Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Wczoraj dostalem moj zestawik od Przemka :)

Oświetlenie to jedna listwa Power LED ok 142 cm - jest tam ok 6 diod niebieskich i kolo 20 białych. listwa ma dwie wtyczki do prądu : jedną od diod niebieskich i jedną od białych.

Diody niebieskie chcę mieć włączone 24h a białe chciałbym móc rano zapalać w sposób wschodu słońca i wieczorem gasić w ten sam sposób . . . Jakie urządzenie muszę kupić abym mógł symulować wschód i zachód słońca ?!

Niebieskie diody będą oświetleniem nocnym.


Tak na marginesie to jaka jest żywotność diod Power LED ?!

Opublikowano
Witam,


Wczoraj dostalem moj zestawik od Przemka :)

Oświetlenie to jedna listwa Power LED ok 142 cm - jest tam ok 6 diod niebieskich i kolo 20 białych. listwa ma dwie wtyczki do prądu : jedną od diod niebieskich i jedną od białych.

Diody niebieskie chcę mieć włączone 24h a białe chciałbym móc rano zapalać w sposób wschodu słońca i wieczorem gasić w ten sam sposób . . . Jakie urządzenie muszę kupić abym mógł symulować wschód i zachód słońca ?!

Niebieskie diody będą oświetleniem nocnym.


Tak na marginesie to jaka jest żywotność diod Power LED ?!



http://forum.klub-malawi.pl/samsung-5630-t23182p4.html?highlight=5630


Poczytaj trochę ten temat ja posiadam kontroler RGB Conrad MS-35 nie jest taki drogi. Polecam pełna regulacja (zmierzch świt co tylko sobie życzysz łącznie z intensywnością barw) wadą jest że gubi program po odłączeniu prądu. Resztę masz w temacie.


Żywotność ledów zależy od warunków w jakich pracują. Bez podania konkretnego modelu trudno być konkretnym.


PS Witam w klubie posiadaczy oświetlenia LED ;)

Opublikowano

Nie wiem jak ta listwa jest zbudowana , kontrolet RGB nie nadaje się do takich ledów . Do sterowania tym rodzajem ledów służy driver z opcją sterowania PWM .Jeśli w lampie masz potencjometr do płynnego rozjaśniania to jest szansa dołożyć taki generator PWM , jednak jak już pisałem nie wiem jak jest zbudowana twoja lampa .Zadzwoń do Przemka i zapytaj co za elektronika tam siedzi.

Co do trwałości to jest wiele czynników wpływających na czas poprawnego działania,

takich jak jakość samego chipa , prąd z jakim pracuje i odpowiednio dobrane chłodzenie.

Czyli Power ledy mogą świecić od kilku minut do 100000 godzin :-) .

Opublikowano
Nie wiem jak ta listwa jest zbudowana , kontroler RGB nie nadaje się do takich ledów . .

Ja też nie wiem jak Przemek zbudował to oświetlenie led ale ogólnie.

Damian jesteś w błędzie. Sterownik RGB to takie trzy zdalnie sterowane elektroniczne potencjometry i jest im obojętne co tam do nich podłączysz czy prawdziwe RGB czy po prostu trzy sznury białych lub kombinacja białych i niebieskich a nawet czerwonych Power ledów. Ważne by to co podłączasz było sumarycznie w gałęziach na 12V i prąd w gałęzi nie przekraczał dopuszczalnego prądu sterownika np 3 x 2 ampery. Oczywiście trzeba pamiętać także by power ledy nie pracowały na max prądzie.

Taki sterownik 144W ( 3x4A) z pilotem IR44 kosztuje grosze.

STEROWNIK LED RGB PILOT 44 IR 144W NA 2 TAŚMY (4353761687) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img12.allegroimg.pl/photos/400x300/43/53/76/16/4353761687@@AMEPARAM@@12@@AMEPARAM@@43/53/76/16@@AMEPARAM@@4353761687


te maleńkie białe pudełeczko może sterować oświetleniem baniaka 3-4metry w układzie 3 x 4 szt takich ledów. To są diody od naświetlaczy 10W - tylko tu barwa do akwarium a nie na podwórko.

Dioda LED 10W biała 8000-10000K (do akwarium) (4379726651) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/43/79/72/66/4379726651@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@43/79/72/66@@AMEPARAM@@4379726651



sumaryczny maksymalny strumień świetlny to ponad 10000 lumenów.

Sterownik programowalny z PCta - Conrad MS35 do cudeńko któremu żaden driver nie dorówna funkcjami i DonPempello ma rację. Ten sterownik MS35 mimo że zaprojektowany do RGB steruje u niego białym i chyba taśmami RGB. Mam go także więc znam wady i zalety. Możesz na nim zaprojektować swój własny dostosowany do funkcjonowania twoich domowników cykl dobowy z nocą porankiem niskim światłem jak pusty dom itd - pełna dowolność. Jak ci nie wyłączają prądu działa całodobowo.

Opublikowano

Witajcie,


Załaczam tu zdjęcia mojej listwy i wtyczek.

Moim zdaniem listwa świeci zbyt mocno więc po pierwsze chciałbym przyciemnić światło o po drugi móc zasymulować automatycznie wschód i zachód słońca . . . Czy też jestem zbyt wymagający ?

