Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O temat zachaczyłem już w dziale "obsada" ale zapytuję tutaj zgodnie z zasadami. Za parę dni rozpoczynam instalację zbiornika 150x35x40. Dotychczas funkcjonował on z 40 l. sumpem (zbiornik z 5ma komorami). Nie mam żadnego doświadczenia z sumpami i moja wiedza jest żadna (oprócz lektury iluś tam wątków na forum). Otrzymam cały ten zestaw. Dotychczas miałem doświadczenia z kubełkami - pozytywne. Co mi doradzicie - zostawić tego sumpa czy zatrzymać mój kubełek. Pytam gdyż kubełek dla laika jest rozwiązaniem bezpiecznym, co do sumpa - nie mając doświadczenia mam opory. Ponadto nie wiem czy dla tak małego zbiornika (ale jest długość:) sump jest dobrym rozwiązaniem. Co do ew. zapachu doczytałem już o folii gospodarczej - jak rozumiem to rozwiązuje problem(?). Gdybym zostawił sumpa - to czy zostawiam mój wewnętrzny (największy aquaball eheima)?

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

Mimo długości to Twoje akwa ma tylko 210 l poj czyli mało - nie napisałeś jaki masz kubeł bo jęsli z trj 112 l to pytanie czy pociągnie to większe - jęlsi byś usiał dokupic kubeł do wiekszego akwa to nie ma co myślec i odpalac sump jesli jest w zestawie.

Przy takim niewielkim akwa i sumpie to różnice czyli te + i - między nimi są niewielkie i się raczej równowazą.

Kubełek znasz

Plusy dla sumpa to jednak troche wiecej wody w układzie moze grzałke w nim schowasz, nie wiem jką ma konstrukcję ale moze bedzie go łatwiej serwisować.

Filtr wewnetrzny i tak i tak musisz mieć.

P.S w jaki sposób woda przelewa się do sumpa bo komina chyna nie masz

Opublikowano

Trochę danych:

- obecny kubeł to Fluval 205 czyli pewnie za mało do 210 l. (mogę go wymienić na większy),