Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio bawiłem się pianką i troszkę malowałem :mrgreen:

Więc do wykonania tła 3d zastosowałem :

-piankę montażową

-nóż ostry!

-klej odkształcający Atlas bo nie było CR65 Ceresit

-farby(emalia akrylowa)

-styropian

-lutownica

A oto efekty mojej pracy,jak na początek nie jest zle;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6718188dd6dfd0b8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb82eba8b5c57ead.html

I moduły ze styropianu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54c9cdaad6f21938.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b15cde3468b4d2f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/937c9d09de438377.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d91bedfa8c22040e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55ea88aa2509c760.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f9882daf3051820.html

Z racji tego że sprzedałem szkiełko tło i moduły również zmieniły właściciela ale postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Jakiego styropianu użyłeś by uzyskać tak duże moduły, i by tak ładnie można było je odrobić. Z reguły styropian się kruszy i łuszczy, u ciebie krawędzie są równe i wyraźnie cięte

Opublikowano
Jakiego styropianu użyłeś by uzyskać tak duże moduły, i by tak ładnie można było je odrobić. Z reguły styropian się kruszy i łuszczy, u ciebie krawędzie są równe i wyraźnie cięte


Jedno słowo: lutownica :)

Opublikowano

Do cięcia (obrobienia ) styropianu posłużyła mi lutownica,styropian 10 sklejony jeden na drugim za pomocą kleju,teraz do tak dużych modułów zastosował bym przy najmniej 50 zależy jaką chcemy uzyskać forme.Jak wrócę z pracy to linka za podam dla lepszego zrozumienia o co chodzi.

Jeśli chodzi o próby to sprecyzuj pytanie.Oczywiście były robione parametry wody w normie,jeśli chodzi o montaż to za pomocą sylikonu akwarystycznego

Opublikowano
Jeśli chodzi o próby to sprecyzuj pytanie.Oczywiście były robione parametry wody w normie,jeśli chodzi o montaż to za pomocą sylikonu akwarystycznego
O to mi chodziło, miałem obawy co do wyporności i kruchości materiału ale jak testowałeś i nic nie pęka to OK :)
Opublikowano

Malowanie polega na tym że kryjemy moduły tło białą farbą akrylową i czekamy aż wyschnie następnie kryjemy drugą warstwą kolor według uznania i czekamy aż podeschnie(nie może wyschnąć całkowicie)i ścieramy wszystko gąbką w szparach,rowkach zostaje kolor z warstwy drugiej efekty widać na foto.Jest jeszcze druga metoda malowania ,,suchego pędzla" polega na namoczeniu pędzla w minimalnej ilości farby prawie suchy i pomalowaniu elementu efekt ten sam co wyżej.Wszystko o czym pisze i co robiłem zaczerpnęłem z tych linków

I obiecane linki:

[ame]

[/ame]

[ame]

[/ame]

[ame]

[/ame]

Farby jakie stosowałem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e8d68735dfc5909.html

  • Dziękuję 4
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Szkiełko się kompletuje,stelaż zbija a w między czasie zrobiłem tło do przyszłego baniaka 160x55.

Materiały te same co we wcześniejszych moich postach :P

-styropian 20mm

-lutownica

-farby akrylowe

-klej odkształcający Atlas

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d80dfedf26314b0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f4a535991081411.html

Łączenie siatka i klej do styropianu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/efd4cdc1e7d84193.html

Tynk wiejski

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/279b2e53f0515963.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f71d6a759e8b9c1.html

Malowanie pierwszej warstwy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99b8e75b084ce323.html

Druga warstwa

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1140b1bcc46fc04a.html

Efekt końcowy,dojdą jeszcze moduły ale to już przedstawie jak wszystko będzie hulać

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/397412caf324f29c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b475a052a05de48.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2064b4b075b12b93.html

Łączenia oczywiście nie będzie widać zespolę je tą samą metodą co wykonałem tło

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.