Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Seba, te co teraz podałeś podobają mi się bo mają od razu w sobie białą plus 3 kolory wiec nie trzeba nic więcej dodawać. Tyle, że nie ma ich obecnie w ofercie. No i nie wiadomo ile stopni K ma ten biały.

One są na diodach 5050 jak dobrze czytam. Ma ktoś takie białe diody u siebie? Zaraz będzie wiadomo ile ich dać...


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Ja mam oświetlenie na ledach 5050 i na 150cm dałbym LG white 8000K w dwóch rzędach po 7szt , a po między nimi 7 szt tych RGB.


Heh, myślę że takie proste urządzenie było by najlepsze. Nie będzie się resetować, a dziaąłć będzie bo czemu mam nie działać. Fajna sprawa jest zapodać pomiędzy zasilaczem, a resztą oświetlenia takie cóś. Pilotem wyłączasz i włączasz oświetlenie.


http://polskiled.com.pl/pl/p/STEROWNIK-RADIOWY-JEDEN-KOLOR-Pol-LED-miniRF-6A/640

Opublikowano
One są na diodach 5050 jak dobrze czytam. Ma ktoś takie białe diody u siebie? Zaraz będzie wiadomo ile ich dać...

Tak jak napisałem wcześniej testowałem różne moduły, chyba nawet jako pierwszy. Generalnie wszystkie na diodach 5050. Zaczynałem od barwy ciepłej 2800K, poprzez moduły z barwą zimną 6500K i kiedyś były też dostępne z 12000K. Jakoś nic mi nie przypadło do gustu jak te LG 8000K http://polskiled.com.pl/pl/p/MODUL-PolLED-LG-3x5050-0%2C72W-BARWA-ZIMNA/541. Do tego moduły niebieskie i czerwone. Choć długo mi zeszło aby pozbyć się przejść widocznych na rybach. Chyba mi się udało, tak mi się wydaje.

Druga sprawa dając same białe otrzymujemy światło żółtawe. Nie pasujące mi wcale Dlatego dodając niebieskie moduły, kolor staje się bardziej biały aż do niebieskiego. Zależy od wyregulowania na ściemniaczu. Jest to alternatywa dla tych co kto lubi.

Patrząc na ten moduł RBG http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-4xLED-150-stopni-RGB/733dane kolory mogą być za słabe aby sie przebiły przez 55cm słupa wody.

Ilość modułów do 150cm wszystko jest uzależnione co kto lubi. Czy jasność, czy ciemne czy może w końcu stonowane światło w akwarium. Myślę że na zbiornik 150cm 10-12szt białych powinno wystarczyć.

Opublikowano
Patrząc na ten moduł RBG http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-G...ni-RGB/733dane kolory mogą być za słabe aby sie przebiły przez 55cm słupa wody.


Białe światło uzyskane z modułów czy innych ledów RGB zawsze będzie słabsze dlatego dobrze jest wspomóc ledy RGB modułami o temp. barwowej nie mniejszej niż 6500K. Chociaż nie wiem czy warto dawać np. 10000k czy więcej ponieważ są to diody niebieskie pomalowane farbą fosforową (czy jakoś tak) i wcześniej czy później będzie ona się wypalała. Dlatego lepiej zapodać moduły white 6500K plus RGB.

Opublikowano
Dlatego lepiej zapodać moduły white 6500K plus RGB.

Stasiu nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedz. Posiadamy moduły LG 8000K które zachwalasz tak sam jak i ja. Z wszystkich innych te są najlepsze. A teraz napisałeś żeby zapodać 6500K plus RBG

Opublikowano

Zachwalam bo są Ok i światło mi się podoba ale 8000K uzyskane światło jest mieszanką najprawdopodobniej ledu blue i malowane farbą. Zresztą bez dodania red i blue nadal światło jest słabiutkie (barwa jego)

Jak ktoś chce użyć RGB to musi koniecznie zapodać dodatkowo ledy white zimne ale już nie sztucznie tworzone tylko starczy dać 6500K. Których światło(barwa) z biegiem czasu mocno nie będą odbiegać od tego co było na początku. Używając RGB dodajesz do wspomnianego wcześniej światła white 6500K spectrum red, blue i green dzięki czemu możesz ustawić sobie pożądaną barwę światła.

No już teraz wiesz Sławku czemu zachwalam ledy LG 8000K , a nie użył bym ich do RGB ;-)

Opublikowano

Nie wiem czy zrozumieliście, albo ja źle odczytuje Wasze wypowiedzi, ale te diody GOQ mają "w zestawie" 4 diody - czerwoną, zieloną, niebieską oraz właśnie białą, całkiem dobrze świecącą. Nie jest tylko napisane jaka temperaturę barwową ma ten biały.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Wiesz śpiochu nie wiem , nawet nie wnikałem za bardzo ponieważ jasność białego światła uzyskane z RGB z tego co mi inni pisali jest słaba więc tak czy siak i tak dodał bym do RGB modułów white 6500K.

Oczywiście ekstra dioda white jest dodatkowym atutem zakupu tych diód RGB i coś czuję że taki zestaw sobie zrobię do 1200l ;-)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.