Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To i ja się pochwalę połączeniem pompy DCT-4000 z PVC.
Przedstawię samo tylko połączenie z pompą bo głownie tu jest problem.
Przeszedłem się do pobliskiego Brico Marche i zacząłem wydziwiać z różnymi rurkami, kształtkami i natrafiłem na śrubunek (koszt jakieś 11 zł).

IMG_20160903_101859.jpgIMG_20160903_101926.jpg

Następnie wyciągnąłem z niego środkową cześć ten kawałek plastiku z uszczelką i na wcisk wcisnąłem do oryginalnej nakrętki z pompy (wchodzi dość ciasno ale wejdzie).

IMG_20160903_101950.jpgIMG_20160903_102155.jpg

Metalowa nakrętka ze śrubunku pasuje do gwintu pompy, ale nie wiem jak się zachowa metal po dłuższym zanurzeniu w wodzie.

Opublikowano

Darku a co ty nie czytasz forum - w kasetach są  już  od dawna pompy 4000l/h ale wtedy żre tylko 30W  i masz elektroniczne biegi - ale także DCS - 7000l/h - 65W.

Realne wypływy wody z kasety są właśnie takie w przeciwieństwie do narurowca z pompą 25-60 która realnie sika max ok 3000l/h na 3 biegu.

 

Opublikowano (edytowane)

..nie jestem przeciwnikiem kaseciaków ale następnym "atutem" ( nie w każdym przypadku) robi się cena . Przecież Jebao/Jecod DCT-4000

kosztuje 329 zł. Pomijam inne koszty i wiem ,że nie dotyczy to każdego kaseciaka. Ponadto jak się okazuje i z niego woda potrafi opuścić akwarium. Ale widzę również bardzo dużo pozytywów co zawsze zaznaczam. Chodzi mi tylko o część argumentacji która się weryfikuje co absolutnie nie ujmuje jego skuteczności.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano
1 minutę temu, JemioloSeba napisał:

To nadal tania filtracja a że kilku zapaleńców (w tym i ja) kupuje pompy za 400-500 zł niczego nie zmienia. 

..zgadza się Sebastian. Chodzi tylko o argumentację..ale zauważ ,że zaznaczyłem ,że nie dotyczy to każdego kaseciaka bo nie wyobrażam sobie aby Twoje nowe akwa miało skuteczną filtracje na pompie AT200.

Opublikowano

Mam świadomość, że do mojego zbiornika (120 cm) jest za duża ale:
1. zapewne na tym zbiorniku sie nie skonczy,
2. ustawione 2 wyloty bez cyrkulatora,
3. działa na 3 biegu wiec malo pradu dodatkowo na tym biegu u mnie prawie nieslyszalna,
4. skonczylem juz eksperymenty z pompami (4 w piwnicy) i ta jest na moje warunki najlepsza.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ale te filtry działają na zasadzie wyrównania poziomu wody i IMHO pompy po 30W to bezsens, ten sam efekt osiągnie się wkładając np. JVP 102, 12W (ma dziubek do którego można dopasować rurę)

----------------

Nie śledzę na bierząco tematu ale widzę, że początkowe założenia: tanio w produkcji i użyciu lekko się zdezaktualizowały ;) a to były dla mnie główne atuty tego systemu filtracji :( 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.