Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z powodu wielu zapytań na priv postanowiłem opisać jak rozwiązałem symulacje wschodu i zachodu słońca u siebie w zbiorniku, nie będę opisywał jakie mam oświetlenie ponieważ moduł ten można podłączyć pod dowolny odbiornik LED (naświetlacz, belka oświetleniowa, taśma itp.) Do zmontowania całego urządzenia nie jest potrzebna lutownica ponieważ moduł BT-4 ma wlutowane zaciski montażowe.




Symulator oparty na module BT-4 firmy IBIS z Krakowa dostępny do zakupu tutaj:

http://www.ibis.krakow.pl/miekki_start_bt4.html

do pełnej automatyki będzie potrzebny programator czasowy, np. taki:

Programator czasowy Timer cyfrowy LCD na szyne (4408732897) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/44/08/73/28/4408732897@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@44/08/73/28@@AMEPARAM@@4408732897



trochę teorii:

napięcie zasilania – od 5V do 27V DC

pobór prądu (maks.) – 40 mA DC

temp. pracy – 0 …. 60°C

zakres ustawianej mocy – 0… 100%

czas rozruchu – ustawiany od 1 do 99 minut

prąd maksymalny – 10A przy temp. otoczenia 25°C

7A przy temp. otoczenia 60°C

20A z zewnętrznym radiatorem


Moduł ma możliwość regulacji 3 parametrów za pomocą dwóch przycisków znajdujących się na przednim panelu:


MAKSYMALNA MOC KOŃCOWA ODBIORNIKA od 1 do 100%

OKRES STARTU/STOPU od 1 do 99 minut

WYBÓR SCENARIUSZA: 1-miękki tylko stop, 2-miękki tylko start, 3-miękki start i stop

attachment.php?attachmentid=4804&stc=1&d=1407102630


PODCZAS PRACY MODUŁ NIE WYDAJE ŻADNYCH DZWIĘÓW, PO WYŁĄCZENIU ZASILANIA PAMIĘTA WPROWADZONE PARAMETRY, PODCZAS SCIEMNIANIA NIE POWODUJE MRUGANIA LEDÓW



OPIS ZDJĘCIA TYŁU MODUŁU (miejsca zacisków montażowych)

1 – MINUS OŚWIETLENIA LED

2 – PLUS OŚWIETLENIA LED

3 – MINUS ZASILANIA

4 – PLUS ZASILANIA

S – IMPULS WYZWALAJACY



Moduł podłączamy do zasilania oraz do świetlenia LED wg fotografii, zaciski sygnałowe podłączamy do zworki zwartej w programatorze czasowym wg fotografii poniżej.


Teraz wystarczy tylko zaprogramowac timer, ustawiamy 1 program:

ON – godzina rozpoczęcia rozjaśniania LED (czas rozjaśniania ustawiony w module)

OFF – godzina rozpoczęcia sciemniania LED (czas taki sam jak dla rozjaśniania)

KONIEC 


1 moduł służy do zasilania jednego kanału LED, jeżeli mamy np. naświetlacze biale, niebieska i czerwona tasmę , możemy wszystko podłączyć równolegle do modułu i wszystkie urządzenia LED będą się sciemniały jednoczesnie. Jeżli chcemy aby dane kolory lub inne odbiorniki LED były sterowane niezależnie jeden od drugiego potrzeba podłączyć każde z urządzeń LED do osobnego modułu BT-4.


PROPOZYCJA PODŁĄCZENIA:

moduły naświetlające SAMSUNG + taśma czerwona + taśma niebieska

SAMSUNG + taśma czerwona podłączona do modułu BT-4

Tasma niebieska podłaczona bezpośrednio do zasilacza

Po rozjaśnieniu wszystkie LED swieca razem, po sciemnieniu swieci tylko tasma niebieska jako oświetlenie nocne


MOJE ROZWIĄZANIE:

oświetlenie LED włącza się o godz 8.00 do godz 9.30 powoli się rozjaśnia do osiągnięcia 100%

o godz 12.00 włączają się dwie świetlówki i oświetlenie LED zaczyna się ściemniać do całkowitego wyłączenia o godz 13.30

świetlówki poprzez nagrzewanie się ogrzewają wodę dzięki temu nie używam grzałki (temp w akwa utrzymuje się zawsze na poziomie 26-28 stopni C)


o godz 18.30 oświetlenie LED zaczyna się rozjaśniać i o godz 20.00 świeci w 100%

o godz 20.30 wyłączają się świetlówki

o godz 21.00 zaczyna się ściemniać oświetlenie LED i o godz 22.30 rybki idą lulu


takie rozwiązanie działa u mnie od ponad roku (najpierw z belka LED, obecnie z naświetlaczami SAMSUNG) i jak do tej pory nigdy nie było awarii ani zadnych problemów pomimo dość czestych spadków napiecia oraz wylaczenia pradu.

post-14853-14695717960243_thumb.jpg

post-14853-14695717963013_thumb.jpg

post-14853-14695717965093_thumb.jpg

Opublikowano
Jeżli chcemy aby dane kolory lub inne odbiorniki LED były sterowane niezależnie jeden od drugiego potrzeba podłączyć każde z urządzeń LED do osobnego modułu BT-4.



Wtedy chyba jednak lepiej kupić jakikolwiek programator RGB bo koszta już trochę za duże. Świetna recenzja jak zaczynałem z oświetleniem właśnie zastanawiałem się nad tym połączeniem.Jednak wybrałem kontroler ms35.


Mnogość rozwiązań tego samego problemu pozwala na to że każdy znajdzie coś dla siebie.

Opublikowano

Dzięki Rebelde, po Twoim poście kupiłem dwa moduły i po wieelu próbach udało mi się podłączyć pod LEDy i odpukać ale dziś rano wszystko włączyło się tak jak powinno :)

Niestety jeden moduł mi się popsuł bo kable źle przyłączyłem - wyświetlacz albo inaczej mówiąc wejścia 3,4,5,6 fukcjonują ale coś się stało przy 1,2 więc jakby jakiś majsterkowicz był zainteresowany mogę sprzedać za mniej niż 50% czyli po 40 PLN . . .


pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.