Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślałem o czymś takim,kolega miał na tym sitko,ale tylko jedną rurę,duża ryba zdechła,zatkała otwór i miał wodę na podłodze.Teraz mam opcję jako wylewanie wody dodatkowa malutka pompka,która schowana ma być w kaseciaku.Twoja opcja jest bezpieczniejsza bo ile by wody nie wleciało tyle wyleci.Czy nie siorbie ta rura ?

Opublikowano

Dziś sprawdziłem parametry mojej kranówki.


Kh-2 lub 3

Gh-5

Ph-7,6

NO3-5

NO2- poniżej 0,01

NH4-poniżej 0,05

test na krzemiany dopiero dojedzie.

Opublikowano

Test wczoraj doszedł i dziś go wykonałem,okazuje się,że mam chyba wysokie krzemiany,woda była ciemnozielona,nie wiem jak mam go odczytać.czy to około 3 czy powyżej 6 ?


Ps.Co mi w postach pozaznaczało na czerwono " na" ?

Opublikowano
Test wczoraj doszedł i dziś go wykonałem,okazuje się,że mam chyba wysokie krzemiany,woda była ciemnozielona,nie wiem jak mam go odczytać.czy to około 3 czy powyżej 6 ?




Marku nie jesteś wyjątkiem a raczej regułą z tym SiO2 poza skalą JBLa czyli >6mg/l


Tu wychodzi jedna z nielicznych wad stałej automatycznej podmianki wody - nie da się obniżyć krzemianów do poziomu zalecanego dla akwarystyki słodkowodnej czyli do 0,2 mg/l SiO2 jak w kranie 12-60mg/l.


Będziesz więc jak przeczuwałem miał problemy z okrzemkami i na pewno na początku a jak dalej to będzie zależało od wielu czynników np oświetlenia i czasu świecenia oraz barwy światełka.

Jesteś morski i masz RO/DI więc to jedna z dróg by nie mieć SiO2 i okrzemek ale stała podmianka wtedy odpada.:sad:


http://forum.klub-malawi.pl/malawi-sinic-okrzemek-malawi-zielono-p319939.html#post319939


http://forum.klub-malawi.pl/nowa-metoda-usuwania-zasiedzialych-sinic-okrzemek-t25458.html


druga to ślimaki Military Helmet ale wtedy nie masz szans na żadne glony poza krasnorostami które to te ślimaki omijają ( przynajmniej u mnie no i jak ci ryby nie zjedzą ślimaków:twisted: ). Kolejność usuwania jest taka - najpierw okrzemki a potem zielone no i na rośliny nie wchodzą.


Jak zmierzyć poziom krzemianów w kranówie jak test wychodzi zupełnie ciemno-zielony powyżej 6 mg/l. i nie wiadomo czy jest na prawdę 7 czy 70 mg/l ?


Do gotującej się wody w czajniku podstawiasz do wylatującej pary wodnej szklankę zimnej wody na spodeczku ( wiadomo czyste i nie za blisko bo szklanka pęknie) i po chwili masz na spodeczku 10-20ml wody destylowanej czyli WD:D .

Do fiolki wlewasz 9ml WD oraz 1ml kranówy a otrzymany wynik SiO2 mnożysz x10.

U mnie w Węgrowie wyszło 60 mg/l SiO2 i trzeba było dać 19ml WD + 1ml kranówy a z tego pobrać 10ml do badań, a otrzymany wynik 3ppm pomnożyć x20:D

Otrzymany wynik będzie świadczył jak daleko jesteśmy od normy w akwarystyce.:sad: :sad: :sad: :sad: :sad:

Opublikowano

W morskim miałem na stałe korpus serasilikate.Trzeba będzie zakupić Serę i lać przez filtr do akwarium.

Opublikowano

Akwarium dziś zamówione.........u Przemka,teraz tylko czekać i zamawiać resztę wyposażenia.Filtr będzie kasetowy,nawet już gąbki przyszły.Odparowana woda będzie uzupełniana przez dolewkę automatyczną Aqua Trendu,która mi została po morskim.Podmiana będzie automatyczna za pomocą pompy i timera.Oświetlenie na modułach led,na dno piasek Kreisel a na nim serpentynit.Na koniec pozostawiam sobie dobór obsady a teraz pozostało mi zaplanować tło.Bardzo podobają mi się gotowe panele,ale odstrasza cena.Na razie nie umiem się zdecydować co będzie.Start dojrzewania planuję na wodzie i syfu z filtra z innego akwarium Malawi,kiedyś tak się robiło,ale nie wiem czy teraz nie są lepsze metody.

