Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BAKTOFORTE - Sera Baktopur / Sera Baktoforte - dawkowanie Informacje z oryginalnej ulotki:


Sera baktopur - kuracja wodna przeciw gniciu pyska i płetw oraz infekcjom bakteryjnym.

Oznakami infekcji bakteryjnej są biało-szarawe plamki na skórze, także infekcje okolicy odbytu i krawędzi płetw. Dodatkowymi objawami są: wystrzępienie płetw, rozdęcie powłok brzusznych, wytrzeszczone oczy, puszysty nalot w okolicy pyska, biało-szare guzki na głowie i płetwach, niespokojne pływanie przy dnie akwarium, białe krawędzie płetw, a czasami całkowite ich zniszczenie.


BAKTOFORTE S - Sera Baktopur Direct / Sera Baktoforte S - dawkowanie Informacje z oryginalnej ulotki:


Zastosowanie

Wewnętrzne choroby pochodzenia bakteryjnego u ryb ozdobnych można rozpoznać przez wzdęty brzuch, odstawanie łusek i zmętnienie oczu.

Innymi objawami są: kiwające ruchy, ciemne zabarwienie, utrata apetytu, a w końcu całkowita apatia.


Seba to są całkiem inne leki. W tamtym wątku próbowałem to rozwikłać co i jak. Przekonałem się, że do leczenia zatrucia bakteryjnego układu pokarmowego tylko i wyłącznie BaktpforteS

Do leczenia chorób skóry takich jak pleśniawki i ospa używałem Baktoforte. Nie jest to tylko wyczytane z ulotki. Przetestowałem to osobiście,

Po raz kolejny powiem zakup BAKTOFORTE S

Nie bój się, że coś się stanie z biologią. Masz dojrzałe akwarium , nawet jak padnie trochę bakterii to nawet tego Twój zbiornik nie odczuje. Pisałem o tym nie raz. I to też z wiem z własnego doświadczenia. Zrobił bym kurację 1tabletka na 50l wody na trzy dni. P{o trzech dniach zrobiłbym podmianę i powtórzyłbym kurację połową dawki na trzy dni. Leczenie zrobiłbym w akwarium ogólnym. Żadnego odławiania pojedynczych osobników.Nie przejmuj się żółtym zabarwieniem wody. Po skonconej kuracji obowiązkowo węgiel aktywny i ja podawałem też Probidio Biodigest trzy ampułki. Na Twój zbiornik dałbym dwie.


Kiedyś zakupiłem Copadichromisy Ivory i miałem to samo co w tej chwili u Ciebie. Padły mi dwie sztuki. Nie czekałem długo tylko od razu podałem lek. Zdążyłem uratować jednego osobnika.

Uf ale się napisałem, myślę, że to w czymś pomoże.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Sławku pomoże i to bardzo.

Mam tylko jeden problem. U mnie w mieście obleciałem i obdzwoniłem wszystkie sklepy. Nie ma Bactoforte S. Dostałem jedynie 7 szt. Baktopur Direct. Zamówić mogę ale najwcześniej dostanę we wtorek bo wypadł weekend.

Teraz pytanie co robić? Podać Baktopur czy czekać do wtorku? Dwie sztuki Ivory Undu nie jedzą i są lekko osowiałe. Reszta obsady poza ocieraniem się nie okazuje żadnych objawów.


Co do objawów podanych przy lekach to żadne nie występują. Wynika z tego, że to leczenie w ciemno.

-- dołączony post:

Sorry za post pod postem ale to ważne.

Sławku czytam ulotkę Bactopur i pisze niej dokładnie to co napisałeś pod Bactoforte S. Nie wiem skąd brałeś opis leku ale moja ulotka mówi inaczej a dokładnie to samo co piszesz o Bactoforte S.

Przypomnę, że mam Bactopur Direct.

Opublikowano

Moim zdaniem przy chorobach nie ma na co czekać. Podaj Baktopur direct, jedna tabletka na 50l wody. Możesz upuścić trochę wody ze zbiornika. W międzyczasie zamów Baktoforte S i najwyżej kurację dokończysz przy użyciu tego leku.


Baktopur direct to stara nazwa Baktoforte S.

Opublikowano


Hmm, no ok, ale nadal jest wszędzie podawane, ze Baktoforte S, był wcześniej sprzedawany jako Baktopur, czyli jakby to samo... Ja nie miałem Andrzeju na myśli różnicy między Baktoforte, a Baktoforte S, tylko Baktopurem direct, a Baktoforte S bo Seba napisał, że ma właśnie Baktopur i nie wie, czy zaczynać kurację ;)

Opublikowano
Ja nie miałem Andrzeju na myśli różnicy między Baktoforte, a Baktoforte S, tylko Baktopurem direct, a Baktoforte S bo Seba napisał


http://www.sera.de/en/sera-service/sera-interactive/faq/details/article/what-is-the-difference-between-sera-baktopur-and-sera-baktopur-direct.html

..tu jest krótki opis różnicy. Ale zaśmiecamy Sebastianowi temat a otwarty jest ten do którego podałem link.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Seba to jest ten sam lek Baktoforte S dawniej się nazywał Baktopur Direct.

http://akwarystyczne.info/showthread.php?tid=172

Jeżeli masz 7 tabletek to masz na 350l wody czyli tyle ile masz u siebie w zbiorniku. Bo Ty masz zbiornik 450l tak?

Nie czekaj, zapodaj to co masz. Ta dawka wystarczy do wtorku. W środę zrobisz podmianę i zapodasz połowę nowej dawki. Zobacz jak ładnie wszystko się układa. Tylko jak najmniej tych układów :-).

Seba jak ja podawałem ten lek, to spuszczałem wodę tak do około 350l i w takiej ilości leczyłem. Nie namawiam ale też tak możesz zrobić. Teraz bierz sprawy w swoje ręce i działaj. Powinno pomóc.

Wiem, że poniekąd jest to leczenie w ciemno. Ale lepiej coś robić niż patrzeć jak coś niedobrego się dzieje.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.