Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Temat pewnie oklepany, jednak mam problem. W internecie znalazłem kilka propozycji odnośnie obsady do 200L. Nie mogę się na nic zdecydować stad ten post.

Zacznę od tego że jestem początkujący jeśli chodzi o biotom Malawi, wcześniej gustowałem w Azji - czas na zmiany. Padło na Malawi z paru powodów:

1. Głównym atutem były pięknie wybarwione rybki (pewnie z tego powodu cały czas szukam czegoś dla siebie)

2. Temat skał mało roślin - odwrotność Azji

3. Dziewczyna nalega na "coś" kolorowego...

Myślę, że woli wstępu tyle :)


Wracając do tematu: tak jak wspomniałem chciałbym mieć 2 gatunki w akwarium (szczerze mówiąc nie wiem czy można więcej?). Niektóre moje strzały mogą być nie trafione ale wypisze rybki które z wyglądu przypadły mi najbardziej do gustu:

Labidochromis caeruleus

pseudotropheus saulosi

pseudotropheus flavus

pseudotropheus demasoni

aulonocara fire fish

aulonocara baenschi


Najbardziej podobają mi się aulonocara fire fish + Labidochromis caeruleus lub pseudotropheus saulosi, co sądzicie o tym? Takie połączenie gatunków może w ogóle być?

W załączniku wstawiam zdjęcie baniaka.

Pozdrawiam.

post-16518-14695724762839_thumb.jpg

Opublikowano
Wracając do tematu: tak jak wspomniałem chciałbym mieć 2 gatunki w akwarium (szczerze mówiąc nie wiem czy można więcej?). Niektóre moje strzały mogą być nie trafione ale wypisze rybki które z wyglądu przypadły mi najbardziej do gustu:

Labidochromis caeruleus

pseudotropheus saulosi

pseudotropheus flavus

pseudotropheus demasoni

aulonocara fire fish

aulonocara baenschi


Najbardziej podobają mi się aulonocara fire fish + Labidochromis caeruleus lub pseudotropheus saulosi, co sądzicie o tym? Takie połączenie gatunków może w ogóle być?

W załączniku wstawiam zdjęcie baniaka.

Pozdrawiam.



Witam :) fajnie że zaczerpnąłeś porad na forum KM ;).....co do rybek wyżej wymienionych to oprócz Pseudotropheus saulosi,Labidochromis caeruleus,to reszta rybek niestety nie nadaje się do twojego zbiornika ze względu na rozmiary do jakich dorastają i temperament zachowania jak i wyżywienie...............Zastanowił bym się na obsadą Pseudotropheus Saulosi 1 samiec+4/5 samic+ Pyszczak rdzawy (Iodotropheus sprengerae) 1 samiec+4/5 samic................możesz tez spróbować iść w układ wielosamcowy jeśli chodzi o saulosi np 2 samce+6/7 samic+rdzawy 1 samiec+4/5 samic i już masz trzy kolory rybek..................Oczywiście możesz też mieć inną obsadę np Cynotilapia Zebroides red top likoma 1 samiec+4/5 samic +Saulosi 1 samiec+4/5 samic lub zamiast saulosi to rdzawego lub Pseudotropheus cyaneorhabdos''maingano'' w tym samym układzie 1+4/5...........................Są też inne ryby do twojego litrażu ale to zapewne inni koledzy ci napiszą ;) ...Dodam jeszcze że sam posiadam baniak 200l a w nim mam Pseudotropheus saulosi 3 samce(z tego jeden idzie do oddania)+7 samic+10szt (Iodotropheus sprengerae oczywiście po redukcji zostanie 1 samiec+4/5 samic jeśli się uda )

Opublikowano

Dzięki za szybka odpowiedź :)

podoba mi się połączenie Cynotilapia Zebroides red top likoma 1 samiec+4/5 samic +Saulosi 1 samiec+4/5 samic. Cynotilapia Zebroides red top likoma -> bardzo ładnie wybarwiona rybka. Saulosi jako kontrast do niej może wyglądać naprawdę ciekawie.

Podoba mi się wspomniany przez Cienie układ wielosamcowy, czy w tym przypadku również się sprawdzi ?

Jeśli chodzi o wystrój w baniaku będzie odpowiedni do tych gatunków ?

Opublikowano
Dzięki za szybka odpowiedź :)

podoba mi się połączenie Cynotilapia Zebroides red top likoma 1 samiec+4/5 samic +Saulosi 1 samiec+4/5 samic. Cynotilapia Zebroides red top likoma -> bardzo ładnie wybarwiona rybka. Saulosi jako kontrast do niej może wyglądać naprawdę ciekawie.