Opublikowano
Start dojrzewania planuję na wodzie i syfu z filtra z innego akwarium Malawi,kiedyś tak się robiło,ale nie wiem czy teraz nie są lepsze metody.


Sam tak startowałem mój drugi baniak,i obyło się bez żadnych komplikacji...


Jest też metoda startu na wodzie amoniakalnej według autorstwa ''deccorativo'' http://forum.klub-malawi.pl/szablon-startu-biologii-wode-amoniakalna-wa-t26014.html

Ale tego nie próbowałem,więc się nie wypowiadam ;)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W morskim miałem na stałe korpus serasilikate.Trzeba będzie zakupić Serę i lać przez filtr do akwarium.

.Podmiana będzie automatyczna za pomocą pompy i timera



O skuteczności tej metody walki z okrzemkami zadecyduje Marku jaki ci wyjdzie wynik testu Jastrzębianki na poziom SiO2. Po tym co napisałeś z doświadczeń w morskim to zapewne wysoki to będzie wynik. Tak raczej poza skalą JBLa:( jak u wszystkich.

Walka z SiO2 bez RO a na automatycznej podmiance i z Sera Marin Silicate Clear moim zdaniem jest z góry skazana na porażkę.

Nawet jak w szereg z węglem w dolewce dasz taki korpus z tym absorberem krzemianów to on się zapcha nimi w mig. Sera podaje że 500g w marin i baniaku max 400l czyli ja czytam że jego pojemność adsorbcyjna to 2-6 gramów krzemionki SiO2. Wychodzi z moich domysłów, że max miesiąc popracuje i do wymiany a nie jest tani ten Sera SiRemover.


Nie wierzę by ci po marin nie pozostał jakiś automatyczny dozownik na jeden preparat.

Lepiej dać "atrament" w automacie to jeśli twoja obsada pozwoli - roślinki będziesz mógł typu nurzaniec uchować w baniaczku. Tu atrament działa jak doskonały nawóz roślinny więc ryby zadecydują czy będzie zielono czy nie. U mnie tropheusy mimo że działają jak sieczkarnia to jednak nurzańce je pokonują. Ważne by ryby nie wyrywały roślin z korzeniami - wtedy jest szansa. Anubiasa odpuść może inną z korzeniami w piasku do radę utrzymać.


,na dno piasek Kreisel a na nim serpentynit.Na koniec pozostawiam sobie dobór obsady ..Start dojrzewania planuję na wodzie i syfu z filtra z innego akwarium Malawi,kiedyś tak się robiło,ale nie wiem czy teraz nie są lepsze metody.


Nie zapomnij o podkładkach pod serpentynit:D a metody są lepsze.

Zamiast start na syfie i patogenie z innego Malawi co poza zaszczepieniem bakteriami i ogromną dawką organiki i patogenu do przeróbki nic cennego nie wnosi.

Wystarczy jak przełożysz 2l jakiegokolwiek złoża nawet takiego wysuszonego i przechowanego 1-2 lata bez wody i tlenu zamknięte w szczelnym pudełku np po Matrixie lub morskim Siporaxie. Nawet takie morskie wypłukane z soli wodą RO nie zgubiło bakterii nitryfikacyjnych, a to te same grupy bakterii Nitrosomonas i Nitrobacter.

One po 6h już się wybudzą ze snu ,odżyją i ruszą na całego, więc po 4 dniach ryby będziesz mógł wpuszczać. Sprawdzisz tą gotowość dawką testową Wody Amoniakalnej = 0,2-0,4ppm

Kilkukrotnie to sprawdzałem i zawsze ruszało ale jak użyjesz do klejenia kaseciaka kleju CosmoPlast500.

Użycie innych klei łatwo dostępnych w marketach budowlanych jest surowo zabronione.!!!!

(szczegóły wkrótce)


Ty intensywnie pracuj nad obsadą kolego:D :D bo jak się Przemek spręży to hoho - i zarybiamy.:D a ty nie gotowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.