Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Temat obsady mam załatwiony , woda powoli dojrzewa . Jako że wszystko startowało do zera to wrzuciłem kostkę pokarmu sery (jakis wynalazek pt: "pokarm wolno rozkładający się" który dostałem gratis do filtra.) .


Obecnie po paru dniach doczekałem się skoku no3 i no2 i teraz czekam aż wszystko ładnie opadnie i się ustabilizuje :)



Przeszedłeś więc 11 dni temu 20.11.br z aranżacji i obsady do startu biologii.

Podejrzewam że dostałeś kostkę Sera FD Tubifex co ci zaszczepiło nitryfikację ale będzie się rozkładać długo i da ogromne ilości NH3 do NO2 i na końcu dużo za dużo NO3.


Jeśli jeszcze się da włóż tą kostkę w siateczkę by można było w każdej chwili usunąć z akwarium. Jak masz - dobrze by było wspomóc bakterie nitryfikacyjne dając ampułkę Prodibio Biodigest za 6zł

Jeśli masz testy kropelkowe JBLa to podaj wyniki dla kranówy i obok tego co aktualnie w baniaku jeśli masz inne testy np paskowe - to nie podawaj nic. Ten skok NO3 po 11 dniach coś żle wróży testom.;) ale cierpliwie czekamy jak każdy akwarysta

Opublikowano

Pytanie na "prędkości" . Doszła głowica z gąbką Aquael 1500 . Jak ustawić wylot ? Deszczownica biloga podaje wodę u góry na całej szerokości akwarium, natomiast głowicę na penwno schowam po prawej stronie za skałami - niestety koło wlotu biologa (wiem , że optymalnie było by po przeciwnej stronie ale to nie wchodzi w grę bo to brzydkie bydle popsuje całe feng-shui)


Opcje są dwie :

1) dmuchawa wzdłuż tylnej ściany- w tym samym kierunku co deszczownica




2. dmuchawa wzdłuż bocznej ściany (skały po prawej są szerokie i dają duże pole do manewru głowicą więc może nawet być po skosie) woda wpada pod deszczownice .




----------------

Opublikowano
natomiast głowicę na penwno schowam po prawej stronie za skałami - niestety koło wlotu biologa


..i bardzo dobrze. Pod warunkiem ,że deszczownia jest z drugiej strony i dmucha w stronę głowicy i zasysu. Ja bym zdjął deszczownię ( pogarsza cyrkulacje) i założył taką małą "łopatkę") w ten sposób aby woda wylatywała skosem w dół na przednia szybę. Natomiast wylot z głowicy z dołu do góry lekkim skosem na tylna szybę. W ten sposób głowica napowietrzy Ci wodę łamiąc lustro wody. Oczywiscie musisz trochę pobawić się ustawieniami aby cyrkulacja była właściwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.