Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Chciałbym się dowiedzieć jakie zastosować oświetlenie do standardowego 375l. Pokrywa alu oraz będzie przesuwana szyba pod pokrywa na akwarium. Ryby to saulosi, red red, cobalt, perlmutt. Chciałbym aby oświetlenie uniemożliwiało poprawne wybarwianie się oraz aby przypominało to naturalne jakie panuje w malawi. Tylna szyba czarna, piasek z leroya oraz miodowy lupek, nauczaniec i anubias. Chciałbym mieć nocne oświetlenie w postaci niebieskiego leda. Proszę o podawanie np 40cm listwa biały led 40w 1200lumenów tak abym wiedział co w sklepie powiedziec. Pozdro

-- dołączony post:



Może sprecyzuje dokładniej jakby to miało wyglądać.


Czy taki zestaw pozwoli mi uzyskać takie efekty jak na zdjęciach niżej?



Przypominam iż akwarium ma wymiar 150x50x50 czyli 375L!!!


DZIEŃ:

2szt

Dioda LED 10W biała 14000K (do akwarium) (4258732260) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/42/58/73/22/4258732260@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@42/58/73/22@@AMEPARAM@@4258732260



355760b52ff752aamed.jpg



NOC:

3 szt

Listwa LED BELT1 1x1W aluminium niebieska 402357 (4233413701) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img06.allegroimg.pl/photos/400x300/42/33/41/37/4233413701@@AMEPARAM@@06@@AMEPARAM@@42/33/41/37@@AMEPARAM@@4233413701



bdaafdd9a1ee619emed.jpg

Opublikowano

Hej Mahone,

Takie dwie diody powinny wystarczyć na Twoje szkło. Pamiętaj jednak, że musisz lubić niedoświetlone zbiorniki. Myślę, że dwa źródła światła nie doświetlą Ci równomiernie zbiornika. Efekt który uzyskasz z tych naświetlaczy będzie porównywalny z tym ze zdjęcia! Pamiętaj też, że ledy o dużej mocy potrafią się grzać!


Przeszukaj forum znajdziesz sporo tematów o oświetleniu ;) na pewno pomoże Ci to w budowaniu oświetlenia.

Opublikowano

a więc oświetlenie zrobie na zestawie


OSWIETLENIE AKWARIUM LED 2 X 120 CM 5630 MALAWI (4253812132) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img19.allegroimg.pl/photos/400x300/42/53/81/21/4253812132@@AMEPARAM@@19@@AMEPARAM@@42/53/81/21@@AMEPARAM@@4253812132



z tym że będzie to wyglądało to tak:


2x 130cm biały zimny (każdy po 8000)

1x 100cm niebieski rgb ze ściemniaczem o bardzo niskiej mocy


pytanie teraz w którym miejscu zamontować te 2x biały zimny bo niebieski bedzie przy tylnej ścianie.

Opublikowano
Hej Mahone,

Takie dwie diody powinny wystarczyć na Twoje szkło. Pamiętaj jednak, że musisz lubić niedoświetlone zbiorniki. Myślę, że dwa źródła światła nie doświetlą Ci równomiernie zbiornika. Efekt który uzyskasz z tych naświetlaczy będzie porównywalny z tym ze zdjęcia! Pamiętaj też, że ledy o dużej mocy potrafią się grzać!


Przeszukaj forum znajdziesz sporo tematów o oświetleniu ;) na pewno pomoże Ci to w budowaniu oświetlenia.



Krzysztof wszystko mu dobrze napisałeś tylko Mahone chce gotowe.

Idzie do sklepu i kupuje.

Otóz Mahone nie spotkałem jeszcze sklepowego oświetlenia pod Malawi które spełniłoby twoje oczekiwania poza kombinacją dwu, trzech świetlówek T5.

Poza ogólnym strumieniem świetlnym czyli ile lumenów, co można ustalić oceniając twoje preferencje oraz ilość światła które w dzień pada na akwarium z zewnątrz ( inaczej pod dużym oknem a inaczej w ciemnym kącie pokoju lub przedpokoju bez okien.

Wyjaśnienia też wymaga to twoje wsuwane szkło pod pokrywę? czy jest szczelne?

Moim skromnym zdaniem tylko RGB 10W COB x4 szt dadzą to czego oczekujesz na dodatek ze zdalnym sterowaniem z fotela przed akwarium.

