Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy kolega napewno przeczytał cały temat ?

Jest napisane że przez absorber przepływ ma wynosić od kilku do kilkunastu l/h. Chcesz tak zdławić kubeł ?



Zmniejszyć przepływ zaworami to akurat nie kłopot ale kubeł zasypany purolite to już zdecydowanie przerost formy nad treścią :D

Opublikowano
Nie rozumiem dlaczego by miało się nie przeciskać ? Gąbka od dołu i od góry , wyregulowany przepływ i jest dokładnie tak samo jak przez puszkę.

Inna sprawa to opłacalność , bo rura kosztuje kilka zł :-)



W tą wklejoną rurkę też trzeba do końca wcisnąć gąbeczkę ale od strony wlotu też musi być gąbka i obie bardzo gęste albo jestem w błędzie bo nie jestem narurowy:D

Chyba w narurowcu woda też może się cofnąć jak pompa stanie? chyba że są zawory zwrotne ale to koszt. Pomyślcie a może to się da zastosować w korpusie pod Purolite?

ZAWOR ZWROTNY PALIWA 10MM WYSOKA JAKOSC PLASTIKOWY (4689753604) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img06.allegroimg.pl/photos/400x300/46/89/75/36/4689753604@@AMEPARAM@@06@@AMEPARAM@@46/89/75/36@@AMEPARAM@@4689753604


Ja używałem takich do denitryfikatora i pompka Hydor Pico 400 otwiera przy swoim maleńkim ciśnieniu.


Spreparowany korpus tak by z obu stron były gąbki a woda płynęła od końca do końca załatwia sprawę i daje 1l złoża - chyba.?

Opublikowano
Nie rozumiem dlaczego by miało się nie przeciskać ? Gąbka od dołu i od góry , wyregulowany przepływ i jest dokładnie tak samo jak przez puszkę.

Inna sprawa to opłacalność , bo rura kosztuje kilka zł :-)




Akurat korpus leży mi niepotrzebny także warto by było go wykorzystać. A powiedzcie lepiej zastosować osobną pompkę czy zasilić absorwer z kubła?

Opublikowano
Akurat korpus leży mi niepotrzebny także warto by było go wykorzystać. A powiedzcie lepiej zastosować osobną pompkę czy zasilić absorwer z kubła?


kolego już do formowania wstępnego musisz dać oddzielną pompkę na przeciskanie solanki więc zasilanie z kubła może być tylko do pracy absorbera.

Odpowiedz sama się nasuwa.

Po co spowalniać kubeł jak i tak musisz mieć oddzielną pompkę, ale każdy główkuje po swojemu.

IMHO jedno jest ważne jak to ustrojstwo ma być poza baniakiem to musi być na solidnych pojemnikach ( korpusach) by nie było możliwości przecieków.

Jak leży na wzmocnieniu poprzecznym ( popularnie zwanej spinką) to może być z kawałka rury kanalizacyjnej lub wentylacyjnej za 3 zł:D i to mnie pociąga.

Chyba tak @Damian zrobił czołowy narurowiec i chwała mu że główkuje:D .

Opublikowano
kolego już do formowania wstępnego musisz dać oddzielną pompkę na przeciskanie solanki więc zasilanie z kubła może być tylko do pracy absorbera.

Odpowiedz sama się nasuwa.

Po co spowalniać kubeł jak i tak musisz mieć oddzielną pompkę, ale każdy główkuje po swojemu.

IMHO jedno jest ważne jak to ustrojstwo ma być poza baniakiem to musi być na solidnych pojemnikach ( korpusach) by nie było możliwości przecieków.

Jak leży na wzmocnieniu poprzecznym ( popularnie zwanej spinką) to może być z kawałka rury kanalizacyjnej lub wentylacyjnej za 3 zł:D i to mnie pociąga.

Chyba tak @Damian zrobił czołowy narurowiec i chwała mu że główkuje:D .



To że pompka będzie potrzebna to wiem choćby do płukania ale po prostu chcę uniknąć wkładania i wyciągania pompki z baniaka.

Opublikowano
To że pompka będzie potrzebna to wiem choćby do płukania ale po prostu chcę uniknąć wkładania i wyciągania pompki z baniaka.


No to mnie powaliłeś.:D

A jak chcesz bez wyjmowania pompki i powrotu puścić przez blok solankę??

