Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra. To jesteśmy ustawieni. Dziś w pracy jeszcze zapiernicz więc dopiero wieczorkiem coś na Pw wyskrobię ;)

Zostałeś oficjalnie patronem mojego oświetlenia :)


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A ja używam tego:

http://www.ledcompany.pl/moduly_led.php?pro_id=594


Bardzo sobie chwale. Kupiłem rurę dwumetrową w Bricomanie z alu anodowanego, przycialem piłką, i jedna listwa robi za dobarwiajacą wlasnie z tymi ledami. Przy maksymalnym zasileniu, walą po oczach, ale jak ktos chce miec w akwarium słoneczny, afrykański dzień, to przynajmniej przy głębokości akwa, minimum 30 modulow da w miarę mocne swiatlo...

Ja ten wyrób sobie bardzo chwałę. Montaż dziecinnie prosty. Trzeba tylko pamietac o zasileniu dedykowanym do modułów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak naprawde wszystko zalezy od tego jaka bedzie głębokość akwarium i jego długość. Oraz jak mocno chcesz sobie świecić :) Rownież musisz byc pewny, jaki kolor światła chcesz mieć :)

Kolega JemioloSeba prawdopodobnie użył modulow Samsunga białych zimnych i dodał tasmy led niebieskiej. A Ty jak widac, dążysz do RGB, ktore owszem ładnie świeci, ale nie swieci tak jak jasne ledy.

Tak wiec musisz sie zdecydować, jaki chcesz efekt końcowy.

Opublikowano

Masz rację myślę o tych rgb, bo wówczas przy zastosowaniu kontrolera MS35 można by ładnie symulować wschody/zachody słońca, no i mniej roboty przy tym, niż przy dokładaniu niebieskiej belki. Z tego co czytam to odpowiednia barwa światła ok 6500k - 10000k.

Niestety nigdy nie widziałem na żywo jak świecą takie ledy i trudno mi ocenić ile bym ich potrzebował, myślę jednak że jak prześpię się z tym tematem to zdecyduję się na jakiś mix :)

Akwarium będzie standard 120x40x50h

Opublikowano

Przy wysokosci 50 cm bedziesz potrzebował wieksza liczbę modulow białych, zimnych i paru niebieskich oraz kilku czerwonych by wybarwic ryby.

Przy 120 cm długości, listwa 100 cm alu albo wykorzystac blachę alu anodowaną o grubości min. 4-5 mm. Ale takich listw bedziesz potrzebował przynajmniej dwoch, czyli ok. 20 modulow na listwe 100 cm. Na 60 cm mozesz upakować jedna za druga - 12 modulow. Tak jest u mnie. Jeden moduł ma jesli dobrze pamietam, ok 3,5 cm/3,5 cm. Mozesz wiec policzyć, ile Ci wejdzie. Ściemniacz wydaje mi sie, ze gdzies znajdziesz, dzieki temu bedziesz sobie robił powolne rozświetlanie i gaszenie światła, co daje komfort rybkom. Ja mam rgb jako dobarwiajace swiatło.

Przy h=50 cm, akwarium jest pieknie oświetlone, ale nie wali światłem po oczach. Jesli chcesz miec mocne swiatlo, zawsze mozesz miedzy moduły wsadzić z 3 Power ledy, albo mocne ledowe reflektorki. Tu kombinacji moze byc sporo.

Musisz zdecydować sie jaka chcesz miec barwę swiatla, jak jasno.

Jak juz zdecydujesz, pomyślimy razem :) koledzy majacy ledy, sie tez dołączą :)

Opublikowano

No i znowu wyszło że człowiek całe życie się uczy.

Gdybym wiedział o istnieniu Conrad'a jakieś 2 miesiące temu oszczędziło by mi to dużo pracy, a tak niestety sterowanie taśmami musiałem zrobić na Rampie i wyłącznikach czasowych.

Po raz kolejny okazało się że "w kupie siła"

Opublikowano
Kolega JemioloSeba prawdopodobnie użył modulow Samsunga białych zimnych i dodał tasmy led niebieskiej. A Ty jak widac, dążysz do RGB, ktore owszem ładnie świeci, ale nie swieci tak jak jasne ledy.


Dokładnie tak. Użyłem 3 (słownie: trzech) modułów po 6,5 zł

http://softled.pl/pl/p/Modul-4-LED-z...msung-5630/139

+ zasilacz 35zł

http://softled.pl/pl/p/Zasilacz-LED-20W/87

+ taśma led niebieska 15 zł. Świeci znakomicie (jak dla mnie oczywiście) i o wiele jaśniej niż dotychczasowy halogen led. Moduły 5630 mają dodatkowy atut w postaci własnego chłodzenia. Nie wymagają montażu na żadnym aluminium bo mają swój własny radiator w postaci aluminiowej płytki. Ja zamontowałem je na profilu do montażu płyt kartonowo-gipsowych (5,5 zł za 2,6m) i nie nagrzewają się tylko są lekko ciepłe.

Kupiłem łącznie 11 tych modułów bo czytałem, że mniej więcej tyle mi potrzeba. Jak zaświeciłem całość to myślałem, że zejdę z tego świata. Ostatecznie 8 zostało w szufladzie ;)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Ostatecznie 8 zostało w szufladzie

Jeśli kolega zechciałby odsprzedać te 8 modułów to proszę o info na PW :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.