Skocz do zawartości

Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W Ciąg dalszy nie koniecznie dla laika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sterownik podtrzymuje pamięć. Sprawdziłem u chińczyka na stronie. Więc jest ok. Jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to pozostanie zredukować.prąd i napięcie przed diodą.


EDIT: ok sklepu mojeledy.pl nie polecam!

Na moje dopytanie się, najpierw stwierdzono że nie zadziała, bez podania innej propozycji. Na moje wklejenie linka do postu deccorativo w którym pokazuje że można podawać tym ledom 12V zasilanie tylko wystarczy zastosować rezystory, otrzymalem odpowiedz ze sklepu, ze no tak będzie działać, ale złamie zasady gwarancji ingerując w układ.

Zapytałem zatem jaka utrata gwarancji z powodu ingerencji rezytorem? Nie uzyskalem odpowiedzi, a gróźb tego typu źle znoszę... Więc zakupy zrobię w innym sklepie.

Opublikowano
Cytat:

Zamieszczone przez krzysiek2301

Panowie właśnie jestem po teście oświetlenia z innym mocniejszym zasilaczem. Podłączyłem taki od laptopa i oświetlenie przy dwóch diodach jest dla mnie satysfakcjonujące . Teraz tylko podłączyć chłodzenie i gitara. Swoją drogą to nie spodziewałem się, że diody mogą się aż tak grzać ! Kształtownik aluminiowy 60x20x1,5 długi na metr po pięciu minutach był już ciepły

Znaczy chcesz powiedzieć, że zamiast 12V podałeś na diody koło 18V?

Nie dziwne, że lepiej świecą bo i większy prąd przez nie płynie. Tyle, że napięcie na diodach odbiega od napięcia roboczego. Ciekawe jak długo pochodzą..



a to przypadkiem nie jest tak, że sterownik rgb na wejściu ma 12-24V, a na wyjściu ma 12V ?

Opublikowano

Makok, a dlaczego nie zastosujesz sprawdzonego już zestawu sprzętu zaproponowanego przez deccorativo, tylko wyważasz otwarte już drzwi???:confused::confused:

Zastosuj TC-420 z ledami wraz z rezystorami o których mowa w temacie by deccorativo i masz po problemie ;) Działa, więc nie wiem co chcesz ugrać :cool:

Opublikowano

Wszystko ok, ale tam są nieaktualne linki do aukcji więc ciężko to kupić.

Z drugiej strony dzisiaj rozmawiałem z Wojtkiem, autorem aquareefmeter.com, który potwierdził że ARX który zakupiłem wraz z ARMem ma sterowanie 4 kanałów PWM 5V za pomocą modulacji. Nie wiem co to znaczy, ale wiem że w zasadzie potrzebuje teraz drivera sterowanego sygnałem PWM. Stwierdził też że są zasilacze dające się sterować sygnałem odrazy w zestawie. Naradzie szukam. Może ktoś ma jakieś propozycje?

Opublikowano

@Jargos - nie, tam jest sterowanie przez zatykanie/odtykanie tranzystora i prawie całe napięcie idzie do diód. Natomiast elektronika sterownika jest już zasilana z jakiegoś stabilizatora napięcia, dlatego można stosować taki zakres napięć zasilających.

@g.pajak. TC420 wychodzi dwa razy drożej a jeśli koledze nie zależy na wschodach/zachodach czy automatycznej zmianie barwy to po co przepłacać?

@makok - przy takim podejściem to może sami nie wiedzą co sprzedają? ;)


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Ja polecę Ci zrobienie lampy na diodach, modułach x-pg cree np:

https://www.maritex.com.pl/pl/shop/category/15212/

Do tego taki driver :

LED DRIVER SST90 SST50 XP-G XM-L 350-5000mA (4812018432) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/48/12/01/84/4812018432@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@48/12/01/84@@AMEPARAM@@4812018432



i zasilacz np:

Zasilacz Mean Well RS-150-24 24V/6,5A 156W (4786729229) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/47/86/72/92/4786729229@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@47/86/72/92@@AMEPARAM@@4786729229



Ja budując swoją lampę wiedzę czerpałem z tej strony:

http://nano-reef.pl/topic/48863-lampa-led-diy-parainstrukcja-budowy/

Opublikowano

O driver sterowany PWM rewelacja. I do tego pełna gamma wyboru zasilaczy. Dzięki Piter. Jeśli chodzi o cree to ich zakup jest w moim przypadku bezzasadny. Nie mam korali więc chińskie RGB są wystarczające.

Opublikowano

Życie jest ciągłym poszukiwaniem. Nie czytałem całego wątku. Przyznaję.

-- dołączony post:

Po dłuższych poszukiwaniach ciekawą dla mnie propozycją są moduły z aqualed.pl. Tanie nie są, ale mają wbudowane drivery, z defaultu mają 4 kolory, wszystko jest sterowalne PWM i mają doskonałą dokumentację i instrukcje dla laika. 4 takie moduły nieco podwyższyły by mi koszty, ale rozważam tą opcję.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.