Opublikowano
No to mnie powaliłeś.:D

A jak chcesz bez wyjmowania pompki i powrotu puścić przez blok solankę??



Zasilanie z kubła z obu stron korpusu mniej więcej takie 2 zawory

Zawór czerpalny podwójny Arco 1/2x3/4x3/4 NOWOŚĆ (4709818552) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img05.allegroimg.pl/photos/400x300/47/09/81/85/4709818552@@AMEPARAM@@05@@AMEPARAM@@47/09/81/85@@AMEPARAM@@4709818552

wiaderko z solanka w wiaderku pompka podpinam dwa węże jedne zawory zakręcam drugie odkręcam i płukanie.
Opublikowano

Taka opcja była opisana przez deccorativo , i zasilanie z kubła czy narurowca też już jest.

Te zwory świetnie się do tego nadają. Tylko jeśli dasz taki układ w szereg z wyjścia kubełka to go strasznie zdławisz. Chyba że zrobisz to na bypasie, ale według mnie za dużo kombinacji . Schowaj tą pompkę za jakimś kamieniem lub tłem i będzie najlepsze rozwiązanie.

Opublikowano
Powiem tak na początku miałem tetre ex700 w 240l ale na którym uruchomiłem akwarium, jak wiadomo ten filtr nie poradził by sobie więc zakupiłem JBL crystal profi e 1501 i przez 2 miesiące chodziły oba, teraz jak już postanowiłem że zrobię absorber chciałbym tetre zostawić (tylko nie wiem czy jako biologa czy mechanika) i pod nią podpiąć to ustrojstwo myślę że to dobry pomysł a według was drodzy koledzy?


Nabazgrałem jak masz to podpiąć i czy to będzie korpus czy rura czy inny pojemnik nie ma znaczenia. Niebieskie linie to przejście na osmoze. Te zawory które podałeś są bardzo drogie lepiej zastosować inne dwa pasujące.


