Skocz do zawartości

uzdatniacz - woda do dolewki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zależy co rozumiesz pod słowem uzdatniać.

Jeśli myślisz tylko o związkach chloru które stosują wodociągi do odkażania kranówy to w zależności co stosują twoje wodociągi czy chlor gazowy czy chloraminę lub ClO2 to ja bym sugerował zawsze uzdatniać choć przy chlorze gazowym zwykłe odstanie wody wystarczy.

Przy chloraminie i ClO2 już odstanie nie wystarcza bo te pozostają w wodzie o wiele dłużej niż kilkudniowe odstawanie.


Pozostają jeszcze kwestie pH wody i przy za niskich dla Malawi także należy wodę uzdatniać podnosząc pH.

Ja stosuję podmianki wodą która przechodzi przez wkład sedymentacyjny 5um oraz węgiel aktywny który wiąże wszystkie formy chloru ale i adsorbuje większość metali ciężkich oraz pochodnych ropy naftowej, pestycydów i detergentów i to bez chemicznych uzdatniaczy kranówy.

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli jako "automatyczna dolewka". Jeśli masz na myśli automatyczną podmianę czyli dolewanie non-stop wody kranowej i usuwanie wody z akwarium to IMHO nie ma możliwości ani sensu dodawanie uzdatniaczy, wystarczy opcja z węglem którą opisał Henryk (oczywiście ważne jest PH i NO3 kranówy).

Opublikowano

Czyli masz jakiś czujnik poziomu wody i jeśli woda odparuje poniżej ustalonego poziomu automatycznie jest dolewana kranówa tak? Czy po prostu jak woda opada odkręcasz kran i dolewasz :). Tak czy tak są to ilości niewielkie i szkoda sobie zaprzątać głowę uzdatnianiem, korpus z węglem załatwi sprawę.

Opublikowano

Podłącz dolewkę tak jak ja mam i tak jak pisze Deccorativo. Ja mam za elektrozaworem węgiel i wkład 1 micron i to podpięte pod dolewkę. Wystarczy tyle :)


Kolega ma na myśli automat do dolewania odparowanej wody np. coś takiego:

http://korale.pl/tunze-osmolator-universal-3155-000.html


Zresztą przydatne urządzenie przy filtracji sumpowej.

Opublikowano

jeśli chodzi o dolewkę, to ja wybrałem sposób grawitacyjny z zaworem od spłuczki. Bardzo często stosowane na forum z morszczyzną. Czyli tanio a dobrze. :)

Chociaż pytanie po co w słodkiej wodzi Ci dolewka?

Przecież tutaj z ręki możesz lać co 2-3 dni bez problemu dla ryb. W morskim inaczej bo musisz zasolenie utrzymać, a tutaj to trochę na wyrost moim zdaniem.

Co Cię skłania do dolewki? ;)

Opublikowano

O to właśnie chodzi -po co lać z ręki jak może to załatwić automatyczna dolewka. pozatym dla posiadaczy sumpa jest to mega ułatwienie. Czujkę poziomu dolewki masz umieszczoną w komorze pompy obiegowe, dzięki czemu masz tam stały poziom wody. Inaczej mogłoby dojść do sytuacji ze poziom jest poniżej pompy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.