Skocz do zawartości

Mętna powierzchnia wody w nowym akwarium


Quass1m

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów


Niedawno postanowiłem założyć pierwsze od dawna akwarium i padło na malawi. Zbiornik zalałem 7.10.2013. Tego samego dnia wlałem JBL Denitrol i Aqua-art Safe Water. Niestety mam obecnie problem ze zmętnieniem powierzchni wody zbiornika. Wyglądem przypomina to nieco rozlaną benzynę. Na dodatek widoczne są bąbelki.


Oto link do filmu:

www.youtube.com/watch?v=kdmA-Jd31Sk


I dzisiejsze zdjęcia zbiornka:

http://image.bayimg.com/d2195df3abe13b93af69781b7fb615bdfb9c98ea.jpg

http://image.bayimg.com/75dfe0dd92654110a9016e4dc31762e4473d677b.jpg


Zmianę zauważyłem wczoraj rano, tj 15.10.2013. W stosunku do filmu ilość bąbelków się nieco zwiększyła. Woda mimo to pozostaje idealnie czysta. Kontrast czarnego tła i niemal białego podłoża na zdjęciu nieco to przekłamuje. Co do zmian to nie wiem czy nie mają one związku z WYŁĄCZENIEM lampy UV 12.10.2013. Na początku wlałem dużą dawnę Denitrol'a (zalecaną na start). Aż do dzisiaj dolewałem po ok. 10ml dziennie też wg instrukcji. Nie wiem niestety jaki dokładnie wpływ ma światło UV na rozwój bakterii nitryfikacyjnych.


Co do zbiornika:


  • 120x50x50cm 300l OptiWhite

  • Oświetlenie LED Diversa Intenso 33,1W

  • Filtr zewnętrzny HW303B z lampą UV 9W. Lampa włączona od zalania do 12.10.2013. Obecnie wyłączona.

  • Filtr wewnętrzny AquaEl Circulator 1500l/h ze średnią gąbką. Na ten moment ma przede wszystkim ruszać wodę oraz zbierać pył z piachu.

  • Kamienie zebrane nad wybrzeżem Chorwacji (Nie wiem jakiego pochodzenia). Wyczyszczone ze skorupiaków w szczelinach i następnie wygotowane.

  • Podłoże - piasek 'z atestem' z OBI (oczywiście dobrze przepłukany).



Parametry wody niestetey (na razie) niezbyt dokładne. Do dyspozycji mam tylko test kropelkowy Zoolek NH3 i niewiele warte paskowe Easylife 5in1 więc reszta parametrów tylko orientacyjna.


  • pH 8

  • KH 16

  • GH 16

  • NO2 0

  • NO3 10ppm (gdzieś pomiędzy 0 a następnym oczytem ze skali)

  • NH3 0



Takie same parametry ma woda kranowa i utrzymują się one od założenia zbiornika.


Jak widać na filmie tafla wody się załamuje. Jutro postaram się zostawić akwa z założonym napowietrzaniem ale nie wiem czy to coś zdziała. Proszę o pomoc z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy film bakteryjny powoduje takie ilości bąbelków na powierzchni?


Nic nie bój tak tez się robi ;-) !! Ja jak miałem film bakteryjny to właśnie też się takie robiły. Montuj skimmera czy bąbelki i po kłopocie lepsza wymiana gazowa będzie w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej przez kilka dni nie widzałem żadnych bąbelków. Nawet 1 sztuki. W filtrach niczego nie zmieniałem. Ten film bakteryjny wygląda na żywo naprawdę paskudnie i trochę mnie wystraszył. W takim razie zamontuję pewnie skimmer i będę czekał na zmiany.


BTW, czy ktoś wie ile dojrzewa podobny zbiornik przy zastosowaniu wyłącznie JBL Denitrol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz obejrzałem filmik. Widzę,że masz wylot z filtra pod taflą wody,i tafla jest łamana za słabo! ustaw go na równi z taflą wody lub ciut ponad taflę,tak żeby wyrzut wody z filtra powodował powstawanie bąbelków na tafli.Ja mam tak u siebie,i nie mam filmu bakteryjnego.

Ponad to powinieneś założyć prefiltr,na rurkę ssącą od kubełka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem problem i filmem bakteryjnym.

Jednak z radą przyszedł mi jeden z forumowiczów i powiedział o tzw. gwizdku. Zrobiłem go sam z kawałka węża od odmulacza założyłem na wylot z filtra kubełkowego i film się skończył ;)

Proszę o to link do tematu, pokazane jest jak go zrobić i założyć:

http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje/topic/diy-skimmer-powierzchni-wody-27140.html


Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.