de3194f45e56b23d.jpg

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
    • @Tomasz78 Czym Ty karmiłeś tą mdoke? Kotletami z obiadu? 😁😁 kawał ryby. Cenie takie zdjęcia, bo niestety większość dostepnych fotek to młode ryby, a wiadomo ze właśnie większość życia ryba wygląda tak jak w dojrzałym stadium. Nie możesz (możecie) wrzucać takich klipów z jeziora, bo zaraz będę pakował walizki 😅 jak się zajarałem rybami z Ameryki to wylądowałem nad Orinoko w szałasie, jak tu złapie klimat to skończy się podobnie... @pozner na tą chwilę jednak bez gałęzi. Od lat w kółko tylko Ameryka, potrzebuje urozmaicenia, a nie robić kolejny baniak z kamieniami i korzeniami, tylko wodą z kranu zamiast ro 😉 zaskoczyłeś mnie aż takim przeglądem gatunków, w sensie zeby do tego malawi mix dodać aż tyle mbuny. Z drugiej strony to będzie brutto 2400 litrów, ludzie często mają większą zupę rybną w kilkukrotnie mniejszych pojemnościach. Kilka małych ryb w takich skałach to może być taka sama frajda jak wypatrywanie jakichś małych zbrojnikow w korzeniach. Crabro były moim faworytem od czasu jak jeszcze myślałem o mniejszym malawi, typowo mbuna. Jeżeli znawcy tematu uważają że nadałby się do takiej obsady, to jestem na tak 😁 a jak jest z tym wybarwieniem? Jest szansa na taką głęboką barwę? Metriaclima fainzilberi, samce to dla mnie ścisła czołówka malawi jeśli chodzi o urodę, jednak w kwestiach żywieniowych nie idę na kompromis 😉 musi zaczekać na roślinożerną obsadę. Astatotilapia caliptera - na każdym zdjęciu wygląda inaczej i nie mam pojęcia czego się spodziewać. Na jednych ładna, na innych nic mnie w niej nie urzeka... zamiast niej już chyba postawiłbym na oklepanego yellow. Melanochromis to bardzo ciekawa propozycja. Na plus poziome pasy, bytowanie w skałach... zaopatrze się w dużą lupę i może uda się go czasami wypatrzyć wśród skał gdzieś pod tylną szybą 😄 @Vrzechu racja z tym oznaczaniem, od 20 lat nie rozpisywałem się na forach, nawet nie wiedziałem że są takie możliwości jak na discordzie itp 😅 Twoje protomelasy trzymały się raczej bliżej czy dalej skał? Ciekawe jak poradziłby sobie w większej grupie z kilkoma samcami. @yarowrzucałeś zdjęcia takiego dużego akwarium mbuna? Próbowałem jakoś wejść w twój profil i wyszukać, ale coś mi nie idzie. Może pora dnia już nie taka 😉 Pomału się to klaruje, na tą chwilę mam 9 gatunków, w tym 3 mbuna. Będzie coś kopiącego, wyjadającego, coś w toni i coś w skałach, czyli tak jak chciałem. Dzięki waszej pomocy pojawiły się gatunki o których sam bym nigdy nie pomyślał. W innych mnie utwierdziliscie, a jeszcze inne (czasem nawet te ktore mkalem za pewniaki) odpadają bo zwyczajnie nie można mieć wszystkiego w jednym akwarium... Wiecznie malo🤯 A młoda zaczęła mnie teraz kusić tanganiką 🤫😅 
    • Uzupełnię może trochę swój wpis. W tej części skalnej (powiedzmy ok. 1m.) Twojego akwarium widział bym jeszcze np. Metriaclima estherae, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef.  Do tej części piaszczystej, oprócz acei, mogłyś dodać Gephyrochromis lawsi lub Metriaclima sp."patricki". One żyją w środowisku piaszczystym, więc mogłyby sobie zająć ten dolny poziom. Kilka kamieni by im wystarczyło. Drugi pomysł nie różni się od pierwszego w kwestii aranżacji. Może gałęzi bym nie dał. Co do obsady, to proponuję mix mbuny I non mbuny. Non mbuna to wspomniane przez Ciebie Fossorochromis rostratus i mdoki, albo Cyrtocara moorii. Do tego Exochochromis anagenys lub Dimidiochromis strigatus/compressiceps, Copadichromis borleyi i może ten Protomelas z tematu, ale nie wiem, czy to już nie za dużo. Mbuna to Pseudotropheus crabro, Melanochromis kaskazini, Astatotilapia caliptera i może Metriaclima fainzilberi Maison Reef, choć tu kiepsko mogłoby być z dietą. Może ktoś coś innego dorzuci. Może yellow.
    • A ja powiem, że w tak dużym akwarium mbuna nie jest chaotyczna, a najlepszą rzeczą jaką widzę to wymiana pokoleniowa, w moim akwarium, oprócz śmiertelnych pojedynków widzę również ukrywające się małe, kolejne pokolenia które dorastają. Minusem dużej ryby jest to, że nawet machając ogonem trzy razy, jest już na końcu akwarium.
    • @Tomek_F dla ułatwienia prowadzenia wątku fajnie jakbyś przy wzmiance o konkretnych osobach najpierw wpisał "@" 🙂 Wtedy jak zaczniesz wpisywać nazwę użytkownika to Ci się wyświetla lista i z niej wybierasz osobę. Wtedy ta osoba dostanie powiadomienie że została "wywołana" i łatwiej dopilnować swojej korespondencji 😉 A wracając do Protomelasów to te Labrosusy u mnie pływały ciągle razem. Myślę że jakby było ich więcej to pływałyby grupą. To jest naprawdę piękna ryba. Jeśli chodzi o Dimidiochromis Strigatus to tak jak piszesz, jest w nich coś takiego czego nie da się uchwycić aparatem. Mam je u siebie i dominujący samiec, który jest jeszcze "szczawiem" jak zacznie opalizować to mam wrażenie że jest jednocześnie niebieski, złoty, różowy i srebrny 😅 Płetwy pięknie podkreślone kolorem czerwonym 🙂  Jeśli myślisz o P. Acei to w 100% zgadzam się z @pozner 🙂 Miałem grupę bodajże 7 sztuk w poprzednim zbiorniku. Co prawda ta grupa była za mała żeby pływać w stylu ławicy ale czasami zbijała się w taką gromadę i wtedy robiło to wrażenie. 
    • Tu masz acei w akwarium z gałęziami. https://youtu.be/lTuHhQLRAdo?is=yyj6NZzqNPKMvJsb Ja bym widział gałęzie na całej wysokości akwarium 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.