeśli chodzi o testy


Co do testów. Kuba_Akwarium, nie ma co pakować kasy w JBL-a, który wydoi z Ciebie na każdy z testów (KH, GH, pH) pod 20zł. pH oraz GH+KH (tak - 2 testy w cenie jednego) zooleka będziesz miał za połowę tamtej ceny.

Oczywiście to dotyczy wymienionych testów, bo niech ręka Boska broni kupować zoolekowskich testów na NO3 czy PO4 :twisted:



Bardzo długo wielu z nas próbuje wpoić młodym adeptom Malawi czyli młodziankom :D po pierwsze że testy są jednak potrzebne - co widać choćby po dziale Choroby gdzie okazuje się że jest choroba a oni od lat nie mają nic ani jednego testu akwarystycznego a potrafią użyć pasków Mecka z poziomem amoniaku i azotynów zaczynających się od 5ppm.:shock:

Bardzo długo też próbujemy podpowiedzieć jakie i jakich firm testy kupować.

Po czym pojawia się złotówkowy ciułacz i obwieszcza że tylko Zoolek bo JBL cię wydoi i tu pada zawyżona kwota. Ja też nie lubię JBLa bo lekceważy biotop Malawi i Tanganika ( dawno mógłby skompletować dla nas zestaw) i nie odpowiada na pytania akwarystów z Polski a z Czech już tak - ale prawdę trzeba uznać.


Nam tu nie zależy na najtańszych testach ale na możliwie wiarygodnych a ludzie zapamiętują pierwsze zdanie -a ostatnie pomijają - szczególnie raptusi:D


IMHO Podstawą testów dla Malawi są 3 testy:


1/test na pH ale tylko o zakresie 7,4-9 a nie inne zakresy i tu sprawdzone są Zoolek i JBL ale nie ma ich w żadnej z ich walizek - trzeba dokupić oddzielnie.

2/test na NO2 i tu tylko wiarygodny jest JBL - służy do oceny startu a potem stanu biologii nitryfikacyjnej bo pomierzy - 0,01 - 0,025-0,05 ppm

3/test na NO3 i tu tylko Salifert albo JBL


resztę testów traktujemy jako rozszerzenie pomiarów i w zależności od kasy kupujemy lub nie.


Jak błędna i wręcz szkodliwa jest opinia kolegi widać po teczkach testów:


ten Zooleka

ZOOLEK AQUASET TEST 9w1 NO3 NH3 PH PO4 NO2 GH-KH (5135388077) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img06.allegroimg.pl/photos/400x300/51/35/38/80/5135388077@@AMEPARAM@@06@@AMEPARAM@@51/35/38/80@@AMEPARAM@@5135388077



za 144 zł gdzie na 9 testów nie ma żadnego dobrego dla nas testu pH a to podstawa Malawi a tylko w sumie 3 są wiarygodne - KH,GH,NH4, reszta albo nie ten zakres albo wręcz wprowadza w błąd .


ten JBLa


koniecznie ten https://www.jbl.de/?lang=pl&mod=products&func=detail&id=5941


ale w tej chwili nikt nie ma tego właściwego tylko ten z Fe więc wklejam ale z uwagą by kupić ten z linku - ale ceny obu identyczne - 112 zł


JBL COMBI SET TEST (KH PH FE NO3 NO2) ___ Promocja (5390383432) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/53/90/38/34/5390383432@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@53/90/38/34@@AMEPARAM@@5390383432



w tym także nie ma pH 7,4-9 ale jest skala barwna więc kupujemy uzupełnienie za 14 zł

https://www.akwarystyczny24.pl/jbl-uzupelnienie-testu-na-ph-74-90-p-248.html

https://www.akwarystyczny24.pl/jbl-uzupelnienie-testu-na-ghtwardosc-ogolna-p-240.html

i GH za 12zł razem26zł czyli w sumie 138 zł

a na pewno mamy wiarygodne pH, NH4, NO2,NO3, KH, GH czyli 6 parametrów + jeszcze coś bezcennego !

Teczka JBLa ma wszystkie barwne skale do ich testów także te do PO4 i SiO2 co w przyszłości pozwala dokupić nie całe testy a tańsze uzupełnienia lub inne dokładniejsze w wynikach odczynniki jak jest z PO4.


to który zestaw wychodzi pełniejszy, wiarygodniejszy i taniej?

Opublikowano

Odczyn wody masz dobry, twardość mogłaby być odrobinę większa, ale pytanie, kiedy zalałeś zbiornik? To samo tyczy się NH4 i obu NO (tzn. kiedy zalałeś i jakie podjąłeś działania)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
kiedy zalałeś zbiornik? To samo tyczy się NH4 i obu NO (tzn. kiedy zalałeś i jakie podjąłeś działania)


Zbiornik (112l) zalałem jakieś 2 miesiące temu. Najpierw miałem filtr wewnętrzny ale jakiś tydzień temu kupiłem zewnętrzny (Fluval 200l). Mam w akwarium tylko Militari Helmet (2 ale niedługo dokupie jeszcze 3) i helleny (chyba 4). Co 1-3 tygodnie podmieniałem ok. -20% wody i dolewałem kranowej z uzdatniaczem.

Opublikowano

Potwierdzam odpowiedzi poprzednika. Testy Zooleka mozna miedzy bajki wcisnac poza kh, gh, ph. okreslenie wyniku z ich kolorem graniczy z cudem. Moze poza początkowymi wartościami bezpiecznymi dla ryb nh4, no2, no3 bo jak parametry podskocza w gore to wróż z fusów jaki to kolor wyszedl bo do zadnego nie pasuje. Z checia bym doplacil i zamienil testy albo odsprzedal.

-- dołączony post:

Poza tematem, firmy mogłyby wymyslec w sprzedazy jakis szlam nitryfikacyjny prosto we filtry bo te starty o nerwy przyprawiaja. heh. Od paru dni stoje na wysokim NH4 i modle sie puki jeszcze miesci sie w widelkach i czekam az te leniwe bakterie wezma sie do roboty. A w drugim akwa testowym z kirysem i glonojadem odpalonym po to zeby potem flore przeniesc do wiekszego NH4 0, NO2 nawet 1,5 a no3 40. Czemu to no2 takie wysokie? Akwa 10L z pompką. podloze kamieniste i wrzucone 6 biobali

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.