Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Plan do zrobienia pokrywy jest prosty. Mam plik exel jak chcesz w który wklepujesz wymiary pokrywy i wylicza Ci poszczególne elementy jakie wyciąć.


Super że chcesz pomóc ;),ale ten program chyba wylicza tylko elementy do akwariów prostych,a ja mam problem bo mam akwarium z szybą profilowaną...

Opublikowano
Super że chcesz pomóc ;),ale ten program chyba wylicza tylko elementy do akwariów prostych,a ja mam problem bo mam akwarium z szybą profilowaną...


No to bierz "metr" krawiecki albo taśmę mierniczą elastyczną i zmierz długość łuku. Z tektury zrób szablon łuku i po temacie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja widzę to tak:

wszystkie moduły ciasno kleisz na kwadratowej alu blasze 2-3mm i śrubkami nierdzewnymi przykręcasz z przodu po środku do pokrywy zasłaniając częściowo otwory do karmienia.

Tak miałem kiedyś w profilowanej 112 z jedną diodą RGB COB 10W i wszelkie kleje, silikony, taśmy w tym tropiku po czasie puszczały. U mnie diodę RGB nic nie psuło bo hermetycznie pod szalką Petriego była zabezpieczona.



Witam ponownie po dłuższej przerwie ;) ...Z racji tego że w końcu ufff :P powoli już jestem na ukończeniu składania do kupy oświetlenia z modułów Led to postanowiłem za radą deccorativo przykleić te moduły do blachy z stali nierdzewnej(jako że nie posiadałem w domu aluminiowej blachy jak napisał mi deccorativo postanowiłem użyć tej z nierdzewki,bo akurat taką blachę posiadam) którą następnie z tymi modułami przykręcę do pokrywy.....I tu mam pytanko do posiadaczy modułów,czy klejąc je do powierzchni tej blachy(oczywiście odtłuszczonej) z biegiem czasu pod wpływem wilgoci która jest pod pokrywą nie odkleją się one?Wolałbym jakoś się zabezpieczyć przed tym,no chyba że mocno trzyma klej na tych modułach?.....A co do samych modułów to próby jak świecą nad baniakiem były i powiem szczerze że jestem bardzo zaskoczony efektem jakim świecą ;).Dodatkowo w połączeniu ze sterownikiem Romka dają niesamowity efekt....

Opublikowano
to postanowiłem za radą deccorativo przykleić te moduły do blachy z stali nierdzewnej którą przykręcę do pokrywy.....I tu mam pytanko do posiadaczy modułów,czy klejąc je do powierzchni tej blachy(oczywiście odtłuszczonej) z biegiem czasu pod wpływem wilgoci która jest pod pokrywą nie odkleją się one?


Ja nigdy bym takiej rady ci nie polecił -blachy stalowej nierdzewnej jako radiator.:rolleyes:

Radziłem jedynie śrubki nierdzewne.:D

Nierdzewka w porównaniu do aluminium ma słabieńką przewodność cieplną - a o to tu najbardziej biega.

Po drugie niepotrzebnie ciężkie takie rozwiązanie bo by spełniło rolę radiatora to blacha powinna mieć minimum 3mm a lepiej z 5mm grubości.


Jeszcze nikt nie napisał że mu pod pokrywą taśma 3M się z modułem odkleiła.

Mam także takie z 3M bezpośrednio klejone moduły do pokrywy i trzyma ale na pewno inni mają to dłużej.

Opublikowano

Hmm, a od kiedy to do modułów led w ogóle jest potrzebny jakikolwiek radiator ?


Taśma trzyma jak trzeba nawet do PCV , a co dopiero do aluminium czy blachy nierdzewki.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Hmm, a od kiedy to do modułów led w ogóle jest potrzebny jakikolwiek radiator ?


Też mnie to dziwi bo jak sam zauważyłem moduły nie grzeją aż tak jakoś mocno żeby musiały mieć radiator który by to ciepło odprowadzał...Więc przy modułach to raczej obojętne do czego są przymocowane.

Opublikowano
Więc przy modułach to raczej obojętne do czego są przymocowane.


Oczywiście że tak , jedynie pamiętaj żeby bezpośrednio na moduł woda nie bryzgała no i żeby nie opierał się o szybę itp. bo wtedy kwestia czasu kiedy się przepali.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Ja nigdy bym takiej rady ci nie polecił -blachy stalowej nierdzewnej jako radiator.:rolleyes:

Radziłem jedynie śrubki nierdzewne.:D

Nierdzewka w porównaniu do aluminium ma słabieńką przewodność cieplną - a o to tu najbardziej biega.



Jeszcze nikt nie napisał że mu pod pokrywą taśma 3M się z modułem odkleiła.

Mam także takie z 3M bezpośrednio klejone moduły do pokrywy i trzyma ale na pewno inni mają to dłużej.



Ja nic takiego nie napisałem żeby ta blacha służyła jako radiator a jedynie jako materiał do przyklejenia modułów ;) ....Tak czy siak wyszło dobrze,opis z postu poniżej poprawiłem żeby nie wprowadzać w błąd ;) .... Co do modułów to super że nic się nie odkleja,nie będę musiał już kombinować i martwić się nad tym szczegółem :P.................Stan woda nie powinna bryzgać na te moduły bo blachę przymocowaną będę miał pośrodku pokrywy bliżej przedniej szyby...Jedynie o czego mogą te moduły być pochlapane to od ryb przy karmieniu,sam wiesz jak to z nimi jest...Woda wrze :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.