Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

1.

Bardzo proszę o spostrzeżenia i uwagi co do mojego narurowca ( załącznik). Wiem, że jest nie idealny stąd moja prośba o sugestie.

Cały układ na zgrzewanych rurkach 3/4 - 28

Chcę część przed wlotem (2 korpusy) do pompy zamienić na klejone NIBCO 1" w celu zmniejszenia przepływu. Co o tym myślicie?


2.

Zastanawiam się jeszcze na drugim nanrurowcu w moim baniaku zamiast kubełka.

Dla wygody czyszczenia i niewykorzystanym zapleczem w szafce .

Narurowiec składałby się z 2 korpusów jako mechaniki i szeregowo 3 korpusów z bypassem (2 ceramika i matrix oraz zapasowy.)


Co o tym myślicie.

post-13130-14695714754151_thumb.jpg

Opublikowano

Mam pompę najnowsza grundfos alpha2 25-60 (3-33W)a do drugiego narurowca zamierzam dać alpha2 L 25-60 ale starszy model. (7-45W). Obecna pompa pokazuje mi na III biegu przy 33W-tach 1,2m3/h przepustowość. Trochę mało chyba ?:(

Opublikowano

Cześć kolego,

Ad1. Generalnie schemat na pierwszy rzut oka jest ok, ale jednak nie do końca naniosłem na nim poprawki. Uważam że to powinno usprawnić przepływ wody przez układ. Zamień też, tak jak ci wskazałem miejsce fbf-a i zrób go na oddzielnym bypasie, będziesz miał mniej problemów z regulacją. To czy zrobisz to z klejonki czy zgrzewane, to generalnie twoja sprawa, ja jestem za klejonką. Co do zwiększenia średnicy przed pompą do 1", też o tym myślałem, jednak w ostateczności zrobiłem 3/4, jak resztę układu. Jaki to by przyniosło efekt? teoretycznie powinien być większy przepływ, nurtuje mnie jednak pytanie, czy przez zwiększoną średnicę nie osłabi się moc zasysu?

3e62.jpg


Ad2 Nie dawaj 2 korpusów na mechaniki szeregowo, bo to da praktycznie taki sam efekt jak by był jeden. Pierwszy się zapcha szybciej a drugi będzie prawie czysty. Tak więc rozwiązanie równoległe jest lepszym rozwiązaniem. Trzy korpusy na bypasie z tym co proponujesz można spokojnie montować. Tu jednak przy takim układzie pomyśl nad takim rozwiązaniem, Przed pompą jeden korpus z gąbką naciągniętą na szkielet o sznurków jako pre-filter dla ochrony pompy, za pompą dwa mechaniki równoległe, i dwa trzy korpusy na bypasie. Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuje

Zamieni FBF'a z purigenem ale jakie ma znaczenie zmiana przed pompą??? Równolegle moim zdaniem jest w obu przypadkach (Twoim i moim), chyba że się mylę.

A drugi miałem zamiar zrobić na 2 korpusach równolegle przed pompą (sznurki lub takie cudeńku z gąbkami w środku : http://www.woda.com.pl/index.php?p283,fceb10-pusty-wklad-10-cali-obudowa-do-zasypania-zlozem) i 2-3 szeregowo biologia z bypassem.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Drodzy forumowicze, a co ile zmieniacie wkłady sznurkowe? Trzeba wymieniać jak spada przepływ - to jasne bo jest brudny, ale czy jak przepływ wody po 1 tyg dopiero spadł mi o 10% i włączyłem III bieg to wymieniać bo już za długo pracuje i NO3 może skoczyć?? Chodzi mi o to czy może być np 3 tyg i z wodą nic się nie dzieje pomimo zasyfionego filtra. Wiem, że parametry trzeba mierzyć itp. U mnie po 9 dniach NO3 na poziomie 30, ale mam zamiar podmienić wodę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.