Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Byłem dziś w Leroy Marlin zaszedłem na dział oświetlenia i znalazłem naświetlacz led. Stąd moje pytanie. Wystarczy kupić taki naświetlacz, dokupić wtyczkę, włożyć do kontaktu i już akwarium jest oświetlone? Czy trzeba kombinować z diodami i jakimiś zasilaczami? Posiadam standardowe 200 l, wystarczy jeden taki naświetlacz czy już dwa?

Gość pemergency
Opublikowano
Witam. Byłem dziś w Leroy Marlin zaszedłem na dział oświetlenia i znalazłem naświetlacz led. Stąd moje pytanie. Wystarczy kupić taki naświetlacz, dokupić wtyczkę, włożyć do kontaktu i już akwarium jest oświetlone? Czy trzeba kombinować z diodami i jakimiś zasilaczami? Posiadam standardowe 200 l, wystarczy jeden taki naświetlacz czy już dwa?


Wystarczy, zrobić tak jak napisałeś...


1_DSC01885.jpg


2x naświetlacz LED 6500k

  • Dziękuję 1
Gość pemergency
Opublikowano
Pemergency a jak wysoko zawiesiłeś naświetlacz czy masz wbudowany w pokrywę?


b009d4e2822d68a7e540ab0962c99804.jpg


Odkręciłem 4 śruby od tej części z kablem, przedłużyłem kabel i cała tą duża część (zasilacz w obudowie) umieściłem przy wtyczce. Tym sposobem otrzymałem naświetlacz super slim i zamontowałem go pod pokrywą, 2cm nad taflą wody. Aczkolwiek gdyby było to możliwe to umieściłbym go 10cm nad

  • Dziękuję 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Około pól roku temu zakupiłem dwa naświetlacze LED 10 W (Made in Chiny). Niestety musiałem dokonać w nich paru przeróbek. To co zobaczyłem po ich rozebraniu z lekka mnie zdziwiło. Dioda LED przykręcona dwiema, a nie czterema śrubkami, odblask - podobnie!!! Musiałem też zmodyfikować tak, aby zmieściły się pod pokrywą standard - Wromak. W tym celu oddzieliłem driver od lampy LED - tym samym zwiększyłem bezpieczeństwo przy akwa, ponieważ pod pokrywę dochodzi napięcie 12V oraz zmniejszyłem grubność całej lampy. Po odkręceniu wspomnianych już tylko dwóch śrubek na LEDzie okazało się, że jest pod nią zaledwie "kropla" silikonu termoprzewodzącego!!! Więc wyszlifowałem drobniutkim papierem ściernym powierzchnie po LEDem i posmarowałem ją silikonem z zawartością srebra (używanej pod procesory). Skręciłem całość i na razie działa świetnie. Temperatura obudowy naświetlacza pod pokrywą wynosi około 54*C. Teraz już wiem dlaczego tak często przepalały się te naświetlacze!!! Przypuszczam, że Kol. Pemergency wykonał podobnie, lecz tego nie opisał dokładnie :)

Ostatnie zdjęcie pokazuje aktualny stan mojego akwa.:)

post-14671-14695718405102_thumb.jpg

post-14671-14695718405405_thumb.jpg

post-14671-14695718406905_thumb.jpg

post-14671-14695718408427_thumb.jpg

post-14671-1469571840993_thumb.jpg

post-14671-14695718414321_thumb.jpg

post-14671-14695718425886_thumb.jpg

post-14671-14695718429286_thumb.jpg

post-14671-14695718432086_thumb.jpg

post-14671-14695718433611_thumb.jpg

  • Dziękuję 1
Gość pemergency
Opublikowano
Około pól roku temu zakupiłem dwa naświetlacze LED 10 W (Made in Chiny). Niestety musiałem dokonać w nich paru przeróbek. To co zobaczyłem po ich rozebraniu z lekka mnie zdziwiło. Dioda LED przykręcona dwiema, a nie czterema śrubkami, odblask - podobnie!!! Musiałem też zmodyfikować tak, aby zmieściły się pod pokrywą standard - Wromak. W tym celu oddzieliłem driver od lampy LED - tym samym zwiększyłem bezpieczeństwo przy akwa, ponieważ pod pokrywę dochodzi napięcie 12V oraz zmniejszyłem grubność całej lampy. Po odkręceniu wspomnianych już tylko dwóch śrubek na LEDzie okazało się, że jest pod nią zaledwie "kropla" silikonu termoprzewodzącego!!! Więc wyszlifowałem drobniutkim papierem ściernym powierzchnie po LEDem i posmarowałem ją silikonem z zawartością srebra (używanej pod procesory). Skręciłem całość i na razie działa świetnie. Temperatura obudowy naświetlacza pod pokrywą wynosi około 54*C. Teraz już wiem dlaczego tak często przepalały się te naświetlacze!!! Przypuszczam, że Kol. Pemergency wykonał podobnie, lecz tego nie opisał dokładnie :)

Ostatnie zdjęcie pokazuje aktualny stan mojego akwa.:)



W naświetlaczach firmy VTAC, które instalowałem u siebie wszystko było skręcone tak jak należy, 4 śrubki, pasta pod diodą. Jeśli dobrze pamiętacie, zaliczyłem również próbę naświetlaczy z chin, dokładnie wersji slim 20W, po odkręceniu 4 śrubek mocujących szkło, odblask po prostu wypadł (nie był zupełnie przykręcony i trzymał się na "słowo honoru" :D a dioda przykręcona była jedną śrubką i w 70% wogóle nie dotykała radiatora :cool: Ponieważ światło z nich było dużo słabsze niż z vtac-ów mimo, że miały ponoć dwa razy tyle mocy, wylądowały od razu w koszu, nie warto było ich nawet skręcać spowrotem.

  • Dziękuję 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam czy takie oświetlenie led będzie dobre do akwarium 240 l.:

Oświetlenie LED Malawi 2x100 cm NOWOŚĆ DIODA 5730 (5029335231) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/50/29/33/52/5029335231@@AMEPARAM@@13@@AMEPARAM@@50/29/33/52@@AMEPARAM@@5029335231


czy lepiej odpowiednie świetlówki.

Nie chce aby w akwa było bardzo jasno , ale ciemno też nie.

Opublikowano
Witam czy takie oświetlenie led będzie dobre do akwarium 240 l.:

Oświetlenie LED Malawi 2x100 cm NOWOŚĆ DIODA 5730 (5029335231) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

czy lepiej odpowiednie świetlówki.

Nie chce aby w akwa było bardzo jasno , ale ciemno też nie.




Szczerze ? Za 220 zł zrobisz o wiele lepszą lampę niż ta rura. Wystarczy poszperać na forum , tematów masa na temat ledów.




[300] Malawi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.