Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie sznurek 100micronów daje radę 2 tygodnie ! Ale po tygodniu zdejmuję 1/3 sznurka(tę część brudną) i aleluja i do przodu ;-). Jeżeli chodzi o pompę to fakt u mnie jest 25-40 ale mnie to nie przeszkadza , jest Ok.
No właśnie, a ja nic nie odwijam. Moim zdaniem, po to robi się filtrację narurową, aby była jak najmniej absorbująca i bezobsługowa.

Łatwiej i szybciej wypłukać gąbkę z filtra wewnętrznego niż odwijać co tydzień kawałek sznurka.

Opublikowano

Jak co komu ! Wymiana sznurków trwa około 10min i mnie to nie przeszkadza. Bardziej przeszkadzały by mi koszty utrzymania pompy 25-60 , ponieważ przy alfie2 to są dodatkowe 22W/24h.

Opublikowano
Jak co komu ! Wymiana sznurków trwa około 10min i mnie to nie przeszkadza. Bardziej przeszkadzały by mi koszty utrzymania pompy 25-60 , ponieważ przy alfie2 to są dodatkowe 22W/24h.
No to szybki jesteś;) A przeliczałeś te koszty w skali roku?
Opublikowano

Jeżeli to co pisze aarset, czyli wkłady 100mikronów przez 3 tygodnie bez strat w przepływie, ekonomiczniej wychodzi założenie mocniejszej pompy.

Opublikowano
A przeliczałeś te koszty w skali roku?


Padło pytanie więc trza odpowiedzieć. A więc tak;

Koszt prądu większej pompy około 100zł / link do kalulatora prądu - http://www.calculla.pl/pl/koszt_pradu

Koszt wkładów sznurkowych;

Wymiana wkładów co 3 tygodnie. Na jedną wymianę potrzeba 2 wkłady.

48tygodni w roku podzielić na 3 = 16 podmiany po 2 wkłady za 8 złote daje nam

16 x 8= 128złoty. To jest koszt wkładów u aarseta.

Koszt moich wkładów;

48tygodni w roku podzielić na 2 = 24 x 8 = 192 zł

Różnica wynosi 64zł.

Podsumowując - aarset zaoszczędził na sznurkach 64zł

stan76 zaoszczędził na prądzie 100zł

A więc opcja moja jest nadal tańsza. Oszczędność w skali roku wynosi 36zł.

Ale ogólnie rzecz biorąc, za 36zł rocznie nie ma sensu zakładać słabszej pompy i kombinować z wkładami( no i urlop 2 tygodniowy).


Aarset ma rację i przy następnej instalacji narurowej wezmę pod uwagę montaż większej pompy.

Opublikowano




Aarset ma rację i przy następnej instalacji narurowej wezmę pod uwagę montaż większej pompy.



Myślę dokładnie tak samo. Póki co będę testował wkłady. Jak to nie wypali, wstawię mocniejszą pompę.

Opublikowano

stan76 a dlaczego 48?


Przy 52 tygodniach w roku musisz dodać odpowiednio po: 1 i 2 wkłady. Różnica się nieco zmniejsza.


Czy można powiedzieć, że wychodzi na to samo? Prawie.


Dochodzi jeszcze koszt zakupu pompy.

Opublikowano
stan76 a dlaczego 48?


Przy 52 tygodniach w roku musisz dodać odpowiednio po: 1 i 2 wkłady. Różnica się nieco zmniejsza.


Czy można powiedzieć, że wychodzi na to samo? Prawie.


Dochodzi jeszcze koszt zakupu pompy.



No tak masz rację ! Moje nie dopatrzenie.

Rzeczywiście różnica się zmniejsza pomiędzy arseta ,a moim rozwiązaniem(tylko bardziej potwierdza zasadność przejścia na większą pompę). Różnica w cenie pomiędzy pompą alfa2 25-40 , a 25-60 wynosi około 50zł. Nie jest duża biorąc pod uwagę, że jest to koszt jednorazowy.

Nadal wychodzi na to, że rozwiązanie ,,arsetowe'' jest lepsze.

Opublikowano

Ja już sam nie wiem o biega. W zeszłą niedzielę wymieniłem wkłady na nowe i do tej pory nie zauważyłem wyraźnego spadku wydajności, FBF działa tak jak na początku. Filtry są brudne, ale akwarium jest ładnie pozamiatane. Jutro odwinę część sznurka i sprawdzę jak długo ociągnie na odwinięciu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.