Podoba mi się wspomniany przez Cienie układ wielosamcowy, czy w tym przypadku również się sprawdzi ?

Jeśli chodzi o wystrój w baniaku będzie odpowiedni do tych gatunków ?



Miło mi że spodobała się tobie moja propozycja obsady do twojego litrażu baniaka ;).................Co do układu wielo-samcowego w tym przypadku to dwóch samców zebroidesa nie polecam w akwarium poniżej 120cm... Co do wystroju baniaka...nie obraź się ale ale te skały koralowe nie bardzo pasują do naszego biotopu bardziej do klimatu morskiego to tylko moje zdanie i mam nadzieje że cię nie uraziłem tym...Ważne że tobie się podoba ;)...Ogólnie to bym proponował inne kamienie np. otoczaki,serpentynit itd i ułożył bym je w dwa gruzowiska bo bokach żeby samce wyżej polecanej obsady mogły obrać rewiry i mieć swoje groty jako kryjówki....Jeśli chcesz zostawić aranżację jak masz teraz to jest ok według mnie ewentualnie zobaczysz w praniu co będzie ;)

Opublikowano

Jeśli chdzi o zebroidesa to samiec umaszczeniem podobny jest do samca saulosi, co może rodzić problemy. W pierwszym poście zaznaczyłeś, że ważna jest kolorystyka. Niestety samice zebroidesa nie są zbyt kolorowe. Nie wiem czy brałeś pod uwagę Cynotilapię harę Gallireya Reef, ma ładne, niebieskie samice. Kolega egon wspomniał już o maingano, też ładnie by się prezentował z saulosi. Jest jeszcze Labidochromis chisumulae Chizumulu, z pięknymi perłowymi samicami.

Co do wystroju, to może nie w klimacie Malawi, ale jest ok.

Opublikowano

Witam,


Przepraszam, że dopiero teraz odpisuje ale nie miałem wczoraj dostępu do kompa.

Tak jak pisałem, jestem początkujący jeśli chodzi o pyszczaki. Pozner masz racje nie spojrzałem na samice zebroidesa są nijakie.

Przed sekundą obejrzałem oba gatunki, które zaproponowałem i rzeczywiście dość ciekawie prezentuje się Cynotilapia hara Gallireya Reef, klejam link żeby mieć pewność, że o tym samym rozmawiamy

http://www.malawi-dream.info/Images/Malawi/Cynotilapia%20sp%20hara/Cynotilapia%20sp%20hara%20Gallireya%20male1%20800.jpg

To jest samica czy samiec ?

Jeśli chodzi o Labidochromis chisumulae Chizumulu wydaje się być podobna z tyn, że tutaj od razu znalazłem zdjęcie samca i samicy.

http://www.ems-vechte-aquaristik.de/assets/images/db_images/db_Labidochromis_chisumulae_31.jpg


Jeśli chodzi o obsadę:

Cynotilapia hara Gallireya Reef 1/5 + pseudotropheus saulosi 1/4 lub 5, żółte saulosi mogły by fajnie wyglądać w takim stadku, był by jakiś kontrast. Co sądzicie ?

Jeśli chodzi o kamienie zawsze można zmienić :) zobaczę jak rybki będą się czuły w tym układzie przez parę tygodni.

Opublikowano

OK, tak wiec nie brniemy dalej w temat Cynotilapia Hara. A co z Labidochromis chisumulae Chizumulu ? Ale szczerze mówiąc muszę zobaczyć na żywo samice bo zdjęcia nie pokażą wszystkiego...

Reasumując do 200l, rybki które spełniają kryteria to zostają:

- pseudotropheus saulosi, fajna rybka, myślę, że się nada do mojego baniaka.

- Iodotropheus sprengerae, rdzawy mógłby pasować do saulosi,

- maingano, podobne do saulosi,

demasoni - dziś skakałem trochę po necie i wpadła mi w oko co sądzicie ?

Opublikowano
- Iodotropheus sprengerae, rdzawy mógłby pasować do saulosi,

- maingano, podobne do saulosi,

demasoni - dziś skakałem trochę po necie i wpadła mi w oko co sądzicie ?



Rdzawy nawet na pewno pasuje do Saulosi, kilka osób ma tu takie zestawienie i są bardzo zadowoleni ;) Maingano nie jest taki podobny... Pamiętaj, że tylko samce Saulosi są niebieskie, ponadto mają pionowe pasy, a Maingano poziome... Co do Demasoni to w takim baniaczku chyba tylko jednogatunkowo, to agresywna ryba, jest mniejszych rozmiarów, ale trochę miejsca dla siebie potrzebuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.