Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jaki polecacie filtr zewnetrzny do akwarium 375l (150x50x50)

Dodam, że w akwarium zastosuje tło wewnętrzne które bedzie dość dużo miejsca zajmowało

Czy jbl e901 jako sam biolog zasypany ful żwirem koralowym wystarczy ?

Dodatkowo będę chciał zamontować filtr mechaniczny aquael turbo 2000. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomysły ;)

Opublikowano
Ja od lat używam filtry Tetry i bardzo sobie chwalę, są ciche i niezawodne. No i cenowo przystępne.


A czy taki przeplyw z tego filtra e901 wystarczy dla mojego zbiornika ? Producent podaje 900l/h

Opublikowano

Przepływu z mediami to on napewno tyle niema, mój e1501 właśnie ma 900 l, tamten może będzie miał 600 l, poczytaj w instrukcji tam jest napisane. Polecam Ci właśnie większy właśnie e1501 jest praktycznie bezgłośny.

Opublikowano

nie szkoda Ci 350zł na zwykły kubełek? ja na Twoim miejscu zrobiłbym kaseciaka to chyba najtańsza filtracja z dostępnych, ale do tego musiałbyś dać inne tło.

A jak chcesz kubła to kupiłbym najtańszego chińskiego za 100zł i miał z głowy, a za resztę ładniejsze ryby. Tak naprawdę po jakimś czasie to nawet kubeł nie będzie potrzebny bo tyle będziesz miał bakterii w samym piachu ;)

Opublikowano

Ja CI proponuję Eheim 2075. Bardzo wydajny i ekonomiczny filtr. Zasypany ceramiką będzie bardzo dobry do Twojego baniaka. Chińczyki, JBL i Tetry to prądożercy . Lepiej zainwestować w dobry sprzęt i mieć spokój w baniaku i w portfelu na lata.

Opublikowano

Na tak postawione pytanie zawsze będziesz miał podobną odpowiedz.

Pełna gama kubełków od najtańszych do najdroższych z preferencjami kolegów jak: koszt, cichy, energooszczędny, niezawodny - i to wszystko prawda i nie neguję - mają racje.

Gdzieś ktoś wspomni o kaseciaku, sumpie, narurowcu a nawet hamburskim - wszystkie dobre.

IMHO nie ma najlepszej filtracji biologicznej może być tylko optymalna dla określonego zbiornika, wody kranowej i preferencji akwarysty.


Ja ci powiem jak ja bym teraz po latach doświadczeń zrobił.


1/ Poczytałbym stronę wodociągów z parametrami wody kranowej.

Tam ważne jest pH , azotany, poziom wapnia, GH bo KH nie podają. ( mogę podpowiedzieć tu albo na pw)

Te 4 parametry wpływają na to czy trzeba podnosić pH , czy podmiany wody pozwolą utrzymać azotany na niskim poziomie a poziom wapnia decyduje czy w ogóle potrzebny jest grys koralowy. Bo ten grys stał się standardem w zapychaniu kubełków by ledwo ciurkały ( grys jest jednym z najbardziej hamujących przepływ) a przy zwykle 3-5krotnie za wysokich poziomach wapnia w kranówie zupełnie zbyteczny. A jeśli wyjdzie że potrzebny to jego ilość w kubełkach nie ma znaczącego wpływu na buforowanie wody - jest go zwyczajnie za mało.


2/ W zależności od wyników wody kranowej wybierz kompleksową filtrację nie tylko waląc niebotyczne ilości złoża biologicznego bo jak napisał ci endriuO sam piasek z podłoża wystarcza jako złoże pod biologię i jak dasz dodatkowo 1l zwykłej grubej ( gradacja 2-3cm) lawy wulkanicznej do filtra - to wystarczy.

Zostaw miejsce w kuble na filtrację NO3 i PO4 jeśli już zdecydujesz że kubeł a nie kaseciak.


3/ Przemyśl to grube tło bo jak pozostawisz za nim dużo wody to żle a jak czymś to wypełnisz to wody wyjdzie w baniaku mało - poza twoją estetyką same wady dla ryb.