Opublikowano
Ważne by to co podłączasz było sumarycznie w gałęziach na 12V i prąd w gałęzi nie przekraczał dopuszczalnego prądu sterownika np 3 x 2A


I dlatego dajesz driver i dopiero do niego podłączamy generator PWM.

Bo niby w jaki sposób ustawisz prąd w gałeziach ?

Opublikowano
I dlatego dajesz driver i dopiero do niego podłączamy generator PWM.

Bo niby w jaki sposób ustawisz prąd w gałeziach ?



Damian delikatnie daję ci do zrozumienia że twoje rozwiązanie na driverze i PWMie nie jest jedynym możliwym. Nie podważam twojego rozwiązania i nie dążę do sporu z tobą - ale poczytaj. Są o wiele prostsze i o niebo tańsze rozwiązania regulacji jasności ( symulacja świtu/zmierzchu) na dodatek zdalnie regulowane z kanapy przed baniakiem a nawet jednocześnie kilkoma baniakami .

Kończę testowanie swojego światełka " Decco led" i umieszczę temat "LED dla kompletnego laika". Nie mam zamiaru spierać się czy twoje lepsze czy moje. Moje jest uniwersalne do każdego biotopu od amazonii do morskiego a przy sterowniku MS35 zamiast tego białego pudełeczka, daje możliwości o których ty tylko możesz pomarzyć ( proszę o komentarz DonPempello). Dałem też przykład że może walić 10000 lumenów przy 12 szt takich power led cob 10W. Wyjdzie na m2 światło jak ze sceny Teatru Narodowego - co kto lubi.

Każdy największy laik elektryczny jak ma wiertarkę i lutownicę zrobi sam i takie jak sobie wymarzy.

Opis zasady

Staram się nie używać obcych nazw i skrótów tylko dlatego by nieelektronicy zrozumieli.


Jak symulować świt i zmierzch? By to było możliwe musi być taki zasilacz lub podłączone do niego ustrojstwo które będzie wymuszało zmianę ( regulację w dół i w górę ) albo prądu w gałęzi Ledów albo napięcia 12V zasilającego tą gałąż.

Regulacja napięcia jest prosta i tania = ten zaproponowany sterownik z pilotem za 15-30zł.

Zasilaczy 12V pewno każdy ma po kilka w szufladach - ważne by był na 12V i jego moc była wyższa o 30-50% od mocy ledów jakie będzie zasilał, inaczej będzie się grzał i szybko uszkodzi przy naszej pracy po 12 godz na dobę. Jak będzie za słaby to w ogóle się nie włączy bo najczęściej ma zabezpieczenie przed przeciążeniem.

Jak regulować jasność tej diody z poprzedniego wpisu.


Podłącz w szereg z tą diodą obojętne z której strony rezystor 3 ohmy 3 waty i i podłącz diodę ( ma nadruk + ) do styków tego białego pudełeczka +12V oraz drugą stronę do dowolnego koloru R lub G lub B.

Po włączeniu zasilania odpowiedni kolorowy przycisk na pilocie będzie ci regulował jasność tej diody a wyłącznik gasił i zapalał . Jak podłączysz trzy diody, każdą pod inny kolor masz 9 kombinacji oświetlenia. To najprościej jak potrafię opisać. Oczywiście dioda musi być uprzednio przykręcona do radiatora aluminiowego bo inaczej się spali jeszcze podczas prób.

W moim temacie będą zdjęcia i filmiki dla laików, więc każdy sam zbuduje.

Opublikowano

Nie mam zamiaru się spierać :-)

Jeśli jest inna opcja sterowania to ok . Jednak dokładanie rezystorów to po prostu budowa taśmy led z power ledów. A to już więcej energi. Ale cierpliwie poczekam na twoje rozwiązanie.

A to ustrojstwo jak to nazwałeś za zasilaczem do regulacji prądu to właśnie tak zwany driver za 20 zł plus sterownik do wschodu i zachodu za 30 zł .

Czy to jest drogie i skomplikowame ?

Opublikowano
Nie mam zamiaru się spierać :-)

Jeśli jest inna opcja sterowania to ok . Jednak dokładanie rezystorów to po prostu budowa taśmy led z power ledów. A to już więcej energi. Ale cierpliwie poczekam na twoje rozwiązanie.



To dobrze:D

Kolego ja już w dwu baniaczkach widzę jak taka " taśma z 10 watowych ledów COB RGB " śmiga.

Każda dioda to jak łuk ze spawarki elektrycznej - przynajmniej ja tak odczuwam.

Ty to nazywasz budowaniem taśmy led - ja zapewnieniem możliwie długiej pracy dla tanich chińskich power ledów pod pokrywą akwarium. To jest w zamyśle niskobudzetowy projekt z możliwie wysoką niezawodnością. Bogaty kupi gotowe profesjonalne oświetlenie. Sprawy oszczędzania energii są ważne ale i u mnie i u ciebie podobne - twój driver i PWM też się grzeją = trwonią energię, ale bez przesady to nie są już duże straty. Możliwość przygaszenia światła jak wszyscy są poz domem oszczędza więcej niż miesięczne grzanie rezystorów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.