-da ok 1000lm

-da dowolny biotop od Czarnej Wody Amazonii 3000K do morskiego 20000K w tym Malawi 10000-15000K

-da silne piki wybarwiające ryby w kolorach czerwony i niebieski. - wiem bo mam.

-da niebieskie oświetlenie nocne o regulowanej intensywności.

czy jeszcze coś pominąłem?


Mahone na tym zdjęciu widzisz choć jedną rybę czerwoną? - aranżację do zdjęć mają opanowaną dobrze.

Opublikowano

-da silne piki wybarwiające ryby w kolorach czerwony i niebieski. - wiem bo mam.



co to znaczy te piki? Czy ilość lumenów nie wpływa na poprawne wybarwianie się?


Szyba miedzy taflą wody a pokrywą jest na tyle szczelna aby wapień nie parował na zestaw oświetleniowy a akwarium stoi na przeciwko okna południowego które jest bardzo duże 3,5m x 1,5m

Opublikowano
co to znaczy te piki? Czy ilość lumenów nie wpływa na poprawne wybarwianie się?


Szyba miedzy taflą wody a pokrywą jest na tyle szczelna aby wapień nie parował na zestaw oświetleniowy a akwarium stoi na przeciwko okna południowego które jest bardzo duże 3,5m x 1,5m



Jeśli ta szyba jak piszesz - Więc można się pokusić o wykonanie oświetlenia bez wodoszczelności.

Akwarium naprzeciw dużego okna - potrzebny duży strumień świetlny moim zdaniem 1000-2000lm by w słoneczny dzień było widać co pływa w akwarium.

Koniecznie regulowane bo wieczorem oślepniesz - świetlówki T5 odpadają i każde ledowe bez możliwości ściemniania.


Mahone strumień świetlny to tylko siła światła i mierzy się w lumenach.

Równie a może i ważniejsze jest jego spektrum czyli rozkład siły w zależności od wszystkich barw widzialnych.

Wejdz tu i uważnie popatrz na charakterystyki spektralne i obrazki akwarium podporządkowane każdej z tych świetlówek. One mają wszystkie taką samą moc i lumeny a jednak każda daje zupełnie inne akwarium.

http://www.akwarystyczny24.pl/juwel-high-lite-color-t5-105cm1047mm-54w-swietlowka-wybarwiajaca-ryby-i-rosliny-p-4262.html

Zobacz że każda z nich oprócz jakby ogólnego pasma przesuniętego ku niebieskiemu lub czerwonemu ma silne piki w kolorach czerwony, żółty,zielony,niebieski. - to decyduje w jakim kolorze widzisz rybki, roślinki,kamienie i jaka jest średnia barwa czy ciepła czy zimna.

Wszystkie białe zimne ledy nie mają czerwonego piku wybarwiającego więc dlatego na tym zdjęciu z allegro nie pływa tam żadna saulosi ani red red - załapałeś?

Opublikowano

Wszystkie białe zimne ledy nie mają czerwonego piku wybarwiającego więc dlatego na tym zdjęciu z allegro nie pływa tam żadna saulosi ani red red - załapałeś?



To jakie listwy led musiałbym dać abym mógł podziwiać ładnie wybarwione red redy, saulosi i cobalty?


Moga być RGB? Np. takie

OSWIETLENIE AKWARIUM LED 103 CM 60 L16 KOL. - RGB. (4243401610) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img19.allegroimg.pl/photos/400x300/42/43/40/16/4243401610@@AMEPARAM@@19@@AMEPARAM@@42/43/40/16@@AMEPARAM@@4243401610



Nie jestem dobrym elektrykiem i mało się na tym znam więc chciałbym coś co ograniczy się jedynie do przykręcenia kilku śrubek

Opublikowano

Zamordujesz mnie tymi akcjami z Alledrogo.

Kierunek już dobry- ale to ma co najmniej 5 wad.

1/ za mały strumień świetlny bo tylko ok 600-900lm musi być co najmniej x2 albo x4 a to chora kasa wychodzi.

2/ taśmy dają równy rozkład strumienia w całym baniaku - jak świetlówki , więc dla 40-50 cm głębokości słabo doświetlają dno.

3/ diody w taśmach RGB szybko siadają nawet bez tej wody i temperatury pod pokrywą

4/ z tym pilotem nie masz możliwości ustawienia własnych kolorów białych - musi być zawsze IR44 nigdy IR24.

5/ to będą wyrzucone duże pieniądze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.