Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście że mam wewnętrzny i mam go tak zrobionego że mam do niego podłączone kolanko do kolanka w górę idzie rurka od deszczownicy(bez dziurek) i do rurki drugie kolanko co dało wylot na równi z taflą. O Rurkę z zew. JUŻ PISZĘ 3 RAZ że nie da rady bo mam tak pokrywę zrobioną że musi być kilka cm pod wodą, bo jak wchodzi do akwarium to rurka styka o górną część otworu w pokrywie.Ale i tak jest pod lekkim ukosem że woda wylatuje z niego na ukos pod górę i burzy wodę. Falownik jest pod taflą zamontowany do góry ale jest w dół także za dużo nie działa , coś tam też wzburzy wodę ale nie za dużo. Jedyne wyjście to zakupić drugi falownik mały jakiś co by był na równi z taflą wody , bądź ten skimmer.




[300] Malawi

Opublikowano

..myślę ,że ilość kolanek i rurek w filtrze wewnętrznym osłabia Ci siłę wyrzutu wody..Ja mam cyrkulator AQUELA 2000 jako filtr wewnętrzny i wylot znajduje się ok. 10 cm po powierzchnią wody i daje radę na 120 cm... Wodę kieruje do góry za pomocą takiej półokrągłej łopatki ( oryginalna w filtrze).Spróbuj bez tych kolanek i rurek..Może da radę..Jeżeli nie to znaczy, że filtr wewnętrzny jest za słaby ..Wtedy daj ten falownik drugi..Albo zmień filtr wewnętrzny na mocniejszy...

Opublikowano

Ale ja mam aquael turbo 2000. No może tak być ale właśnie chciałem by wylot był jak najbliżej tafli wody.Jutro zobaczę jak będzie bez tego działał. Teraz po 1 grudnia zamówię skimmer , albo falownik to już nie będzie potrzebne tak wzburzanie tafli przez obydwa filtry.



[300] Malawi

Opublikowano

...tu naprawdę niema potrzeby aby wylot tego filtra był przy samym lustrze... Będzie Ci łamał lustro tak jak napisałem..A 10 cm pod lustrem wynika stąd ,że korpus mam jak najwyżej czyli równo z powierzchnią wody to wtedy wylot jest 10 cm pod:)) Jestem pewny ,że jak wyjmiesz te kolanka to będzie oki!!

Opublikowano

..dobrze by było gdybyś dół gąbki dal jak niżej a korpus jak najwyżej dokładając rurkę lub dwie między nimi..Gąbka będzie wtedy schowana za tym co chowałeś a góra nie będzie się rzucać w oczy..:)) ale skoro założysz skimer to niema co kombinować;))

Opublikowano

Guban,ja mam identyczny baniak jak twój,i prawie w ogóle nie mam filmu. Wylot z biologa na równi z taflą,na noc robię tak jak kolega piterf.Poza tym mam tylko aquael circulator 2000 z gąbką,wylot z niego jest 18 cm pod wodą,skierowany do góry.

Skieruj wyloty na taflę,i zobaczysz czy pomaga.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.