Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam na początek to może byś się przedstawił jak to robią inni w tym dziale ;)...A tak poza tym nic nie napisałeś o samym zbiorniku oświetleniu jak i o filtracji w nim,piszesz miesiąc po starcie(jakie parametry masz jeśli je mierzyłeś oczywiście)a co do akwarium to trochę że tak powiem klimat garażowy bez obrazy oczywiście urazić nie chciałem,zapewne z opisu posta planujesz obsadę z Pseudotropheus saulosi to musiałbyś poszukać kamieni np otoczaki,serpentynt,piaskowiec itd na składzie w postaci brył(ogólnie według gustu) i ułożyć np dwa gruzowiska po bokach baniaka...najlepiej zajrzyj sobie do galerii http://forum.klub-malawi.pl/galeria/index.php?c=40 może znajdziesz inspiracje na poprawę aranżacji ;) Ps.popraw linka bo już nie widać fotki twojego baniaka

Opublikowano

Mi link działa więc nie wiem o co chodzi spróbuj jeszcze raz jak nie to wstawię nowy. Opis baniaka: styropian , bialy piach kwarcowy 1mm, kamienie : czarny łupek ( ułożony nieco inaczej niż proponujesz foto.) Filtr zew. Jbl e901 300 litrów, wewnętrzny nie pamiętam dokładnie, wiem tyle że max 100l. Grzalka 150W z termostatem , napowietrzacz lampy 2x30W biała i Niebieska. Piszesz ze styl garażowy , a przecież zdjęcie Ci się nie ładuje. .. wut? Nie obrażam się właśnie o takie proste informacje mi chodziło dzięki!

Opublikowano
Piszesz ze styl garażowy , a przecież zdjęcie Ci się nie ładuje. .. wut?


Działało na początku i twój baniak widziałem,teraz już nie działa...a co do stylu garażowego ;) to tak jak tobie pisałem poszukałbym innych kamieni i to zmienił ale jak ci się podoba takie ustawienie to ok ;)

Opublikowano
Jest nowy link i nowe informacje , mi sie to podoba i jeśli nie będzie to przeszkadzać mieszkańcom mojego Malawi to chciałbym to tak zostawić :)

No jasne jeśli tobie się podoba to tak zostaw,jedynie to zakryj ten sprzęt tj grzałkę,filterek wysokim kamieniem ,nikt ci na siłę nie karze nic zmieniać,pytałeś o rady co dodać,zabrać,zmienić więc dałem ci tylko propozycję ;)

Opublikowano
co dodać zabrać z mojego pierwszego malawi , jest miesiąc po starcie i rybki są już zamówione u chodowcy. Piszcie :)

]



Ja tam wszystko widzę i jak autorowi się podoba to mnie tym bardziej ale czepnę się tego powyżej cytowanego.

Rozumiem że miałeś lub masz jeszcze stare akwarium ( funkcjonujące czy nie) z dalszych wyciskań z ciebie info wiemy o JBL e901 - co tam siedzi i czy przełożyłeś coś ze starej filtracji czy to stary cały e901 czy też sklep-nówka.

Dążę do wyjaśnienia czy ten miesiąc czekania to był start biologii, przełożenie starej działającej czy też nie masz żadnych testów wody i nic nie wiesz o stanie baniaka a chcesz wpuszczać ryby.

Potrzebne wyniki pomiarów testami kropelkowymi raczej JBLa a nie badziewiastymi takich parametrów choć.


pH z zakresu 7,4-9

NO2

NO3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.