Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dioda diodzie nierówna, a z fotami i filmami można robić cuda.

Często nawet nieumyślnie. Poza tym to że widać Ci efekt "ufo" jak to nazywasz jeszcze nie oznacza że na rybach to widać tak jak powinno. Dodam że wydobycie barw z mbuny to pikuś w porównaniu do samców nonmbuny. ;)

Opublikowano

Byłem dziś u Sebastiana i widziałem akwa. Fajnie to wygląda. :)

Powiem więcej, zamontowałem 6 takich modułów RGB u siebie. W bańce 240l świecą mi 2 naświetlacze 10W 6500K. Chciałem modułami przełamać światło i według mnie udało się znakomicie. Z efektu jestem bardzo zadowolony. U mnie jest bardziej niebiesko niż u Sebastiana.

Opublikowano

Tylko powinieneś wziąć pod uwagę że te 2x10W 6500k świecą z miernikiem w ręku nie więcej niż 11-13W i jestem gotów reputacje postawić na to. Więc o tym mówię jak pisze że dioda diodzie nierówna. ;)

Mam 8x10W białe i 2x50W RGB i na max mocy z miernikiem w ręku całość świeci z mocą niespełna 90W więc śmiech na sali. Pewnie dlatego niektórym nie widać.

Opublikowano

Makok, nie rozumiemy się. Mi nie chodzi o Waty, chociaż generalnie to może i chodzi. Założyłem naświetlacze ze względu na ekonomię. Temat powstał dlatego, że chciałem wydobyć kolory, których przy naświetlaczach nie widać. Wątek ewoluował i założyłem inne moduły niż pierwotnie zakładałem. Jestem zadowolony z efektu. Dla mnie ilość Watów nie jest wyznacznikiem jakości światła. Wiem jakie masz światło, widziałem Twój filmik. Jak dla mnie masz akwa oświetlone za mocno. Ale takie lubisz i jest to Twoja sprawa i nie komentuję tego.

-- dołączony post:

P.S. Proszę o merytoryczne wpisy w temacie.

Opublikowano
Tylko powinieneś wziąć pod uwagę że te 2x10W 6500k świecą z miernikiem w ręku nie więcej niż 11-13W i jestem gotów reputacje postawić na to.


Pewnie i masz rację tyle, że co to zmienia dla zwykłego użytkownika jakich tu większość? Dla mnie ważne jest jak to wygląda a nie latanie z miernikami ile ma W. Jak ktoś chce w akwarium torpedę to nie szuka modułów LED tylko lamp HQI. Ten temat tyczy się modułów RGB samsunga i tego się trzymajmy.

Opublikowano

Wraz z mocą wyrażoną w watach rośnie ilość światła wyrażona w lumenach. Biorąc udział w tej dyskusji wydawało mi się, że istotne są tak fundamentalne kwestie merytoryczne, bez względu na model czy producenta. Skoro tych 9W RGB prawie nie widać. Cóż w takim razie się wycofam. Powodzenia


EDIT:

I nie chodziło mi o porównanie do mojego, ale o wskazanie, że producenci mają wybujałą wyobraźnię. Wszyscy. Miernik który stosuje nie wymaga uganiania się. Wkładasz go do kontaktu przed urządzeniem i patrzysz, ot całe uganianie.

Opublikowano
Makok, nie rozumiemy się. Wiem jakie masz światło, widziałem Twój filmik. Jak dla mnie masz akwa oświetlone za mocno. Ale takie lubisz i jest to Twoja sprawa i nie komentuję tego.

A czy przypadkiem nie jest lepiej mieć za dużo światła i sobie je zmniejszać na sterowniku, niż mieć za mało i ciągle dokładać kolejne diody, kolejne lutowania, itd. .

Opublikowano

Zaczyna się odwieczny problem oświetlenia. Kiedyś była walka między świetlówkami a hqi. Wszyscy mieli rację, bo tak naprawdę każdemu podoba się coś innego.

W tym wątku zaczyna się walka o watach, o mocy światła itd itd. Po co to wszystko. Każdy zrobi sobie co będzie uważał za stosowne. Ma się to podobać właścicielowi i koniec kropka. Jak ktoś chce może mieć hqi, druga osoba może mieć kilka naświetlaczy też wolno. Innym podobają się świetlówki a jeszcze innym moduły led. Tak jak Stasiu napisał JAK CO KOMU. Powinniśmy uszanować gusta innych.


Wracając do tematu modułów

Bawię się nimi już trochę czasu, testowałem różne różniste. Miałem moduły no name gdzie IP wynosiła 65. Te moduły baredzo szybko zaczęły się przepalać. W końcu trafiłem na moduły 5050 Lg http://mwpower.pl/pl/p/Modul-LED-LG-3-diody-5050-bialy/337

do tego dodałem moduły niebieskie http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728 i takie same tylko, że czerwone.

Według mnie takie zastawienie jest najlepsze.

W tym tygodniu testowałem moduły rgb do moich lg. Jakoś mnie to nie przekonało choć miałem tych rgb założonych 12szt. Osobiście uważam, że moduły niebieski i czerwone osobno, dają lepsze światełko niż rgb. Oczywiście rgb mają więcej możliwości, ale ja nie będę używał kolorów landrynkowych :-) Nie powiem, że są złe bo akurat komuś się mogą podobać tak jak np Sebie. Testuje też moduły samsunga 5630 http://softled.pl/pl/p/Modul-4-LED-z-diodami-Samsung-5630/139

Swiatełko jest ok. Jest na pewno mocniejsze niż z modułów 5050. Jest jedno ale, z tymi samsungami 5630, gdyż mają IP65 i tego się naprawdę obawiam. Gdyż miałem złe doświadczenie z tą wodoszczelnością. Opisałem to wyżej. Ciesze się, że u Seby trzymają się te moduły i nic się nie spaliło.

Reasumując to wszystko

Moduły Lg 5050 mają około 8000K, pobierają 0,72W i faktycznie to światło jest jaśniejsze niż w innych modułach. Te Lg mają około 65 lumenów wodoszczelność IP68.

Moduły samsunga 5630 mają światło 6500K, moc świetlna to około 170 lumenów i pobierają 2,5 W, wodoszczelność IP65.

PS

Wypowiedziałem się na temat modułów bo mam jakieś porównanie. Nie mam ich 4 dni i od razu ich strasznie nie polecam. Nie jestem ważny na forum i nie wtrącam się w temat bo uczestniczę w nim prawie od początku. Co niektórzy dostali wszystko na talerzu i jeszcze się strasznie obruszają, jak zada się im konkretne pytanie. A po za tym jak można coś strasznie polecać, jak się o danej rzeczy nic nie wie, a posiada się ją cztery dni. Tak kolego RavenPl. Zapytałem grzecznie a odpowiedz Twoja bynajmniej taka nie była.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ja kupiłem te LG i podłączyłem poza akwarium i powiem że światło bielutkie ;) Czekam za modułami czerwonymi i niebieskimi i buduję lampę. Na początku miałem obawy bo dostałem inne niż na zdjęciu w sklepie i nie było logo LG ale dostałem kartę techniczną nowych modułów i wyjaśnienia ze sklepu czemu tak i jest ok ;) A wracając do tych modułów LG one mają wg opisu 61,7 lm ale na diodę wg sklepu czyli 185,1 na cały moduł tak ?




[300] Malawi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.