Skocz do zawartości

Tło strukturalne typu "wydmuszka"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Szukałem na forum przepisu na tło strukturalne i podczas moich poszukiwań trafiłem na wiele, wiele różnych pomysłów. W związku z powyższym chciałbym z wami skonsultować mój własny (na razie w postaci teorii a niedługo może jako faktyczna budowa).


Otóż, wszyscy są zgodni co do używania ceresitu jako warstwy wierzchniej. Dodatkowo niektórzy robią z ceresitu odlewy kamieni (tzw. moduły).


A jaka jest szansa powodzenia następującego planu... Na płycie o odpowiednich wymiarach (w moim przypadku to około 120x50) ułozyłbym kamienie w odpowiedniej konfiguracji. Następnie rzeczone skałki pokrył bądź matą i żywicą epoksydową, bądź też gliną czy nawet kilkoma warstwami miazgi papierowej. Po zaschnięciu wzornika zdejmuję go i od spodu smaruję ceresitem i viola... Powinienem mieć, czysto teoretycznie, gotowe do malowania tło strukturalne puste w środku (więc mogę tam napchać co chcę...


Jak widzicie taki pomysł? Ma mój tok rozumowania ręce i nogi czy jednak jest w jakiś sposób kaleki :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzicie taki pomysł? Ma mój tok rozumowania ręce i nogi czy jednak jest w jakiś sposób kaleki ?


..to jest to o czym Ci napisał kunta a robił Sir Yaro: http://forum.klub-malawi.pl/moduly-skalki-diy-t20544.html?&highlight=modu%C5%82y+z+%C5%BCywicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat tła powoli się klaruje... Na razie kupiłem Cereit :D


Ale mam teraz problem... Miałem robić prostokątny odlew żeby dać tylko z tyłu to tło i wtedy byłbym pewny że tło z Ceresitu nie wypłynie. Natomiast ostatnio widziałem tło które mogę określić jako imitację jaskini http://forum.klub-malawi.pl/tlo-malawi-t23853.html


Problem polega na tym, że chciałbym zamiast tego marszczenia z pomocą folii chciałbym odwzorować skałki zamiast formacji wapiennych czy czegoś... I tu pojawia się rzeczony problem, jak to zrobić żeby mieć "skałki" zamiast nacieków. Generalnie pomysł podoba mi się z tą jaskinią ale... Jak rozwiązujecie problem z wypornością pianki czy też styropianu? Jakoś nie widzę tego żeby przyklejony styropian przysypany piaskiem dał radę utrzymać wszystko w miejscu... Dłubiecie to od środka czy jak? Czytałem na forum opinię że tło styropianowe może nawet wypchnąć wzmocnienie wzdłużne (co jest mocno niepożądane :D).


Dodatkowo mam jeszcze problem z samym filtrem... Lepiej dać gąbkę wewnątrz (zamaskowaną np formacjami skalnymi czy zrobić komin bez gąbki jako prefiltra (zwykła plastikowa siatka na rurce od filtra) a dać np. jeszcze jeden korpus przed pompą ale bez wkładu żeby odfiltrować ewentualne elementy stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć jesli chodzi o moje tło to wszystko jest przyklejone silikonem ,moduły też nic nie jest wybierane pełno styropianu .Co mogę zasugerować to kleić do gołego styropianu ,nie smarować klejem .Jeśli chodzi o folie to użyłem grubej ale jak dasz cieńką wzór będzie inny też sprawdzałem .Ale Ciebie interesuje wydmuszka ,tyle dałem kleju 10kg cx5 i 15kg cr65 że spokojnie mogłem wybrać wszystki stropian i pianke i wsadzić skorupe ale chciałem odciążyć akwarium .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zacząłem robić tło ale pojawia się problem... Mianowicie położyłem już 3 warstwę ceresitu (prawie 2,5kg poszło) i mam kilka miejsc pękniętych (te mnie nie martwią bo się zalepi) oraz kilka miejsc z których odprysnęła "okleinka". Czym spowodowane są te "odpryski"? Czy po prostu warstwa ceresitu jest jeszcze za cienka i tak pracuje na słońcu pianka czy o co chodzi?


To co widać to wczesny etap prac ale widać już trochę o co ma chodzić... zastanawiam się też czy nie mógłbym używać innego kleju niż ceresit cx5 bo ten schnie ekstremalnie szybko?

post-15189-14695718304196_thumb.jpg

post-15189-14695718306437_thumb.jpg

post-15189-14695718309034_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.