Skocz do zawartości

Arcadia Classica Stretch 120-150cm, 47W LED Fresh Water


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pemergency
Opublikowano

Witam serdecznie,


Od dwóch tygodni jestem posiadaczem lampy LED "Arcadia Classica Stretch 120cm" i postanowiłem podzielić się z Wami swoimi wrażeniami z jej użytkowania.


Koszt listwy około 450-500zł, gwarancja producenta 2 lata.


Listwa ma 119cm długości, ale może być zamontowana nad zbiornikiem o długości 150cm, wszystko za sprawą wysuwanych metalowych prowadnic. Oczywiście listwę bez prowadnic można bez problemu położyć na szybach nakrywowych czy wzmocnieniach poprzecznych.


Lampa jest świetnie wykonana, nic nie odstaje, a wszystko tworzy zwartą całość.


Wyposażona jest w następujące diody:


- 9 x 1.5w 10,000k

- 11 x 1.5w 8,000k

- 10 x 1.5w R-G-B

- 12 x 0.24w R-G-B


Łączna moc zestawu to 47W.


Diody są estetycznie zalaminowane, a całość osłonięta kawałkiem pleksi. Sama listwa została wykonana w standardzie IP67, tak więc stała praca pod pokrywą nie stanowi dla niej problemu problemu.


Temperatura pracy zmierzona po 2h świecenia to 50°C.


Lampa zasilana jest z dołączonego zewnętrznego sterownika z możliwością pracy w trzech trybach.


Tryb 1: wszystkie diody zapalone

Tryb 2: Diody czerwone zgaszone

Tryb 3: Diody czerwone zapalone, a wszystkie pozostałe zgaszone.


Sterownik dopinany jest do przewodu wychodzącego z lampy za pośrednictwem okrągłej, 3 pinowej wtyczki, także jeśli ktoś ma akwarium mocno dosunięte do ściany, to dzięki temu rozwiązaniu nie będzie miał problemu z podłączeniem...


Co do samego światełka to moim zdaniem jest go aż za dużo w zbiorniku 120cm, ale zakupiłem ją z zamiarem późniejszej instalacji w bańce 200cm długości.


Lampa wpada w lekki różowy odcień, świetnie uwydatniając kolor moich Redzików :rolleyes: (na filmiku wygląda to bardziej landrynkowo niż jest w rzeczywistości), postaram się nakręcić jakiś filmik na wprost zbiornika jak tylko się ściemni, wtedy będziecie mogli sami ocenić czy światło Wam odpowiada.


Poniżej zamieszczam krótki filmik i kilka fotek (przepraszam za muzykę, to na specjalne życzenie kolegi Dariusza ;))


Odczyty dla lampy 50cm długości


led-stretch-freshwater-readings.gif


14y3igg.jpg


34glrur.jpg


2llcy3b.jpg


htdwk5.jpg


2z82460.jpg


2r44f4g.jpg


2sbtm40.jpg


axnr5g.jpg


11090ra.jpg


23h4ufd.jpg


wvessy.jpg


3482f0x.jpg


2pqkf7m.jpg


2cxwynn.jpg


ej639y.jpg


1_IMG_27481.jpg


00017 - YouTube

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Karol, coś pięknego!


Arcadia i ADA w słodkowodnych baniakach nie mają sobie chyba równych, podobnie jak ATI czy Giesemann w słonowodnej :)


Skąd wziąłeś cenę tej lampy w PL? Chyba, że zastosowałeś przelicznik z funtów :)


Czy jest możliwość podwieszenia lampy nad baniakiem?


PS: świetna recenzja. Krótka, rzeczowa i na temat :)

Gość pemergency
Opublikowano

Cena jest przeliczona z funciakòw. Nie ma możliwości podwieszenia, chyba że zastosujesz specjalne uchwyty, ale standardowo lampa nie ma żadnych otworów pod linki.

Gość pemergency
Opublikowano

piwko lampa ma osobny rząd ledów czerwonych (RGB) w ilości 10x1.5W, które można wyłączyć, natomiast 12x0,24W czerwone (RGB) świecą się razem z pozostałymi diodami i niestety nie da się ich wyłączyć.


Na poniższym zdjęciu masz wyłączone 10x1.5 czerwone (RGB)


3482f0x.jpg


W niedzielę, wieczorem postaram się pstryknąć kilka fotek "lusterkiem" i nagrać filmik, nie przekłamuje tak mocno kolorów jak kompakt, którym robiłem powyższe zdjęcia i nagrywałem film. To pozwoli na dokładniejszą ocenę oddawanego koloru... myślę, że trzy ujęcia dla każdego z trybów na wprost zbiornika, rozwieje wszelkie wątpliwości...

  • 2 tygodnie później...
Gość pemergency
Opublikowano

Filmik pokazujący wiarygodnie, oddawane kolory i moc lampy.


Wszystkie diody włączone:


Malawi cichlids tank 2014 - YouTube

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.