Skocz do zawartości

Czy to akwarium dojrzewa ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w zeszła sobotę wieczorem "wystartowałem" z moim akwarium

Weszło 180 l wody dodałem uzdatniacz, 2 ampułki prodibio biodigest i 18 kropli wody amoniakalnej stężenie 25% temperatura to ok 17 C (po dwóch dniach dokupilem grzałke i doprowadziłem do 26C), włączyłem filtr zewnętrzny

Parametry kranówki to

PH 7,6

NO2<0,01

NO3 1

NH4<0,05


Po trzech dniach parametry wyglądają tak:

PH 7,8

NO2<0,025

NO3 5

NH4<0,05 chyba trafił mi się wadliwy test chociaż ma nr0011


Dzisiaj zrobiłem testy czyli 7 dni od startu i wyglada to tak:

PH 7,8

NO2<0,025

NO3 20

NH4<0,05 pewnie wadliwy


Testy to JBL kropelokwe


Mam związku z tym pytanie

- dlaczego nie rośnie NO2 a tak szybko wzrasta NO 3

Opublikowano
Dziwne jest nie to że NO2 nie skoczyło (mogłeś przegapić) ale to że NO3 spadło. Kapnij jeszcze kilka kropli wody amoniakalnej i sprawdź jeszcze raz.


Jeśli ta woda amoniakalna zatykała oddech jak przytknąłeś nochala to nie dolewaj więcej WA.

Na pewno NH4 było 1-1,5 mg/l - znowu coś z testem JBLa??

A po wlaniu dwu odczynników odczekałeś 15 minut z odczytem koloru ??????


Po 11 dniach od startu nie musi już być widać skoku NO2 ale lada dzień powinno zacząć rosnąć.

Dziwią mnie te twoje skoki NO3

Coś nie tak mierzysz najpierw systematycznie rosło do 20 i nagle spadło do 10?. Z której skali odczytujesz z górnej czy z dolnej?

Czy to na pewno test NO3 JBLa a nie Zooleka???

Opublikowano

WA zatykała oddech także była świeża

Tak jak w instrukcji odczekałem piętnaście minut i przyłożyłem do skali mślę, że to jakiś trafiony test:confused:

Test na NO3 JBL odczytywałem z dolnej linijki ale rzeczywiście wcześniej mogłem sugerować się górną jak kolor był między skalami to dałem 20.


W sobotę zrobię kolejne testy, po cichu liczę że wzrośnie NO2

Opublikowano
WA zatykała oddech także była świeża

Tak jak w instrukcji odczekałem piętnaście minut i przyłożyłem do skali mślę, że to jakiś trafiony test:confused:

Test na NO3 JBL odczytywałem z dolnej linijki ale rzeczywiście wcześniej mogłem sugerować się górną jak kolor był między skalami to dałem 20.


W sobotę zrobię kolejne testy, po cichu liczę że wzrośnie NO2



Wyniki dla wody słodkiej odczytujemy z dolnej skali. Testy robimy tylko przy dziennym świetle bo sztuczne fałszuje ogromnie wyniki.

Kolorek odczytuj przy zsuniętym osadzie na boczną ściankę i z odkręconym koreczkiem jak przez lornetkę.

Zapisz wynik i poproś Swoją Kobietę o odczyt one znacznie lepiej odróżniają kolory od nas.

Przeczytaj UWAGĘ z książeczki testu i zrób pobranie 5ml kolorowej cieczy resztę wylej opłucz fiolkę i wlej oraz uzupełnij wodą kranową do 10ml ( masz ją NO3-1 najlepiej jest wodą RO uzupełniać) odczytaj kolor i x2 czy ci się potwierdzi pierwszy odczyt.

Jestem dobrej myśłi ale testy rób dokładnie nawet powtarzając dwukrotnie dla sprawdzenia.


Zrób weryfikację swojego testu JBL NH4 serii 0011 .


W czysty pet 2 litry po coli lub wodzie wlej kranówy i zakropl tylko jedną kropelkę WA wstrząśnij i pobierz próbkę do badań. Musi ci po 15 minutach wyjść kolorek na koniec skali testu NH4. Jeśłi tak nie jest reklamuj test u sprzedawcy.

Opublikowano
Wyniki dla wody słodkiej odczytujemy z dolnej skali. Testy robimy tylko przy dziennym świetle bo sztuczne fałszuje ogromnie wyniki.


...wczoraj zacząłem się zastanawiać dlaczego w Twoich postach często stwierdzasz ,że koledzy mają złe wyników testów NO3 sugerując ,że albo testy są złe albo coś

źle robią!

..jeżeli są to testy NO3 JBL to wyniki NO3 odczytujemy ze środkowego paska:

1 pasek od góry : słone

2 pasek ( środkowy ) : słodkie /malawi

3 pasek ( pierwszy od dołu) słodkie / oczka.

Opublikowano
Ale czy środkowy i dolny pasek nie mają wspólnej podziałki?


..tylko podziałkę cyfrową do wartości ok 10 mg/l . Ale 20 mg/l w środkowej oznacza całkiem co innego jak w dolnej! Patrząc odwrotnie: jak w dolnej masz 20 ( poziom niebezpieczny ) to w środkowej ( odczyt Malawi)masz na zielonym czyli jeszcze OK.

Opublikowano

Ale jak odczytujemy wynik? Jeździmy próbkami po skali i jeśli pasuje kolor to odczytujemy go z podziałki cyfrowej z wycięcia na podstawce. I przecież nie ma wtedy róznicy bo wartości są takie same.


Broń Boże nie mam zamiaru się z Wami kłócić :). Sprawdzam przy okazji czy sam dobrze wykonuję testy :).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.