Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Na początku tego posta powiem że jestem laikiem jeśli chodzi o oświetlenie akwarium modułami Led,więc proszę posiadaczy modułów w ich wyborze.Jeszcze dodam że posiadam akwarium 200l (100x40x50) oto link http://forum.klub-malawi.pl/galeria/index.php?n=14239 i z racji tego że chcę mieć boki przyciemnione w rozmowie na priv z ''Stanem'' który doradził mi 10szt modułów barwy zimnej białej(5630 lub 5730)oczywiście klasa szczelności ip 67 a najlepiej 68 +4szt modułów niebieskich,czerwone moduły zbędne...Wszystko miało być podłączone pod dwa sterowniki manualne żeby w razie czego ściemnić jak by było za jasno,ale po przeszukaniu masę postów z tego forum natrafiłem na sterownik oświetlenia Led(świtu i zmierzchu) pana Romka(zapewne wiecie o kogo mi chodzi) i myślę że to był dobry wybór ;)...Sterownik już mam w domu zakupiony i brakuje mi jeszcze modułów do jego podłączenia,to więc znalazłem w necie takie moduły;tu niebieski http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728 no i białe http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-4x5630-150-stopni-Bialy-Zimny/731 ten jak widać jest 4-diodowy lub ten tylko że 3-diodowy http://www.perfektmarket.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5730-b-zimny-id-442.html ....I teraz mam pytanko do was czy te moduły wyżej wymienione będą odpowiednie? lepiej 3-diodowe czy 4-diodowe zakupić czy to bez różnicy bo widać że różnią się np mocą(W)???...Chciałbym te moduły zakupić w jednym sklepie jeśli są odpowiednie oczywiście,no chyba że znacie inne stronki z modułami.Dziękuję i proszę o pomoc lub sugestie ;)

Opublikowano

Jak kupiłem sobie RGB czterodiodowe:

Moduł LED GOQ Samsung 4 x LED RGB - 150 stopni IP68 - wystarczy Ci 4 szt.

http://www.smd-led.pl/moduly_led.php?pro_id=766

Do tego kup sobie te 10 białych co Ci doradził stan i razem ze sterownikiem Romka będziesz miał fajne oświetlenie. Mam jego sterownik, więc wiem o czym piszę:)

Z RGB będziesz mógł sobie dowolnie ustawić kolor świecenia taki jak Ci się będzie podobał.

Opublikowano

Ja zastosowałem trochę więcej modułów niż inni a to dla tego, że "od przybytku głowa nie boli":D Używając sterownika wysterowałem sobie "na szybko" procentowo 90nieb 80biały 30%czer.

Póki co większa moc potrzebna mi jest pod nurzańca póki ryby lub gęsty piach ich nie wykończy.

Akwarium 240x60x60

Moduły jakie zastosowałem:

http://www.perfektmarket.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5730-b-zimny-id-442.html - 38szt

http://www.perfektmarket.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5050-kolory-id-109.html - 20szt niebieskich

http://www.perfektmarket.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5050-kolory-id-109.html 10szt czerwonych

Modułów czerwonych mogłoby być mniej lecz dając gęściej unikniemy efektu "znikania".

Wystarczyło mi to aby pokryć 1,5m profilu bez zbędnych cięć modułów. Boki mam delikatnie doświetlone ale nie ma efektu "ufo".


Wcześniej miałem białe z RGB ale moim zdaniem RGB to strata kasy. Zielonego nie używałem, czerwonego minimum więc tylko został mi niebieski na full. Więc strata tych kilka watów z innych kolorów możesz przeznaczyć na np. biały.


Powodzenia w projekcie

post-12735-14695724426081_thumb.jpg

post-12735-14695724429834_thumb.jpg

post-12735-14695724435415_thumb.jpg

post-12735-14695724436933_thumb.jpg

Opublikowano

Również używam RGB Samsunga i szczerze polecam. Mam je już od dłuższego czasu cały czas pod pokrywą i nic złego się z nimi nie dzieje. Ze sterownikiem Romka faktycznie dają czadu i żal byłoby nie podpiąć pod niego RGB. Na 150cm mam 8 sztuk RGB. Kup jak radził Stan te białe Samsunga bo są super i do tego RGB. Barwa pięknie wymieszana a efekty wschodu i zachodu ustawiasz dowolnie.

Opublikowano
Kup jak radził Stan te białe Samsunga bo są super i do tego RGB. Barwa pięknie wymieszana a efekty wschodu i zachodu ustawiasz dowolnie.


JemioloSeba czyli kupić te 10szt modułów białych+4szt modułów RGB zamiast tych 4szt niebieskich??? Aha i tak jak napisałem posta kupić moduły białe 3-diodowe czy 4-diodowe z tych podanych u mnie w linkach czy to bez znaczenia???

Opublikowano

Ja bym kupił 6 Rgb i 4 białe poczwórne. Te z linku są Ok.

O efekt ufo się nie martw a jak strasznie się martwisz to weź po 6 rgb i 6 białych i na sterowniku Romka zmniejszysz ilość białego światła. Chyba to będzie w sumie lepsza opcja od 4 świecących na full.

Opublikowano
Ja bym kupił 6 Rgb i 4 białe poczwórne. Te z linku są Ok.

O efekt ufo się nie martw a jak strasznie się martwisz to weź po 6 rgb i 6 białych i na sterowniku Romka zmniejszysz ilość białego światła. Chyba to będzie w sumie lepsza opcja od 4 świecących na full.



No to się zgodzę z tobą że lepiej dołożyć dwa moduły białe więcej,ewentualnie potem zmniejszyć ilość światła,niż potem kombinować ;) .Co do efektu ufo to troszkę się martwię ale jak piszesz że 6szt białych i 6szt rgb mi starczy i zlikwiduje ten efekt to spoko...Nastawiając się na zakup modułów led nie będę ukrywał ale kierowałem się w stronę twojego oświetlenia w baniaku,które powiem szczerze bardzo mi się podoba :) i czekałem czy się odezwiesz

Opublikowano
No to było walić na Pw abym doradził bo nie raz nie chcę się komuś wpinać w temat bo każdemu podoba się coś inneg :) W każdym razie wyszło dobrze.


Hmm...no właśnie tobie z ponad miesiąc temu pisałem na priv...ale niestety nie było odpowiedzi z twojej strony

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.