Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Obecnie w 112l mam FAN2 - przez 2 miesiące posiadania malawi (akwarium było dojrzałe, gdyż od lutego 2013 miałam ogólniak, woda więc została w 60% stara) miałam niemalże krystaliczną wodę, ale od około 3 tygodni męczy mnie mega brudna (żółto - zielonkawa woda). I mniemam, że może być to wynikiem wprowadzenia do akwarium nowych kamieni (na forum tutaj pytałam - podobno to zwykłe otoczaki). Kamienie odpowiednio przygotowałam. Teraz, gdy po podmiankach wody częstych (2 - 3 razy w tygodniu) problem nie znika myślę, że to być może zakwit.

W akwarium mam 11 sztuk młodzieży (od 1,5 - 4 cm) Saulosi - do redukcji.

Chcę wymienić filtr i kupić albo Unifilter 500/750UV tak aby była lekka nadfiltracja lub Aquael FZN2 kaskadę. Na temat jednego jak i drugiego naczytałam się w necie dobrych rzeczy. Nie potrafię zdecydować, na stronę UV przemawia ta dioda sterylizująca, która być może pomoże mi w walce z zakwitem na korzyść kaskady... wiadomo! Pyski dorastają, wiadomo więcej brudzą, FAN2 mam ustawiony na maska, do tego włożyłam taki mały filterek z deszczownicą - więc w dumie chodzi 1 i pół filtra a woda brudna :/ Bardzo proszę o opinie i pomoc w wyborze.

Opublikowano

Kup od razu filtr zewnętrzny kubełkowy, a w środku zostaw FAN2. Ta kaskada też po pewnym czasie będzie niedomagać z biologią.


Pamiętaj, że takie akwarium to minimum i w dodatku jednogatunkowe.

Opublikowano

Filtr z lampa uv nie potrzebny,ja na twoim miejscu bym zainwestował w większy baniak:D,zasada prosta im większy baniak tym mniej roboty z odchodami -w małym baniaku zawsze zobaczysz ten syf.

Ja mam w środku mechanika i falownik a na zew.biologa(fluval 405 cały z ceramiką) i wodę mam kryształ.


A możesz dodać bakterie biodigest one nie zawierają pożywki wiec mogą ci pomoc.

Opublikowano

bobanr - dzięki i wiem, wiem oczywiście tylko Sauloski!

bajron1984 - wieksze bym bardzo chciała, niestety ale finanse na to w tej chwili nie pozwalają, no i miejsce w mieszkaniu :(


Czy do kaskady moge - oprócz zwykłej gąbki, włożyć watę perlonową i ceramikę? Chcę aby efekt był jak najlepsze. Czy ten filtr + FAN2 dadzą sobie radę z zakwitem - jeśli to zakwit a nie efekt zbyt słabej filtracji?

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Jak bym był na twoim miejscu na pewno w środku dałbym jakiegoś mechanika, tylko z gąbka co by ten syf zbierał(czyść go z 2 razy w tyg)a jeżeli nie masz możliwości by na zewnątrz dać filtr tzw.biolog to w ,środku włóż drugi filtr tylko z ceramika i daj te bakterie.I częste podmiany wody nie są wskazane,ja mam duzy baniak i u mnie inwazja glonów rozkłada się na cały baniak fajnie ,nawet wygląda baniak zielony no ale woda kryształ a to dzięki biologowi bo to on głownie tu odwala brudną robotę bez biologa żaden baniak długo nie pociągnie.Jak masz możliwość to zrób testy wody testami jbl.

Opublikowano

bajron1984 akurat glonek na kamieniach jest tutaj mile widziany, ale mnie chodzi o glon w wodzie, zakwit. Jestem właśnie zainteresowana filtrem z możliwością włożenia wkładu biologicznego tzw ceramiki - dobrze to rozumiem, że ceramiczny wkład jest pożywką dla dobrych bakterii? Tylko widzisz 2 duże filtry w 112 to chyba nie jest dobry pomysł...

Bakterie polecone przez Ciebie zamówię. Dzięki.


edit: jest możliwość zamontowania kaskady :) ja myślałam, że mówimy o kubełku, no kubełki są troszkę za drogie.

Opublikowano

Kaskada wypełniona bioceramiką na 4/5 ryby wystarczy żeby ogarnąć biologię.

Wkład ceramiczny nie jest pożywką dla bakterii, one na niej się osadzają. Pożywką dla nich jest to co ryby wydalą.

Opublikowano

Dzięki tak zrobię! Kupię FZN3 będzie skuteczniejszy, włożę ceramikę i watę perlonową - podobno działa na zakwit, zostawię FAN2, zaciemnię akwarium, dołożę bakterie. Odezwę się za jakiś czas czy to podziałało jeśli tak, też będę mogła doradzać.. Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.