Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Metraclima Gold Kawanga jak dotąd uchodziła u mnie za bardzo spokojną rybcie.

Nie zaobserwowałem żadnej agresji wewnątrz gatunkowej a tym bardziej poza gatunkiem. Nie jest panem akwa, jest nim Luwino Reef.Kawanga schodzi jemu z drogi. To tyle ogólnikowo

Chciałem podzielić się spostrzeżeniem w hodowli M Gold Kawanga. Posiadam trzy dorosłe samce wielkości około 13/14/15cm

Do tej pory największy był samczykiem alfa. Pozostałe dwa nie wybarwione wcale, całkiem podobne do samiczek. I tak płynęło sobie życie do obecnego tygodnia.

Dwa zdominowane samczyki zaczęły upominać się o władze. Przebiega to w następujący sposób. Jak w akwarium jest zapalone światło rządzi samczyk alfa. Ale po zgaszeniu światła czy to za dnia czy na noc, zaczyna się wojna itd. Dwa samczyki zdominowane przejmują władzę. Rozpoczyna się niesamowita walka, pluski i harmider w akwa. Dwóch na jednego. Samczyk alfa oczywiście nie daje rady wiec "schodzi do podziemia", traci kolorki i "okupuje" jednego z kamieni. Dwa pozostałe nie poprzestają na tym ze wygrały. Walczą ze sobą o prym w akwarium i nad samiczkami. Wygrywa ten najmniejszy ale widocznie silniejszy. Król ciemności rządzi sobie do nastania jasności. Role się odmieniają. Zdetronizowany samczyk alfa czyli ten największy pokazuje swoją siłę i wywalcza prym w akwa, do kolejnego nastania ciemności Tak oto historia z tymi Kawangami

Czy ktoś się może wypowiedzieć na temat chowu Metraclima sp zebra Gold Kawanga, lub podobnego przypadku

Pozdrawiam

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !


U mnie historia Kawangi była taka:


Miałem układ 3 samce wielkości 13 cm , 12 cm i 10 cm i 3 samice 11 cm 11 cm i 9,5 cm. Wyciągałem samce po kolei, aż zostały trzy samice i czekałem czy któraś się wybarwi i okaże się może samcem, ale po 3 tygodniach wszystkie samice pozostały nadal szare. Następnie wpuściłem samca 13 cm ( dominującego) i 12 cm ( zdominowanego) . Samiec zdominowany gonił za samicami i czasami pokazywał kolory , ale samiec alfa zaraz podpływał i go przeganiał( interesował się tylko drugim samcem, a nie samicami). Odłowiłem samca alfa i samiec beta się wybarwił, gonił za samicami , ale dalej nic. Następnie wpuściłem samca najmniejszego, bo nie miałem go gdzie trzymać( był przeganiany przez drugiego samca beta i zdominowany bez kolorów). Najmniejsza samica 9,5 cm toczyła walkę z najmniejszym samcem i kolory nabierała, po czym myślałem, że mam czwartego samca i już miałem zamiar rybkę odłowić. Następnego dnia najmniejsza samica( właśnie ta 9,5cm) odbyła tarło z wybarwionym samcem beta 12 cm i z powodzeniem nosi już dwa tygodnie. Po tygodniu od wspomnianego tarła najmniejszy samiec się wybarwił i zlał strasznie samca beta 12 cm i go zdominował całkowicie. Odłowiłem tego najmniejszego i pozostał mi układ: samiec beta 12 cm pięknie wybarwiony(teraz już jedyny) oraz 3 samice, z czego jedna inkubuje i będę ją lada dzień odławiał.


Morał z tego taki: Kawanga jest bardzo nieprzewidywalną rybą.


Pozdrawiam.

Opublikowano
Metraclima sp zebra Gold Kawanga, lub podobnego przypadku
Mam podobny przypadek z Cynotilapia sp.Hara, a dokładnie z młodymi samcami. Mój największy zawsze jest Królem bo jest 3 razy większy, ale "młodziaki" tak się zachowują po zmroku. Dostają nagle kolorów (czarne pasy), płetwy wyprostowane i zaczyna się łapanie za pyski i gonitwy aż jeden z nich czuje się wygranym. Za dnia jest spokój i mogą pływać razem bez jakichkolwiek zgrzytów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Potwierdzam. Kupiłem u Sebastiana ryby do obecnego zbiornika. Są naprawdę ekstra. Szczerze mówiąc to po "wypadnięciu" z obiegu TAN-MAL to gatunki mniej popularne jest możliwe dorwać tylko u Sebastiana.
    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.