Popatrz na allegro na " fornir kamienny" - może to pogodzi twoje gusta z wadami grubego tła 3D


4/ Jak nie zaklopsujesz grysem kubełka to on i biologię i mechanikę załatwi ( najwyżej gąbkę dasz drobniejszą o ząbek jako prefiltr ). I tak czeka cię gąbka na ssaniu kubła bo ci ryby niezły kotnik wewnątrz kubła zrobią jak nic nie założysz. AqC2000 nie jest piękny i nie wygląda cudownie w baniaku. Jak pójdziesz za moją radą to wystarczy zwykły cyrkulator jvp za 40zł by ci gówienka pod zasys kubła podpychał a tak nie razi w baniaku.


5/ Jak pójdziesz w kaseciak i wkomponujesz go w te grube tło co planujesz to i grzałki nie będzie widać i AqC2000 zbędny i będą tylko ryby i tło.


Moja Tanganika 300l z kaseciakiem lata na Hydor Pico 1200 7W a drugi taki sam Hydorek obsługuje biopolimer na NO3/PO4. A tropheusy to takie akwarystyczne słonie - walą kupska co chwila i jak się patrzy.

Opublikowano
Na tak postawione pytanie zawsze będziesz miał podobną odpowiedz.

Pełna gama kubełków od najtańszych do najdroższych z preferencjami kolegów jak: koszt, cichy, energooszczędny, niezawodny - i to wszystko prawda i nie neguję - mają racje.

Gdzieś ktoś wspomni o kaseciaku, sumpie, narurowcu a nawet hamburskim - wszystkie dobre.

IMHO nie ma najlepszej filtracji biologicznej może być tylko optymalna dla określonego zbiornika, wody kranowej i preferencji akwarysty.


Ja ci powiem jak ja bym teraz po latach doświadczeń zrobił.


1/ Poczytałbym stronę wodociągów z parametrami wody kranowej.

Tam ważne jest pH , azotany, poziom wapnia, GH bo KH nie podają. ( mogę podpowiedzieć tu albo na pw)

Te 4 parametry wpływają na to czy trzeba podnosić pH , czy podmiany wody pozwolą utrzymać azotany na niskim poziomie a poziom wapnia decyduje czy w ogóle potrzebny jest grys koralowy. Bo ten grys stał się standardem w zapychaniu kubełków by ledwo ciurkały ( grys jest jednym z najbardziej hamujących przepływ) a przy zwykle 3-5krotnie za wysokich poziomach wapnia w kranówie zupełnie zbyteczny. A jeśli wyjdzie że potrzebny to jego ilość w kubełkach nie ma znaczącego wpływu na buforowanie wody - jest go zwyczajnie za mało.


2/ W zależności od wyników wody kranowej wybierz kompleksową filtrację nie tylko waląc niebotyczne ilości złoża biologicznego bo jak napisał ci endriuO sam piasek z podłoża wystarcza jako złoże pod biologię i jak dasz dodatkowo 1l zwykłej grubej ( gradacja 2-3cm) lawy wulkanicznej do filtra - to wystarczy.

Zostaw miejsce w kuble na filtrację NO3 i PO4 jeśli już zdecydujesz że kubeł a nie kaseciak.


3/ Przemyśl to grube tło bo jak pozostawisz za nim dużo wody to żle a jak czymś to wypełnisz to wody wyjdzie w baniaku mało - poza twoją estetyką same wady dla ryb.

Popatrz na allegro na " fornir kamienny" - może to pogodzi twoje gusta z wadami grubego tła 3D


4/ Jak nie zaklopsujesz grysem kubełka to on i biologię i mechanikę załatwi ( najwyżej gąbkę dasz drobniejszą o ząbek jako prefiltr ). I tak czeka cię gąbka na ssaniu kubła bo ci ryby niezły kotnik wewnątrz kubła zrobią jak nic nie założysz. AqC2000 nie jest piękny i nie wygląda cudownie w baniaku. Jak pójdziesz za moją radą to wystarczy zwykły cyrkulator jvp za 40zł by ci gówienka pod zasys kubła podpychał a tak nie razi w baniaku.


5/ Jak pójdziesz w kaseciak i wkomponujesz go w te grube tło co planujesz to i grzałki nie będzie widać i AqC2000 zbędny i będą tylko ryby i tło.


Moja Tanganika 300l z kaseciakiem lata na Hydor Pico 1200 7W a drugi taki sam Hydorek obsługuje biopolimer na NO3/PO4. A tropheusy to takie akwarystyczne słonie - walą kupska co chwila i jak się patrzy.


Wow wyczerpująca odpowiedź ;) napewno daje duzo do myślenia ;) jeszcze jedno pytanie co to jest ten kaseciak ? To to samo co sump ?:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.