Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za rady

W projekcie, nie uwzględniłeś miejsca na grzałkę.

Tak było w zaproponowanym projekcie więc myślałem że wejdzie ;)

Czy w takim razie mogę tę komorę powiększyć kosztem komory pompy czy trzeba zwiększyć głębokość kaseciaka



Zasys musi działać pełną mocą tu nie ma miejsca na jakieś regulacje, fizyka wtłacza wodę do środka kasety a nie pompa :), pompa może więcej wody wyrzucać, ale gąbki i złoże się zapychają, więc ograniczanie zasysu to niezbyt przydatna funkcja.



Z tym ograniczeniem zasysu myślałem że przy takim otworze może słabo ciągnąc.

Ale jeśli jest tak jak piszesz to zrobię ciut głębszą tę komorę śmieciową (np. zamiast 0.7 tak z 1.2). Z boków nie chce dawać bo tam będzie moduł skalny. Wiem że można zrobić szczelinę i woda będzie dopływała, ale zasys wyłącznie od dołu powinien chyba lepiej gówienka zasysać.

Opublikowano

Czekaj, bo jak masz 130 szerokość, to wejdzie, sorki za zamęt. Grzałka licz grubość 3-3,5 cm.


A co do samego dolnego zasysu to moim zdaniem nie najlepsze rozwiązanie. Cyrkulacja może się okazać nie naganiajaca kupek pod otwór, tylko w połowie filtra. Lepiej ciągnąć długim wąskim otworem. Tak mi się wydaje.

Opublikowano

Przemyślę to jeszcze



Oj przemyśl:D i takie rady weż pod lupę


1/ Co prawda nie podałeś wymiarów baniaka tylko 600l w budowie a tu ważne jaka głębokość i szerokość oraz bardzo istotne jaka odległość wzmocnienia wzdłużnego od szyby bocznej i jaka jest szerokość wzmocnienia wzdłużnego.


2/ Umieszczenie kasety na szybie bocznej i zasłonięcie kamieniem oczywiście możliwe ale mocno widoczne - moim zdaniem o wiele lepiej i praktycznie jest wersja kasety narożnej wiszącej wzdłuż na tylnym wzmocnieniu wzdłużnym bez suwania w jednym z rogów akwarium. Tak jak myślisz i jeśli baniak szerokości 60cm to policz ile zostało do szyby przedniej a to widać jak cholerka ale jeśli przykleisz prowadnicę do szyby bocznej to masz szczelinę w której utkną ryby - pakują się w najdrobniejsze szczeliny.


Wymiary kasety bez zastrzeżeń i wszystko wejdzie - szczeliny rób jak radzi Rafał 5x 2mm szer i wysokie 5cm zachodzące na dno w całej komorze śmieciowej czyli na 7mm

skimmer i przelot dolny do komory pompy OK wysokość kasety 10cm nad dnem i 5 cm nad piaskiem.


13-14cm odległość wzmocnienia wzdłużnego od bocznej szyby to moim zdanie za dużo i ryzyko pęknięcia szyby - najwyżej 4-7cm a erybka jak nie narzucisz ty to wkleja po całości aż do szyb bocznych i to dopiero trzyma nawet do boków.


a zapomniałem że to ten baniak w ścianie - OK dawaj kasetę na bocznej ścianie

Opublikowano
Oj przemyśl:D i takie rady weż pod lupę ....

.... a zapomniałem że to ten baniak w ścianie - OK dawaj kasetę na bocznej ścianie



Dobrze że doczytałem do końca bo już chciałem coś sarkastycznego napisać ;)


13-14cm odległość wzmocnienia wzdłużnego od bocznej szyby to moim zdanie za dużo i ryzyko pęknięcia szyby...


Henryku i inni którzy tak uważają, proszę nie piszcie takich rzeczy bo to nieprawda.

Z wytrzymałościowego punktu widzenia, jeśli są spinki poprzeczne to czy wzmocnienie wzdłużne skończy się kilka czy kilkanaście cm przed końcem bocznej szyby ma zupełnie marginalne znaczenie (czyt. ŻADNE!)

W moim baniaku (szyba 12mm, wys. 50cm, 3 wzmocnienia poprzeczne), ta odległość mogłaby wynosić nawet 40cm i wszystko byłoby OK.

Opublikowano

Długo nie pisałeś i zapomniałem ten baniak w ścianie.sorki:D a przecież dyskutowaliśmy.

O tych spinkach też jakoś umknęło i prawdę piszesz że jak jest spinka to problemu nie ma. ale jak są 3 spinki to duże kamienie mogą nie wejść.:D

przepraszam i powodzenia bo widzę że ruszasz z wodą.:D

Opublikowano

Panie i Panowie mam problem z gąbką, która jest wypychana do góry. Szerokość komory gąbki 12,2 cm, a gąbkę natomiast przyciąłem o 2mm węższą (gąbka ppi45, wysokość 45cm), prowadnice szer. 0,5 cm. To jest podejrzewam ten problem, że nie jest ona na styk, ale chcę się upewnić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ile kilo ceramiki dla 240 litrów ?

Narazie kupiłem 1 kilo i 60szt. biobal

i pompe hydor pico 1150

i formatke 100x50cm.

jakie gąbki i gdzie kupić najlepiej?

myślę że z projektem i wykonaniem sobie poradzę

tylko właśnie chciałbym się dowiedzieć ile tej ceramiki

DLA przerybionego !! Nie zakładam że tak będzie ale wole mieć zapas biologi

Opublikowano

Ja chcę bez zbędnych cudowań,

czyli gruba gąbka, potem ta 45ppi

potem grzałka potem ceramika z biobalami pomieszana

i to wszystko?

oczywiście pompka i peszel :)

będzie wporzo?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.