Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Też planuję zakup modułów pod sterownik kolegi Romka i zapewne będzie to podobna konfiguracja jak radzicie koledze. mam natomiast jeszcze jedno pytanie bo w temacie jestem zielony. Który z zasilaczy dostępnych w tym sklepie co kolega kupuje moduły będzie najlepszy pod ten sterownik. Czy muszę też kupić kabel do modułów czy one już są z okablowaniem? Z góry dzięki.

Opublikowano
Podepnę się pod temat.

Też planuję zakup modułów pod sterownik kolegi Romka i zapewne będzie to podobna konfiguracja jak radzicie koledze. mam natomiast jeszcze jedno pytanie bo w temacie jestem zielony. Który z zasilaczy dostępnych w tym sklepie co kolega kupuje moduły będzie najlepszy pod ten sterownik. Czy muszę też kupić kabel do modułów czy one już są z okablowaniem? Z góry dzięki.


Moduły są połączone, a zasilacz dobierasz w zależności od mocy jaką będą pobierać w sumie Twoje moduły +20% zapasu na zasilaczu po to żeby go zbyt mocno nie obciążać.

Opublikowano

U mnie wychodzi 18W czyli zasilacz 24W 2A będzie ok ? Moduły pewnie jeszcze będą przykręcone, zwłaszcza RGB.


Zdecydowałem się na 10x Moduł LED GOQ SAMSUNG 3 SMD 5730 B. ZIMNY i 5 x MODUŁ LED GOQ SAMSUNG 4 SMD 5050 RGB.

Do tego chciałem taki zasilacz ZASILACZ LED DESKTOP 12V 2A 24W 2.1/5.5.

Czy coś jeszcze potrzebuję ? :)

Opublikowano
Czy muszę też kupić kabel do modułów czy one już są z okablowaniem?


Właśnie Fus to samo chciałem zapytać co napisałeś ;).Tak więc czy mam jeszcze dokupić jakieś kable żeby podłączyć je do kabli z modułów i z nich podpiąć je do tego sterownika led?...Czy te moduły mają wystarczająco dość kabla żeby podłączyć je bezpośrednio do tego sterownika bo wiadomo sterownik będzie umieszczony w szafce pod akwarium,i boje się czy starczy mi tego kabla z samych modułów...

Opublikowano
Czy te moduły mają wystarczająco dość kabla żeby podłączyć je bezpośrednio do tego sterownika bo wiadomo sterownik będzie umieszczony w szafce pod akwarium,i boje się czy starczy mi tego kabla z samych modułów...


Musisz dokupić kabel. Moduły są połączone i sprzedawca docina je z "jednej wiązki", w której jest 50 szt. modułów tak więc po odcięciu po obydwu stronach pozostają krótki odcinki kabli. Z jednej strony końcówkę trzeba zaizolować i zostawić a z do drugiej należy podłączyć kable przedłużające, które będą wpięte do sterownika, zasilacza lub ściemniacza.


Kabel przedłużający kupisz w każdym sklepie elektrycznym na metry za grosze lub zamawiając moduły trzeba dobrać do koszyka odpowiednią ich długość.


Trzeba tylko pamiętać żeby przy łączeniu modułów z kablem przedłużającym zastosować koszulki termokurczliwe lub złączki (np.: http://polskiled.com.pl/pl/p/Zlaczka-Pol-LED-KLIP-do-tasmy-wodoodpornej-RGB-10mm-dwustronna-/1020)

Trzeba też zwrócić uwagę, że do modułów LED jednobarwnych potrzebny jest kabel dwużyłowy a do RGB czterożyłowy (np.: http://polskiled.com.pl/pl/p/Przewod-Pol-LED-1-metr-2x1mm2/1155 lub http://polskiled.com.pl/pl/p/Przewod-Pol-LED-4x0%2C3mm2-RGB-1-metr/194).

  • Dziękuję 2
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie ;) ...Moduły,kable przedłużające,koszulki termokurczliwe itd zostały już zakupione,wszystko zostało podłączone do sterownika led Romka na próbę w celu zobaczenia efektu świecenia tych modułów a przy okazji pobawienia się ustawieniami świtu i zmierzchu wyżej wymienionego sterownika...I powiem wam jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i modułami jak i sterownikiem :) oraz możliwością sterowania oświetleniem choć nie ukrywam jako laik miałem trochę problemów z tym ;)...Teraz mam pytanko odnośnie rozmieszczenia modułów,planuje je przymocować do dwóch oddzielnych profili aluminiowych(na jednym białe na drugim rgb) albo wszystkie tylko że wymieszane moduły ze sobą do jednego profilu aluminiowego(rysunek w załączniku)...Ma to jakiś sens co do mocowania na dwóch profilach czy to obojętne???A może lepiej te moduły zamocować do pokrywy(fotka w załączniku) w miejsca świetlówek???Decyzji ostatecznej nie podjąłem więc proszę o radę...

post-15785-14695724672819_thumb.jpg

Opublikowano

Nic nie tnij tylko oba przyklej do pokrywy ale zupełnie na przodzie w tym zagłębieniu obok otworów do karmienia. Pierwszy rząd białe tak by po skosie od przodu świeciły ku tyłowi ( w tym zagłębieniu) a RGB obok tuż przy otworach do karmienia.

Moduły się nie grzeją silnie i u mnie nawet pokrywa nie ciepła w miejscach klejenia.

Najpierw na pokrywę nakleiłem taką szeroką taśmę aluminiową jakiej używają do klejenia w kominkach coś na 200C a dopiero do tego moduły.

Wtedy żadnych profili nie trzeba a i po krzywiznach się przyklei wszystko.

Najlepiej jak światło pada od przodu ku tyłowi bo najlepiej wszystko wygląda. Ryby oświetlone od tyłu to masakra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.