Skocz do zawartości

Wysokie KH (powyżej 70)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Napisz pilnie jakim testem robisz pomiar NO2 - i czy wynik 0,3 nie jest pomyłką bo jeśli to prawda to jest bardzo grożny bo z pierwszego wpisu wnioskuję że tam już są ryby -piszesz o bojażliwości ryb i KH??

Czy ty ten zbiornik najpierw przed wpuszczeniem ryb wystartowałeś biologicznie?

Poziom NO2 - 0,3 jest już zabójczy dla ryb.



Test w załączeniu, jest to mg/l, a więc 0,03.

http://zapodaj.net/e593aef50d03a.jpg.html

Miesiąc przed wpuszczeniem ryb akwarium startowało na włączonym filtrze biologicznym.

Opublikowano

Ja raczej piszę o powtarzalności tych testów, co już tak pięknie nie wychodzi oraz o tym wyniku: 0,03. Jakim sposobem tyle namierzyłeś ? Miesiąc temu startowało, ale czy dałeś coś do akwa na start? Może pożywkę , biodigest lub choćby szklankę moczu ?

Opublikowano
Test w załączeniu, jest to mg/l, a więc 0,03.

http://zapodaj.net/e593aef50d03a.jpg.html

Miesiąc przed wpuszczeniem ryb akwarium startowało na włączonym filtrze biologicznym.



Marcinie już teraz rozumiem dlaczego podajesz tak dziwne wyniki.

Nie przeliczaj jednostek mg na gramy ( zresztą błędnie) tylko podaj który kolor ci się zgadza masz trzy na górze i trzy poniżej

który to jest?

środkowy górny

pierwszy z lewej

górny prawy


a swoją drogą skąd wy tak mało dokładne testy wynajdujecie.

Opublikowano
Miesiąc temu startowało, ale czy dałeś coś do akwa na start? Może pożywkę , biodigest lub choćby szklankę moczu ?


Nie napisałem, że miesiąc temu startowało tylko, że miesiąc startowało. Akwarium założone roku temu.


Marcinie już teraz rozumiem dlaczego podajesz tak dziwne wyniki.

Nie przeliczaj jednostek mg na gramy ( zresztą błędnie) tylko podaj który kolor ci się zgadza masz trzy na górze i trzy poniżej

który to jest?

środkowy górny

pierwszy z lewej

górny prawy


a swoją drogą skąd wy tak mało dokładne testy wynajdujecie.



U mnie NO2 - górny lewy róg (najjaśniejszy).

Podaj proszę link/nazwę solidnych testów.

Opublikowano


U mnie NO2 - górny lewy róg (najjaśniejszy).

Podaj proszę link/nazwę solidnych testów.



Masz problem z odczytem tego testu Tetry NO2.

Każdy test kropelkowy ma zakres pomiaru i od dołu jest to zawsze podawany kolor poniżej zakresu mierzalnego przez ten test.

to ten znak przed cyframi. oznacza "poniżej"

W twoim przypadku oznacza że poziom NO2 jest poniżej 0,3 mg/l i nie wiadomo ile poniżej może być 0,2 albo 0,1 mg/l ale na pewno poniżej 0,3mg/l bo następny już precyzyjnie mierzy tą wartość 0,3mg/l.

Narobiłeś tylko nie potrzebnego hałasu co doświadczony Darek od razu przewidział .

Jeśli chcesz bym podał jakie testy ja uważam za wiarygodne i w miarę nie drogie to pytaj na PW bo by była reklama albo inni się oburzą bo akurat używają innych równie wiarygodnych.

Zboczyliśmy z tematu.

Podmiany co dwa dni po 20% wody i po 5ciu podmianach podaj wyniki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Teraz widzę z czym deccorativo walczysz....


I należy trąbić, że: NAJPIERW ROBIMY ( PEŁNE) TESTY OKREŚLAJĄCE PARAMETRY WODY W AKWARIUM A DOPIERO PÓŹNIEJ ROBIMY EWENTUALNĄ KOREKTĘ NIGDY ODWROTNIE.




Tę powyższą sentencję kolegi Arita wyczerpującą temat polecam wszystkim którzy chcą cokolwiek oprócz jadła aplikować do baniaków bo inni tak robią.

Opublikowano

Od zawsze stosuje sodę oczyszczoną a przede mną stosowali ją inni. Nie jest prawdą że przedawkowanie sody jest groźne, bo soda się wytrąca w kredę jeśli dasz jej za dużo. Nie jest prawdą, że soda mało podnosi PH bo podnosi do 8,4 i dalej nie podniesie bo zmienia się w delikatny kwas. Prawdą jest ze daje znakomity bufor w postaci wysokiego KH. Nie jest też prawdą że szkodzi rybom. Nawet wsypana w za dużej dawce nie powoduje konsekwencji u ryb. Mówię oczywiście o łyżeczkach a nie kilogramach ;). Wlewanie tzw profesjonalnych preparatów chemicznych ma jedną podstawową wadę ... jest dużo droższe a dla kogoś kto ma szkło 240 i większe sypanie sody jest już jedynym logicznym cenowo rozwiązaniem z zakresu sypania czy wlewania. Prawdą jest że są inne rozwiązania delikatniejsze i subtelniejsze jak choćby grys w filtrach. Prawdą jest, że w znacznej części naszych domostw płynie woda odpowiednia dla pysków i nie trzeba nic lać czy sypać. Opierając się na moich kilkunastoletnich doświadczeniach z sodą stawiam votum separatum względem twierdzeń naszego nadwornego chemika i nadal będę promował używanie sody jako działanie dynamiczne. Zamiast kasy dla firm akwarystycznych na płyny kupcie sobie lepszej jakości ryby. SODA NIE SZKODZI PYSZCZAKOM.

  • Dziękuję 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.