Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

FBF = fluidized bed filter,czyli złoże biologiczne to upłynniony substrat = piasek w ciągłym ruchu.Czyli do rozwoju bakterii dostepna jest cała powierzchnia ziaren piasku a ta "po rozłożeniu" jest ogromna. I na tym polega ten pomysł.


A do korpusów narurowych możesz nakłaść sobie czego tylko chcesz,żywice,pochłaniacze,ceramikę,węgiel itd.

Opublikowano

Jeffik w 10cali wchodzi około 1litra denitrate seachemu a jest on troszki drobniejszy od matrixa więc jego powinno wjechać około 900-1000ml. A więc w 20calowym myślę , że około 2000ml.

Opublikowano

Stasiu z racji tego, że przez okres ok. 2 miesięcy "napatrzyłem" się na matrix w opakowaniu 2000ml to wg. mnie do korpusu 10 cali (ten który ma Krzysiek) wejdą właśnie te 2 litry. Do 20 cali wejdzie ok. 4000ml.


Pzdr.

Opublikowano

No, Maćku muszę cie mocno rozczarować ale masz słaby wzrok ;-) !! Tak jak pisałem powyżej denitate seachemu zmieściłem 1000ml w 10 calowym korpusie, a matrixu wejdzie deko mniej ze względu na to, że pojedyncza ceramika matrixa jest większa, od denitrate seachemu. No chyba, że masz gumowe korpusy to i ze 6000ml wejdzie ;-).

Opublikowano

Matrix Seachem w korpusie 10 cali to mniej więcej 700ml. Więcej nie wejdzie, chyba, że zamontujesz rurkę 1/2 cala. Ja mam w środku 3/4 cala i wchodzi tak jak pisałem.

Nie dawaj sznurka 50 mikronów bo to bez sensu. 100 mikronów cedzi wodę bardzo dokładnie, przynajmniej u mnie. Grundfos Alfa 2 25-40 potrafi się zamulić przy 100 mikronach po tygodniu. Tak więc proponuję wziąć mocniejszą pompę, np. Alfa2 25-60. Ja mam słabszą i teraz kombinuję z wkładami mechanicznymi. Od niedzieli będę testował ocieplinę wysokopuszystą. Zobaczymy jak się będzie sprawować.

Na biologa polecał bym właśnie korpus 20 cali, ponieważ tak upchniesz spokojnie 1,5 litra matrixu a tego to już będzie znaczny nadmiar jak na 375l.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Super! Dzięki!


Będę składał zamówienie do akwarystyczny24 na jedzonko dla pysi więc zdecyduje się zamówić AZOO ACTIW FILTER 4W1. Jest w promocji a jak nikt nie ma opinii to będę królikiem doświadczalnym;)

Montuje na rurach 3/4. Do korpusu 20cal wlałem 2,5l wody więc śmiało zamówię 2l AZOO i wrzucę tak aby jeszcze została miejscówka z góry lub na dół na purigen. Sam jeszcze nie wiem jak lepiej;)


Śmiało można rozrysować co i jak, korpusy są, jutro w pracy dokupię resztę "dupereli" z pex-a a na pompę muszę poczekać ok 16 września bo będzie zastrzyk kasy od żony na urodziny:D.

Mocniejszej nie będę kupował bo za 2m więcej podnoszenia nie będę płacił kilka stówek więcej a i W więcej ciągnie.Sądzę, że dam radę tą 25-40 bo mam prostszy układ systemu niż Wy. Dlatego wiedząc, że pompa mocniej wyrzuca dam za pompą korpus z 50micro i dalej tylko biolog będzie. A przed mam jedynie jeden korpus 100micro więc pewnie ten będzie najczęściej wymieniany. Jak 50micro będę musiał często wymieniać to wyjmę purigen z biologa i wsadzę w ten korpus.


To do dzieła!:D

Opublikowano
Do korpusu 20cal wlałem 2,5l wody więc śmiało zamówię 2l AZOO i wrzucę tak aby jeszcze została miejscówka z góry lub na dół na purigen. Sam jeszcze nie wiem jak lepiej



Chyba nie masz zamiaru pakować purigenu w jednym korpusie z innym złożem ??????

Purigen musisz mieć na bypassie ponieważ siła wody go wydmucha w kilka sekund. Także za pompą musi być na jednej rurze biolog z korpusem 20cal na drugiej rurze sam zawór jako bypass(na czas nie kombinowania przy narurowcu zawór cały czas będzie zamknięty) i na trzeciej rurze zapodaj dwa korpusy 10cal z dowolnymi wkładami np. purigen i phosfoguard czy węgiel.

Jeżeli chodzi o korpus za pompą z wkładem 50mic. jest bezsensu. Tak jak lufa555 pisał sznurek 100mic. daje w zupełności radę , a taki dodatkowy korpus tylko będzie zagłuszał pompę.

Opublikowano

Może nie ma co nabijać postów więc wejdę na czat i ugadam się bo do końca nie kumam:D chyba jestem w czarnej d...:D

Myślałem że dodatkowy zawór do regulacji stosuje się w przypadku piasku bo jest drobny i może wyrzucać do baniaka a nie w przypadku wkładu ceramicznego, który jest dużo większy. Wybrałem ceramikę po to by tego dodatkowego balastu uniknąć jak dodatkowy obieg z zaworkiem i pilnowanie regulacji. A co do purigenu to, że takie jest ciśnienie, że pańczochę (woreczek) mi rozsadzi i all wysypie się do baniaka?

Sądziłem też, że załatwię to wszystko szeregowo tak jak pisałem w pierwszym poście:(


To teraz wbiłeś mi gwoździa:D




P.S. Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności dla kolegi Meszka po której rozmowie można zamknąć temat...Już wiem co gdzie jak i dlaczego Dziękuję!

Opublikowano

Bypas to fajne rozwiązanie do każdego wkładu bio na instalacji zamkniętej,narurowej. Inaczej nie masz kontroli nad przepływem. Tak jak napisano wyżej,lekkie kulki matriksa zostaną wypłukane tak samo jak piasek w fbf. Obejście jest konieczne. Sprawa prosta: odgałęzienie i zawór do tłumienia przepływu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.