Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałem wystartować mój zbiornik opierając się na sposobie opisanym przez kolegę

deccorativo w wydzielonym temacie na wodę amoniakalną.

Zastanawiam się tylko czy powinienem przepuścić wodę przez

RO lub ewentualnie jeszcze żywicę DI?

Parametry podawane przez mojego dostawcę - system Chwaszczyno


9a0d4f5d.jpg

Opublikowano

Nie. Lej z kranu prosto, potem uzdatniacz i bakterie. Nie zawracaj sobie tym głowy. Zamiast wydawać pieniądze na zbędne rzeczy ryby kup ładniejsze :) jak dasz ro to będziesz musiał kupić preparaty zeby podnieść pH i inne substancje. Czyli wyjdzie na to ze musisz kupić ze 2-3 razy więcej rzeczy. :)

Opublikowano
Ale filtry RO i Di mam wiec kosztów nie mam dodatkowych.

A ryby i tak będą super: - mam nadzieję



Niestety te prywatne wodociągi w Chwaszczynie nie podają jeszcze kilku bardzo istotnych parametrów wody.

Jeśli nie masz testów kropelkowych JBL to zadzwoń do nich bo muszą to badać - czemu nie podają w tabeli -nie wiem a powinni.

Potrzebne wyniki

Azotany - NO3

oraz nie muszą mierzyć ale nam potrzebne SiO2 i PO4 może mają wyniki

ważna też jest technologia uzdatniania wody i odpowiedz jak i czym odkażają wodę pitną.


Z tych parametrów bardzo niepokojący jest poziom żelaza - niewiele do dopuszczalnego dla ludzi a co dopiero dla ryb.

Na pewno jak pójdzie pH i KH do góry to rudy osad będzie się wytrącać a o okrzemkach to po wynikach SiO2:D


Mogę ci wysłać dojrzałe złoże biologii nitryfikacyjnej wyhodowane na WA i Stability.

Nie robisz startu biologii tylko kupujesz ryby i wpuszczasz po 3 dniach :D

Opublikowano

Dziękuje za chęć pomocy Deccorativo - tak już mam, że lubię wyzwania i nie odpuszczę sobie startu:)

A co może być złego w tym, że wystartuje na wodzie po RODI (0 ppm)?

A może puszczę wodę tylko przez mechaniczny filtr (5 i 20 mikronów) i węgiel, bez RO i Di?

Opublikowano
a tak poza konkursem.

Co złego jest w wodzie 0 ppm w słodkowodnym?



wszystko jest złe:D


podasz o co prosiłem - napiszę obszerniej.

start baniaka na RO/DI jest możliwy choć jest dłuższy niż na zwykłej kranówie ale po zakończeniu startu ryb do takiej wody nie wolno wpuścić - musi być zmineralizowana i ustawione stężenie jonów wodoru czyli pH.


Jeśli lubisz wyzwania to pamiętaj że Malawi na RO/DI jak piszą koledzy wymaga stosowania buffera oraz Cichlid Mineral Salt i usuwacza NO3 by podmianki robić maleńkie i bardzo rzadko.

Dobrze taką decyzję podjąć przed zalaniem baniaka kranówą.

Opublikowano

Faktycznie te moje wodociągi to jakaś amatorka. Dzwoniłem dziś do nich i otrzymałem info, że:

- NO3 - ostatni pomiar grudzień 2014 - 13

- NO2 - ostatni pomiar grudzień 2014 - 0,05

- SiO2 - nie mierzą

- PO4 - nie mierzą

- technologia uzdatniania - napowietrzanie i odżelazianie za pomocą filtrów

- woda ze studni głębiowej


Dzisiaj zrobiłem moje testy kranówy za pomocą testów JBL i tak:

- NO3 - 5

- NO2 - 0,025

- ph - 7,6 (tutaj ciekawostka bo phmeter Weipro pokazuje 6,8 - choć nie wymieniałem dawno elektrody)


To lać tą kranówę czy RODI czy przepuścić przez mechaniczny filtr (5 i 20 mikronów) i węgiel?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wody mniej ponieważ tło swoje zajmuje ale powiem tylko jedno słowo - Pięknie 🤩
    • Żółte cały wieczór siedzą w ławicy w jednym rogu. Ciekawe, czy boją się jakiegoś tarłowca, czy coś im innego przeszkadza.
    • Nowa odsłona akwarium 260x55x70h (~1001 litrów) Wody weszło około 670 litrów, czyli około 100 litrów mniej niż w poprzedniej wersji. Tym razem za filtrację odpowiada komin o wymiarach 15x40 cm wypełniony gąbkami 10-30 PPI oraz kształtkami K1. W środku pompa Jebao DCP-2500. Oświetlenie bez zmian, dwie belki LED po 260 cm z modułami RGB i 11.000 k.  Więcej osprzętu nie ma. Całość w szczycie doby to pobór około 30 W. Grzałki nie mam, bo zimą temperatura rzadko spada poniżej 22 stopni. Zrezygnowałem z pokrywy. Akwarium jest przykryte sekcjami szyb nakrywowych, na których w tylnej części położyłem doniczki z roślinami. W przyszłości planuję w rogu hydroponikę. Płótno nad akwarium kupiłem w tym roku nad brzegiem jeziora. Mam szczerą nadzieję, że wykonał go lokalny artysta. Nałożyłem go na ramkę z listewek. Obsada to dalej niewiadoma.
    • Dlatego zastanów się czy faktyczne musisz  zmieniać. Teoretycznie im filtr ma większą wydajność , większy pobór mocy itp. tym będzie bardziej głośny. Ale to tylko teoria  bo może się zdarzyć , że ten o mniejszej mocy itp. może okazać się głośniejszy bo np. wirnik jest źle dopasowany i bije na ośce. Spójrz na to jeszcze z innej strony a mianowicie czy planujesz zmieniać akwa na większe?  Jeżeli tak to bym śmiało brał ten który będzie dedykowany do ewentualnego nowego litrażu.  Nikt Ci nie da 100% gwarancji , że konkretny filtr będzie cichy.  Zasugeruj się opiniami na ich temat ale ryzyko zawsze będzie. Ostatecznie zawsze można wyciszyć szafkę i znajdziesz tutaj kilka tematów o tym jak to zrobić.
    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.